AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #1 Del Skrevet 7. november 2019 Hva gjør du for å være åpen for dialog med din tenåring? Mine barn er ikke tenåringer enda, men jeg vil gjerne være føre var. Jeg har ikke lyst til å være dobbeltmoralsk. Jeg eksperimenterte selv med alkohol og narkotika som ung. Alkohol i 15-17-årsalderen, og såkalt «partydop» som ung voksen 20-25-årsalderen. Jeg vet at man ikke nødvendigvis blir narkoman, selv om man eksperimenterer og utforsker den andre siden av loven. Jeg har i dag mastergradutdanning, god og trygg jobb, gift med mannen jeg elsker, og har to flotte barn. Likevel vil jeg ikke gi inntrykket at det er helt greit og ufarlig å ruse seg. Hvordan kan jeg gi informasjon og forståelse, uten fordømmelse eller oppfordring? Anonymkode: c6d56...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Del Skrevet 13. november 2019 Gi gjerne informasjon om de ulike rusmidlene, skadevirkninger og effekt. Det viser at du vet hva du snakker om, noe som gir deg autoritet. Skulle ønske jeg ble informert da jeg var yngre, for da hadde jeg aldri prøvd kokain fordi jeg trodde det var like uskadelig som hasj. Anonymkode: b4cad...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå