AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Han har vært av og på syk i 4 uker. Feber, hoste, tett nese og veldig utilpass. Sover og spiser dårlig men dog ikke så lite at han er dehydrert. Han har våte bleier men har nok gått ned litt i vekt. Uansett forrige onsdag fikk han feber på nytt som varte i ca 6 dager. Han hoster ganske stygt og det surkler langt nede når han puster. Han plages mye på morgenen og kveld og natt. Tenker først og fremst at han har et virus som bare må gå over av seg selv. På den andre siden tenker jeg at det kanskje er bakterielt og han kanskje må ha behandling? Hva tenker dere eller hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 42e4d...540
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Følg magefølelsen din. På så små barn er det bedre med en sjekk for mye en for lite. Jeg hadde nok ikke reist selv, men kan godt være du ser noe jeg ikke ser over tekst som gir magefølelsen din en rett til å reise. Anonymkode: c1b5c...29f 1
Sh999 Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har vært av og på syk i 4 uker. Feber, hoste, tett nese og veldig utilpass. Sover og spiser dårlig men dog ikke så lite at han er dehydrert. Han har våte bleier men har nok gått ned litt i vekt. Uansett forrige onsdag fikk han feber på nytt som varte i ca 6 dager. Han hoster ganske stygt og det surkler langt nede når han puster. Han plages mye på morgenen og kveld og natt. Tenker først og fremst at han har et virus som bare må gå over av seg selv. På den andre siden tenker jeg at det kanskje er bakterielt og han kanskje må ha behandling? Hva tenker dere eller hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 42e4d...540 Ja, jeg hadde bok fått til lege lenge før dette. Når han har mistet vekt og alt. Stakkar liten. 10
Olaug Olsen Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har vært av og på syk i 4 uker. Feber, hoste, tett nese og veldig utilpass. Sover og spiser dårlig men dog ikke så lite at han er dehydrert. Han har våte bleier men har nok gått ned litt i vekt. Uansett forrige onsdag fikk han feber på nytt som varte i ca 6 dager. Han hoster ganske stygt og det surkler langt nede når han puster. Han plages mye på morgenen og kveld og natt. Tenker først og fremst at han har et virus som bare må gå over av seg selv. På den andre siden tenker jeg at det kanskje er bakterielt og han kanskje må ha behandling? Hva tenker dere eller hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 42e4d...540 Legen! Jeg hadde gått til legen før 6 dager hadde passert. Surkling og vekttap er skummelt! 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, Sh999 skrev: Ja, jeg hadde bok fått til lege lenge før dette. Når han har mistet vekt og alt. Stakkar liten. Jeg vet jo ikke om han har mistet vekt. Synes bare han ser slankere ut. Han er ganske rund fra før(12 kg) Ts Anonymkode: 42e4d...540
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Legen! Jeg hadde gått til legen før 6 dager hadde passert. Surkling og vekttap er skummelt! Skummelt vil jeg jo ikke akkurat si at dette er. Tenker bare at han har hatt to runder med forkjølelse nå og det har vart så lenge. Han har to eldre søsken i bhg og de har hatt samme runde men var friske etter noen dager. Ts Anonymkode: 42e4d...540 1
Maridubedåre Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 Ja jeg hadde gått til legen med dette. Spesielt om babyen har hatt feber i 6 dager. 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 Du skal gå til legen når feberen har vart i over 3 dager, så ja, kom deg til legen!! Selv om du kanskje har rett, og det bare er et virus som må gå over av seg selv. Anonymkode: a3918...88e 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 Helt hjernedødt at vi skal gi deg råd om du bør dra til legen med babyen din eller ikke. I stedet for å skrive innlegg kunne du tatt en enkel telefon for lengst. Anonymkode: 8c80a...40b 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Følg magefølelsen din. På så små barn er det bedre med en sjekk for mye en for lite. Jeg hadde nok ikke reist selv, men kan godt være du ser noe jeg ikke ser over tekst som gir magefølelsen din en rett til å reise. Anonymkode: c1b5c...29f Jeg har egentlig magefølelse på at legen ikke kan gjøre stort. Er mannen som er bekymret. Men han er en bekymret sjel når det kommer til sykdom og unger. Har alltid vært bomtur når vi har tatt med ungene til legen før. Ts Anonymkode: 42e4d...540
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, Maridubedåre skrev: Ja jeg hadde gått til legen med dette. Spesielt om babyen har hatt feber i 6 dager. Han har ikke feber nå mer. Men hadde seks netter på rad forrige uke. Feberfri nå. Ts Anonymkode: 42e4d...540
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Ja, det hadde jeg med en så liten en. Kanskje er det noe bakteriell som babyen behøver antibiotika for. Anonymkode: a5994...2f2
Gjest Albbas Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 Feber mer enn 3 dager - lege (med mindre den tydelig er på vei ned dag 3). Er du i tvil - lege. Det er greit med en sjekk, og selv om legen kanskje ikke kan gjøre noe nå er det jo greit at dere har vært innom hvis baby ikke blir bedre og dere må tilbake, da har legen noe å se tilbake på i journalen.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt hjernedødt at vi skal gi deg råd om du bør dra til legen med babyen din eller ikke. I stedet for å skrive innlegg kunne du tatt en enkel telefon for lengst. Anonymkode: 8c80a...40b Rådet ditt var i hvertfall hjernedødt. Kan skrive her så mye jeg vil. Ts Anonymkode: 42e4d...540 9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 Surklete pust på de minste skal også sjekkes. Det er jo så og si gratis å dra til legen, og man får time med én gang når det gjelder de små. Det koster så lite i innsats og penger. Skjønner ikke hvorfor du ikke har dratt før. Ei i barselgruppa opplevde akkurat det samme, forkjøla av og på i et par uker, med litt feber og dårlig matlyst. Dro til legen, og babyen hadde streptokokker. 7 måneder gammel. Så ja, dra til legen. Anonymkode: a3918...88e 7
Gjest Albbas Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 Og hvis mannen din ønsker at dere drar til legen syns jeg du skal respektere det. Det er ikke noe som heter bomtur til legen. At legen kan konstantere at det ikke er alvorlig og må gå sin gang så man kan senke skuldrene er da virkelig ikke bomtur? Jeg er ganske restriktiv med å gå til lege selv, men med en baby nøler jeg ikke. Er man i tvil er det bare å ringe og høre.
Vera Vinge Skrevet 7. november 2019 #17 Skrevet 7. november 2019 Nå ser jeg at han ikke har feber lengre. Ellers ville jeg sagt at du burde dra til lege. Det blir jo litt med magefølelsen. Om du føler han har vært uheldig og hatt flere runder etter hverandre eller om du tror det er noe han ikke blir kvitt. Jeg har pleid å ta med barna til lege om de har vært forkjøla i flere uker og ikke blir kvitt hoste f.eks. Et av barna mine hadde bronkitt ved et par av disse tilfellene. Med langvarig sykdom blir det jo også litt å sjekke at det ikke er noe som må behandles, ofte vil det jo bare være et virus som må gå over av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #18 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, Albbas skrev: Og hvis mannen din ønsker at dere drar til legen syns jeg du skal respektere det. Det er ikke noe som heter bomtur til legen. At legen kan konstantere at det ikke er alvorlig og må gå sin gang så man kan senke skuldrene er da virkelig ikke bomtur? Jeg er ganske restriktiv med å gå til lege selv, men med en baby nøler jeg ikke. Er man i tvil er det bare å ringe og høre. Nja han er litt hysterisk. Allmenntilstanden er god. Han krabber rundt og maser på storesøskene sine. Er blid og fornøyd. Feberen er borte men han hoster stygt og er surklete. Ts Anonymkode: 42e4d...540 1
Gjest Albbas Skrevet 7. november 2019 #19 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nja han er litt hysterisk. Allmenntilstanden er god. Han krabber rundt og maser på storesøskene sine. Er blid og fornøyd. Feberen er borte men han hoster stygt og er surklete. Ts Anonymkode: 42e4d...540 Surklete i brystet? Ville fortsatt gått til lege. Syns ikke det er rettferdig å avfeie mannen din som hysterisk.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #20 Skrevet 7. november 2019 4 minutter siden, Albbas skrev: Surklete i brystet? Ville fortsatt gått til lege. Syns ikke det er rettferdig å avfeie mannen din som hysterisk. Jo hadde det vært opp til han så hadde vi gått til legen hver gang en av ungene var syke. Han vil til og med på legevakta når ungene har omgangssyken 🙈 må derfor overkjøre han av og til. Ts Anonymkode: 42e4d...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå