Gå til innhold

Pakketips til Thailand.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reiser tre uker til Krabi i jan-feb med mannen. Hva pakker jeg? Har aldri vært utenfor Europa så kjenner jo ikke klimaet.

Anonymkode: 5e7cf...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lette tynne plagg, shorts, kjoler, lette langbukser. Et par joggesko og sandaler. Genser til kvelder. 

Lakenpose ville jeg invistert i. 

God tur! 

Anonymkode: 574aa...2dd

Skrevet

Ekstra koffert for å snike thaidamen hjem i.

Skrevet

Lette klær, varmt i jan-feb. 🙂 Bøker! Klær kan sendes billig til vask (ikke send de fineste klærne, det KAN bli borte eller hardt vasket):-) Ellers får man kjøpt det man trenger i Krabi området. 🙂

Anonymkode: 94f43...b99

• Liker 2
Skrevet

Kondomer, diarè-tabletter og skuddsikker vest.

Anonymkode: b07ab...00a

Skrevet

Husk at det er alltid varmt. Om kvelden er det bare litt mindre dritvarmt enn om dagen. Du svetter stort sett hele tiden.Men tynn bomullsbukse i lys farge kan være smart for å kle ut myggen. Ha med nok skift av singleter og shorts/skjørt. Lette kjoler. 

Anonymkode: 81dbd...7da

• Liker 1
Skrevet

hehe vi var tre stk som dro i 2 uker og hadde bare med et par skift hver i en koffert. Handlet det vi trengte der og dro hjem med 3 fulle kofferter så vil si minst mulig. Hadde gjort det samme igjen.

Anonymkode: f3139...4d5

Skrevet
12 hours ago, simsmachop said:

Ekstra koffert for å snike thaidamen hjem i.

Trist at man ikke kan komme med spørsmål uten å få tullesvar som dette.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, gard skrev:

Trist at man ikke kan komme med spørsmål uten å få tullesvar som dette.

Jeg er så enig! 

Anonymkode: 81dbd...7da

Skrevet

Jeg har alltid med badetøy og et par skift. Flip-flops, solkrem, myggspray osv kjøper jeg der nede. Truser tar jeg forresten med nok av. 

Anonymkode: 88b53...269

Skrevet
På 7.11.2019 den 9.20, AnonymBruker skrev:

Reiser tre uker til Krabi i jan-feb med mannen. Hva pakker jeg? Har aldri vært utenfor Europa så kjenner jo ikke klimaet.

Anonymkode: 5e7cf...d86

Skal dere reise rundt, eller bo på en resort?

Hvis dere skal reise litt rundt på øyene: Pakk minst mulig, og reis med ryggsekk!

Det er VARMT hele tiden, så ingen behov for lange ermer eller bukser. Det eneste man må tenke på er å ha noe som dekker knær og skuldre om man skal besøke templer.

Jeg bruker å reise i joggesko og ha med et par sandaler/toms. Solkrem er greit å handle på taxfree da det oftest er bedre og billigere om man skal ha kjente merker. Høy faktor er viktig. Sola er sterk! Solbriller er også greit og ha. Caps/tørkle til hodet for å unngå brent hodebunn.

En god nakkepute, ørepropper, tynt pledd og serier/filmer på ipaden er kjekt til flyturen. En valium er heller ikke dumt, sov hele veien nedover og vips så lander du uthvilt og innstilt på rett tidssone.

Har alltid en liten pakke intimservietter/våtservietter på lur da toalettpapir ofte er mangelvare.

Tre bikinier, en sarong som kan brukes til å ligge på på stranda, dykkermaske, tre kjoler, et par shortser, noen singleter, en liten haug med truser, tannbørste, hårbørste og barberhøvel. Det er det jeg typisk pakker for tre uker i Thailand. Har med minst mulig og får det vasket opp underveis. Billig og gøy å handle der nede.

Siden det er første gangen utenfor europa er det greit å være forberedt på at dere kan få reisemage. Ta evt drikkevaksine eller idoform i forkant og ha med Tabletter du kan ta hvis uhellet oppstår, både for stopp av akutt diare og for å erstatte væsketap. Får kjøpt det meste på apotekene der nede, men veldig kjekt og ha på lur om dere plutselig ligger utslåtte på et hotellrom.

God tur. Thailand er fantastisk!

Anonymkode: 3a09b...8f6

• Liker 4
  • 1 måned senere...
Skrevet

Min erfaring er å pakke variert, og plagg du gjerne kan bruke flere ganger. Det er som regel mulig å vaske klærne, alt etter hvor dere bor. Har funnet en pakkeliste som du kanskje kan få noen tips fra, det er imidlertidig til Vietnam, men kan også brukes på Thailand reiser. Det kan gi deg noen tips ihvertfall :)  https://vietnambytopas.no/utstyrsliste/ 

God tur!

Anonymkode: 17678...e31

Skrevet

Digert tynt sjal som kan fungere som omslagsskjørt på templer eller rundt bikini på strandkafe. Bikini. Behagelig, tynn shorts med lommer på siden. Luftige singleter. Luftig maxikjole. Bomullstruser. Tynne Bh’er uten padding. 

Det er somregel dritvarmt og fuktig, så jeg foretrekker selv å ikke gå med tettsittende klær. 

Anonymkode: 6db13...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...