Gå til innhold

Bengalakk på kjøkkenfronter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et gult 90-talls eikekjøkken, kan jeg male/spraye dette med bengalakk? 🤔

Anonymkode: 15966...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan du. Dog er det nok andre malinger som vil gi bedre resultat. 

Anonymkode: b85cb...75b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke gjevnt og blir ikke fint 🙈

om du skal spraye, gå over med rulle med engang etter. har du mye bengallakk liggende? for den er jo dyr også. jotun supreme finish er billigere og enklere å male med.

Anonymkode: ec54e...f05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp å spraye 😃 Nå er mange av de nye quick bengalack kommet i silkematt også. Nye fine farger. Spray kantene, og rull kantene og undersidene av overskapene med samme lakk fra boks.

#girlpower

Anonymkode: 7e98b...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Blir ikke gjevnt og blir ikke fint 🙈

om du skal spraye, gå over med rulle med engang etter. har du mye bengallakk liggende? for den er jo dyr også. jotun supreme finish er billigere og enklere å male med.

åh ja, TS, du mente selvsagt spraye med bengallakk på boks! jeg trodde du skulle bruke malingsprøyte, sånn som Bosch pfs500 eller hva den heter, og min tips med rulle hva om det.

Vil uansett ikke anbefale bruke bengallakk på sprayboks. Eller kommer an på hva du vil oppnå? Kjapp og høyest midlertidig løsning som ser helt "hobby" ut eller en varig forbedring som ser ut butikkkjøpt. :) 

dette er en veldig god beskrivelse hvordan få kjøkkenet til å se "profesjonelt malt" ut. https://verktoy24.no/hjemmesnekret/nytt-kjokken-pensel-skumrull-kleshengere/ Men det er arbeidsom prosess. Å kjøpe titals spraybokser og spraye i vei er mindre tidskrevende. Men allikevel, blir en jobb det også. Og du må stadig passe på at du ikke sprayer for mye fordi det renner lett. Nei, må si personlig har jeg lite tro på å bruke spraybokser til å male et helt kjøkken.

.og jeg har malt mange møbler hjemme, og brukte spraybokser til å male mindre ting som vaser, pynt, og postkassa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte metoden linket til over, men hang ikke opp dørene, bare malte en side om ganger. Var skikkelig pirkete, og resultatet ble veldig bra. Ja, du kan se at det ikke er fabrikksprøytet, men du må gå litt innpå og sjekke før du ser at det er hjemmemalt. Anbefaler superheftgrunning og supreme finish. Veldig viktig å bruke en godt mettet, men likevel nesten tørr skumrulle på siste strøk. Husk også å pusse lett med 240 sandpapir mellom hvert strøk. DIGER jobb, men det blir tilsvarende fint. Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil uansett ikke anbefale bruke bengallakk på sprayboks. Eller kommer an på hva du vil oppnå? Kjapp og høyest midlertidig løsning som ser helt "hobby" ut eller en varig forbedring som ser ut butikkkjøpt

Man kan få det veldig fint med å spraye men det er viktig å ta av alle dørene og la de ligge flatt mens man holder på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...