Gå til innhold

Til deg som ringer til tannlegen/legen for å bytte time...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger ikke livshistorien din! Jeg har mye å gjøre på jobb, og må besvare masse telefoner innimellom pasienter, rydding, vasking og behandling!

Bare si:"jeg ønsker å bytte timen min!". Det er alt!

Jeg trenger ikke å høre om dine ferieplaner, ditt barns juleavslutning, eller at du glemte å avbestille timen på bilverkstedet. Grrr!!! Jeg har ikke tid til å høre om din svigermor som må hentes på flyplassen! Jeg er ikke interessert i om barnet ditt er på leirskolen! Jeg driter i om mannen din kastet timekortet! For faen, bare si at du må bytte timen!

Anonymkode: 754b8...3d4

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har et enorm pratebehov, det finner man i mange jobber. Irriterende er det uansett! 

Anonymkode: 46bce...c92

• Liker 8
Skrevet

På vegne av alle potensielle pasienter; Bytt jobb! Enda bedre, finn deg en jobb hvor du ikke behøver å snakke med kunder/pasienter.

Anonymkode: b0dc4...627

• Liker 41
Skrevet

Da burde du kanskje finne deg en jobb der du ikke jobber så tett på mennesker?

Eventuelt vise litt forståelse ovenfor mennesker. Som for eksempel at mane syns det er ubehagelig å avbestille/bytte timer, og dermed får et forklaringsbehov. 

Også kan du lære deg noen teknikker på hvordan du snakker med mennesker, så kanskje du får til å avbryte disse menneskene som stjeler så mye av din dyrebare tid på en god og høflig måte.

Anonymkode: 498ce...9b6

• Liker 28
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Si opp jobben din, du passer ikke i en slik jobb! Jeg har byttet legekontor, pga. uhyggelige folk som deg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater, virkelig hater å ringe legekontoret da de som sitter i resepsjonen alltid er så potte sure og strenge i stemmen 😂

Anonymkode: 56f99...3e2

👍

Anonymkode: a4530...f8a

• Liker 6
Skrevet

Jeg pleier alltid å si at jeg må bytte timen, men kan faktisk forstå at folk har et behov for å forklare hvorfor..

Hvis dette er så plagsomt for deg at du må skrive et surt innlegg på kg så kan det jo være en idé å bytte jobb både for din del og de som ringer for å bytte time. Faktisk ganske mange som sliter med å ta slike telefoner og så stresser de, derfor babler de, forståelig det.

• Liker 22
Skrevet

Forsøker, men hver gang så vil de ha en begrunnelse. Det er stort sett fordi det kræsjer med en annen legetime/tannlegetime. (Har jeg satt opp tannlegetime kan du banne på at fastlegen eller en annen lege fant ut at akkurat samme tidspunkt og dag var en strålende tid å sette meg opp til time uten å konferere med meg først). 

Jeg: "Hei, jeg har dessverre ikke mulighet til å møte opp til tannlegetime neste mandag + tidspunkt, *navn og personnummer*, er det mulig å få byttet time?".
De: "Hvorfor skal du bytte?".
Jeg: "Jeg har en annen legetime på samme tidspunkt."
De: "Åh, hvor skal du? Hvorfor er det viktigere enn tannlege?"
Jeg: "Spesialisttime, har venta lenge på den."

Også bare fortsetter de å spørre. Jeg er ikke spesielt glad i å snakke i telefon.

Forøvrig synes jeg litt synd på helsesekretærer etc. Skulle ringe fastlegekontoret for noen år sida for å spørre om jeg kunne komme innom og hente utskrift av blodprøveresultater, trengte det til en annen time, og det tar ganske lang tid før de når fram i posten. ( Dette var før blodprøvesvar ble digitalisert). Istedet for å si dette, sa jeg: "Hei, jeg vil ha tilbake blodet mitt, kan jeg bare komme og hente det?."

Anonymkode: 62ad6...7b0

• Liker 8
Skrevet

Jeg pleier å si hva jeg heter og at jeg har time hos dr/tannlege XY dato og kl.slett og gjerne vil bytte timen. Svar fra kontordamene;

- det er lenge til det er ledig time

- det er ikke så enkelt å bare flytte rundt

- da må du få time hos noen andre, det er faktisk ikke bare å flytte på timer som det passer deg

- sukk og sukk og sukk og stønn, dette blir faktisk veldig vanskelig

- er du heeeeelt sikker på at du ikke kan komme den dagen?

- du trenger jo ikke få til tannlege, setter deg opp hos tannpleier jeg (som om hun kan bytte fyllingen min)

- nei vet du, da tror jeg du får gå på legevakten, her er booket mange uker frem i tid

Derfor er det ofte greit å si at jeg må bytte grunnet jobb, reise, andre ting som kolliderer, i håpe om å faktisk få flyttet timen uten masse sure kommentarer. Folk som tar slike telefoner er ofte sure og tverre og syns som deg dagen deres blir ødelagt av pasientene, bytt jobb ts eller hold deg borte fra telefonen. 

Anonymkode: 6c506...6bf

• Liker 20
Skrevet

Ja, men for helvete da! Kan dere ikke bare si hva dere skal? Hvorfor må dere fortelle hele livshistorien deres? Hva får dere til å tro at jeg bryr meg? Og du som gruer deg til å ringe legen, her, la meg gjøre det enklere for deg: bare si at du trenger time! Dropp all ekstra tullprat!!!

Nei, jeg bytter ikke jobb. Jeg elsker jobben min.

ts

• Liker 7
Skrevet

Forsøker, men hver gang så vil de ha en begrunnelse. Det er stort sett fordi det kræsjer med en annen legetime/tannlegetime. (Har jeg satt opp tannlegetime kan du banne på at fastlegen eller en annen lege fant ut at akkurat samme tidspunkt og dag var en strålende tid å sette meg opp til time uten å konferere med meg først). 

Jeg: "Hei, jeg har dessverre ikke mulighet til å møte opp til tannlegetime neste mandag + tidspunkt, *navn og personnummer*, er det mulig å få byttet time?".
De: "Hvorfor skal du bytte?".
Jeg: "Jeg har en annen legetime på samme tidspunkt."
De: "Åh, hvor skal du? Hvorfor er det viktigere enn tannlege?"
Jeg: "Spesialisttime, har venta lenge på den."

Også bare fortsetter de å spørre. Jeg er ikke spesielt glad i å snakke i telefon.

Forøvrig synes jeg litt synd på helsesekretærer etc. Skulle ringe fastlegekontoret for noen år sida for å spørre om jeg kunne komme innom og hente utskrift av blodprøveresultater, trengte det til en annen time, og det tar ganske lang tid før de når fram i posten. ( Dette var før blodprøvesvar ble digitalisert). Istedet for å si dette, sa jeg: "Hei, jeg vil ha tilbake blodet mitt, kan jeg bare komme og hente det?."

Anonymkode: 62ad6...7b0

Hvem faen er interessert i begrunnelse? Ikke jeg.

ts.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men for helvete da! Kan dere ikke bare si hva dere skal? Hvorfor må dere fortelle hele livshistorien deres? Hva får dere til å tro at jeg bryr meg? Og du som gruer deg til å ringe legen, her, la meg gjøre det enklere for deg: bare si at du trenger time! Dropp all ekstra tullprat!!!

ts

Er du sikker på at du elsker jobben din..?

• Liker 27
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Ja vi ser at du elsker jobben ein når du er nødt til å skrive et innlegg på kg om hvor lei du er.

• Liker 18
Skrevet

ts

Alle pasienter og pårørende er dumme, det er du og jeg også for andre sekretærer, sykepleiere, spesialister osv. Det er fordi det er et lite transparent system, hvor alle har ulike rutiner og folk. Og i møte med helsevesenet er det mange som får ærefrykt, da de vet at de er prisgitt de som jobber der. 

Anonymkode: 13513...521

• Liker 2
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Det er enda verre når du ringer for å bytte og den i telefonen spør hvorfor. Har vel for faen ikke du noe med!

Skrevet

Wow... på tide å bytte jobb ts. Du minner meg om hu sure kjerringa som er på legekontoret her, ringte for å si ifra om at legen hadde glemt å sende inn en del av sykemelding, «hva skal liksom jeg gjøre med det?» fikk jeg krasst tilbake. Sånne folk egner seg ikke i slike jobber. 

Anonymkode: 455d8...619

• Liker 18
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Nå overdriver du. Både når du sier at de forteller deg livshistorien sin og når du sier at du elsker jobben din. Eller du er kanskje av de tannlegene som liker å plage pasientene litt? Pirker litt hardere enn nødvendig i tennene? Gir litt lite bedøvelse? Må ha munnbind hovedsakelig for at pasienten ikke skal se at du smiler og koser deg når pasienten har vondt? 

Anonymkode: 56d4c...25b

• Liker 11
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem faen er interessert i begrunnelse? Ikke jeg.

ts.

Nei, og siden du ikke er det så er det ingen andre som spør om det eller krever det? Er mye "meg, meg, meg" i dine innlegg. 

Anonymkode: b0dc4...627

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...