AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Jeg tok privatisteksamen denne uken. Muntlig. Iflg fylkeskommunens retningslinjer er det kun eksamenskandidaten som skal oppholde seg i forberedelsesrommet. Men det satt en vakt inne i rommet, er det ok? Jeg synes egentlig ikke det. Hun satt med samme bordet (rundbord) og bladde i avisen og tygget sukkertøy. Hun var jo stille, men lyden av avisen og lydene fra munnen var likevel et element i rommet som jeg la merke til. Rommet hadde glassvekk, så etter mitt syn kunne hun godt sittet ute i kortidoren og sett inn. Er dette noe man burde stille spørsmålstegn ved? Det gikk nok ikke utover min karakter, men likevel, hun var der, og for mange kan det være forstyrrende. Innspill? Anonymkode: 19960...08a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Det jeg lurer på er, hvorfor er det behov for eksamensvakt på muntlig eksamen? Aldri hørt om dette. Det skal sies at det er mer enn 25 år siden jeg hadde muntlig eksamen på gymnaset og på universitetet. Anonymkode: 8c5a1...040
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 Vakten må selvfølgelig passe på at du ikke bruker ulovlige hjelpemidler. Du kunne sagt i fra at hun må slutte å bla i avisen. Anonymkode: 1a118...8c1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på er, hvorfor er det behov for eksamensvakt på muntlig eksamen? Aldri hørt om dette. Det skal sies at det er mer enn 25 år siden jeg hadde muntlig eksamen på gymnaset og på universitetet. Anonymkode: 8c5a1...040 Fordi muntlig eksamen består av 30 minutter forberedelsesdel hvor man skal løse en problemstilling. Anonymkode: 1a118...8c1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 Jeg tenker det kommer an på hva som er lov eller ikke på forberedelsesrommet. Anonymkode: 49791...35d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 Kan noen forklare hvordan dette foregår i dag? I gamle dager kom du rett inn til eksaminator og sensor, ble utspurt og greide ut om emnet på sparket. Anonymkode: 8c5a1...040
Gjest ti10 Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 Det er uansett ikke vaktens feil at hun er der, du må ta kontakt med eksamenskontoret og spørre dem. Men det er klart at hun trenger jo ikke blafre med en avis eller knaske drops.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 Jeg fatter ikke hvorfor det er så sabla vanskelig for eksamensvaktene å være stille og respektere at kandidatene skal avlegge eksamen. Det verste jeg har opplevd er på skriftlig eksamen når det er mange som skal ta eksamen på en gang. Ja, hele rommet hører deg når du skrikehvisker og blar i ark. Men nok om det. Jeg synes absolutt at det er noe man kan sette spørsmålstegn ved, og ikke noe man i det hele tatt skal behøve å konfrontere vakten med. Samtidig er det ikke noe poeng i å gå noe videre med det etter eksamen. Anonymkode: 26147...05d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå