Gå til innhold

De andre foreldrene i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er ditt forhold til de andre foreldrene som også har barn i barnehagen? Jeg sier hei til de i garderoben og kanskje noe småting, men det er det. Har ikke begynt med noe bursdager enda. Virker som de andre foreldrene kjenner hverandre en del. Barnet mitt startet ikke opp i barnehagen da de andre gjorde (byttet bhg). Jeg er uansett ikke flink i sosiale sammenhenger og hater small- talk (ikke pappaen heller...). Er redd det på en måte vil gå utover barnet mitt? Vært med på de arrangementene som barnehagen arrangerer, men har ikke kommet noe særlig i snakk med de da heller. Det er ikke så farlig for meg (jeg har alltid vært sånn..), men er bare veldig redd det kan gå ut over barnet mitt på en måte? 

Anonymkode: 039d8...99c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær deg selv. Barn greier alltids å danne sosiale relasjoner selv. Du bør delta på arrangementer og være høflig og hyggelig når dere møtes, ellers synes jeg ikke man skal ta på seg en maske for barnets skyld. Jeg tror barn reagerer mer på at foreldrene opptrer kunstig enn at de ikke prater ivrig med alle de andre foreldrene. 

Anonymkode: e4e57...0bf

• Liker 4
Skrevet

Jeg er bare på hils, ikke noe utover det. Bursdager begynte vi med fra 4 år, men da har det bare vært å småmingle litt med de andre foreldrene. Er ikke så glad i det jeg heller, men kan jo ikke akkurat stille meg i et hjørne og ikke snakke med noen som en annen einstøing. Litt må man liksom bidra med. Her kjenner også flere av foreldrene hverandre, da de bor i samme området, og vi bor et stykke unna barnehagen. Tenker uansett denne foreldrekontakter blir viktigere når barna begynner på skolen, og våre skal ikke begynne på skole her vi bor nå. 

Anonymkode: 2683f...a4a

Skrevet

Barna finner hverandre uansett. Jeg har aldri vært en av de som jabber i vei med alle i garderoben eller på sammenkomster, men begge guttene mine har mange venner  uansett. Når de begynner å bli med hverandre hjem, blir man som regel litt kjent med foreldrene. 

Anonymkode: b56be...db6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kun på hils foreløpig, dattera mi begynte sent i alder og sent for bhg start.. Virket som alle andre kjente hverandre fra årene før og i det hele tatt. Hun ene moren snakker jeg ekstra med fordi vi bor i samme gate, utenom det har jeg ikke lyst på noe særlig kontakt for egen del, men om datteren min og en annen blir gode venner og vil besøke, tar jeg den kontakten det trengs. 

Anonymkode: 49c76...877

Skrevet

Det pleier å gå seg til når barna begynner på skolen og får seg venner. Da kommer man mer i snakk, når man må hente/levere barna fra besøk, bursdager, treninger. Du kan ikke gjøre mer enn du gjør, så lenge du møter opp på sosiale arrangementer osv.

Anonymkode: 1dd16...af0

Skrevet

Jeg var mest på hils med de fleste andre foreldrene. Det var kun et par jeg snakket mer med, og så var det én mor som jeg fikk god kontakt med og som ble en venninne og hvor vi har kontakt selv nå som jeg ikke har barnehagebarn lenger. Uansett har aldri kontakten med foreldrene påvirket forholdet mellom barna, så det ville jeg ikke bekymret meg for. :) 

Skrevet

Hilser stort sett bare helt kort med et hei i garderoben til de vi ikke kjenner fra før. Eldste som går siste året har et par kompiser han har begynt å bli med/ta med hjem, så de foreldrene snakker vi jo en del mer med i den sammenheng selvfølgelig. Tror ikke du skal være redd for at det går utover barnet ditt på noe vis, det kommer nok til å gå litt av seg selv.

Skrevet

Ta 

Tusen tusen takk for fine svar! 

Anonymkode: 039d8...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...