Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulighet for å jobbe deltid i et slikt yrke? Tenker siden det er tredelt turnus mange steder. Finnes det helgestillinger? Er det lett å ta ekstravakter f eks? Jeg har lyst til å begynne på dette studiet men har små barn og bor et stykke unna sykehuset. Når barna er større så kan og vil jeg gjerne jobbe fullt hvis det er behov for det.

Anonymkode: d1fc0...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, fullt mulig å jobbe deltid som bioingeniør. Kommer selvsagt an på hvor du får jobb og hva arbeidsgiver søker etter. Der hvor jeg jobber får alle ansatte fulltidsstilling ved ansettelse, men vi har en god del som jobber deltid (f.eks 60-70-80 %). Først og fremst de som har barn + en del som nærmer seg pensjonsalder.

På sykehuset hvor jeg jobber kommer type turnus an på avdeling. Noen har tredelt turnus, noen få har kun dagvakter. Hos oss er det en fin miks: Alle jobber dag, også har vi et vakt team som jobber kveld mandag-fredag. I tillegg har vi dagvakt på helg og røddager.

Vi har noen studenter som jobber ekstra ved behov, men det begrenses litt ved at det er få arb.oppgaver vi kan sette studentene til (på min avdeling).

Hvos du ønsker å gå fra redusert stilling til full stilling må arbeidsgiver ha ledige prosenter å tilby. Hos oss er det en regel med at den som ønsker å fylle opp stillingsprosenten sin får prioritet på dette fremfor å ta inn en ny person i lav stillingsprosent. Vet ikke om det gjøres likt på alle sykehus..

Anonymkode: cf81e...d2c

Skrevet

Bioingeniøryrket kan virkelig anbefales, forresten 😊 Tror det skal gå helt fint med barn (funker jo for mine kollegaer).

På bioingeniørstudiet var det mye obligatorisk oppmøte, dog. Kanskje bør du sjekke ut dette på aktuelt studiested?

Skrevet

Dette ble jeg skikkelig glad for å lese! Jeg skal studere i Bergen, så er jo to sykehus å velge mellom. Håper og det hadde vært mulig å variere ved å f eks jobbe innen fiskeoppdrett og slikt?🤔 

Anonymkode: d1fc0...f8d

Skrevet

Ja, kan få jobb i forskjellige typer industri også, der de har laboratorievirksomhet. Vet av flere som jobber innen oljebransjen og forskjellige typer produksjon. Mange muligheter, men det er flest jobber i helsevesenet da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...