AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Cafeen jeg jobber i har fått nye eiere og med de nye eierne kom det en jente som jobber med meg, og denne jenta er en venninne av selve eieren. Alt her er veldig useriøst, alle andre har slutter her og jeg er last man standing. Det er kun meg og hun jenta som jobber for tiden så det betyr at jeg får såvidt fri, og se virker ikke interesserte i å skaffe mye ansatte heller.. Det kom en bekjent på opplæring og hun var utrolig flink og lærte alt på 2 dager, men ingen vil spørre henne om å jobbe og jeg hørte noe om at det var pga hudfargen hennes.. I arbeidskontrakten står det at jeg ska i utgangspunkt jobbe 60%, og jeg har selvfølgelig ikke noe imot å jobbe mer; men det har blitt for mye fordi det er ikke eneste dag jeg har fri. Men hovedproblem her er: hun jenta leker sjef.. hun har akkurat kommet og hun vil bestemme over alt, og jeg har jobbet der my lengre enn hun og jeg kan alt om systemet og alt annet mens hun kan jo ingenting, og hun prater såvidt norsk. Jeg gjør alt slik det skal gjøres så kommer hun på jobb og «ødelegger» jobben min og klager på alt jeg gjør.. Vi fikk beskjed om at disken med mat skal alltid være full, men hun gidder aldri å fylle på disken og klager når jeg gjør det. Vi hadde en samtale med den nye daglig leder og vi ble enig om å respektere hverandre men hun respekterer meg fortsatt ikke og gjør alltid det motsatt av det jeg sier henne skal gjøre. Jeg er helt utslitt både fysisk og psykisk og vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.. Jeg trivdes i jobben før men nå klarer jeg ikke dette mer, med engang hun kjerring kommer på jobb får jeg lyst til å skytte meg selv.. Jeg ser etter ny jobb nå men har ikke fått noe enda, men slutter ikke å søke! Noen råd til hva jeg kan gjøre? Jeg får angst av jobben min nå, jeg klarer såvidt å sove om natta Anonymkode: 822fc...bb3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Bytt jobb. Du kan selvsagt ta maktkampen, men gitt at jeg har rett i en antakelse at dette er en mindre bedrift, så er det vanskelig når noen er "kompis/venninne av sjefen". Det at de utelukkende ansetter noen på grunn av vennskap indikerer at dette ikke er en veldig seriøs bedrift, noe som undestrekes at nesten alle med kompetanse har sluttet. Anonymkode: 34cf0...e03 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå