Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått dilla igjen, men nå har spillet begynt å henge seg. Låser seg helt (men musikken spiller videre)

Kan der faktisk være det at PCen mn er for ny til å spille på? Spillet er jo ganske gamelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være det ja, særlig hvis du har windows xp.

Det du kan prøve (jeg har ikke prøvd, bare sett funksjonen) er å gå inn på theme hospital programfila sine egenskaper (altså høyre-klikk -> egenskaper), og så velge compatibility og stille på det, f.eks til win 95 kompatibilitet.

har ingen anelse om det funker, men kan jo hende :).

Ellers kan du kanskje laste ned et program som heter dosbox, som simulerer gamle ms-dos, og kjøre det der.

Husker ikke url men den finner du garantert hvis du søker på google

Skrevet

Jeg hadde dilla igjen jeg også for bare noen uker siden. Jeg har en helt ny PC men opplevde ingen problemer med spillet.

Gjest Kari N
Skrevet

Vi hadde også dilla på det for et år siden, og vi hadde også ofte det samme problemet. Det ble så kjedelig at jeg ga opp. Si ifra om noen tips funker, kan du ikke?

Skrevet

Har dilla på det spillet jeg også - med jevne mellomrom. Det har alltid gått fint før, men sist jeg skulle spille det kom jeg ikke lenger enn halvveis. Da hang det seg...jeg begynte på nytt, kom til nøyaktig samme plass, og det samme skjedde igjen. Ga opp jeg - men jeg savner det spillet! Kan du ikke si ifra hvis du finner ut av det?

Skrevet

Har samme problem, jeg kan spille til et vist punkt men da henger det seg opp, altid på samme sted, uansett hvordan jeg "innreder" det.

Gjest en liten hvit and
Skrevet

Ah Theme hospital. Digger det spillet. Ikke noe som å kurere et par tilfeller av bloaty head før frokost.

Kjører selv spillet på Windows XP uten problemer.

Skrevet

Jeg startet på nytt og nå går det nesten uten trøbbel. Passer på å lagre alle brettene i starten på tre "mapper" slik at hvis alt henger seg så starter jeg bare på nytt.

Eneste problemet jeg har opplevd til nå er at det hender jeg får beskjed om at jeg må ansette en psykolog for å kurere en pasient til tross for at jeg har mange psykologer. :o

Skrevet
Kan være det ja, særlig hvis du har windows xp.

Det du kan prøve (jeg har ikke prøvd, bare sett funksjonen) er å gå inn på theme hospital programfila sine egenskaper (altså høyre-klikk -> egenskaper), og så velge compatibility og stille på det, f.eks til win 95 kompatibilitet.

Den oppskriften der skal funke ypperlig. Gamle spill må kjøres i win 95 kompatibilitetsmodus fordi xp ikke kommer med DOS. Det er en måte å unngå problemet på, rett og slett. Jeg har riktignok bare gjort det når spillet ikke vil kjøre i det hele tatt, men det er verdt et forsøk.

Skrevet
Eneste problemet jeg har opplevd til nå er at det hender jeg får beskjed om at jeg må ansette en psykolog for å kurere en pasient til tross for at jeg har mange psykologer.  :o

Det er nok en bug i selve spillet. Ikke så mye å gjøre med det, med mindre det finnes patcher til det. ;)

Skrevet

Det er nok en bug i selve spillet. Ikke så mye å gjøre med det, med mindre det finnes patcher til det. ;)

:ler: spørs det, ikke så farlig, jeg bare sparker en av psykologene jeg, og da blir han jo tilgjengelig for ansettelse ved neste måned :ler:

Skrevet

Jeg tror jeg må få mamma til å sende oppover det spillet, jeg... Savner det litt nå.

Skrevet

Søsteren min har stukket av med mitt så jeg lastet det ned jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...