Gå til innhold

Jeg vil ikke leve mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke mer. Hvordan kan jeg begå selvmord raskt og smertefritt?

Gutt, 16

Anonymkode: 6a902...453

Videoannonse
Annonse
Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Hei, det er ikke en smertefritt eller raskt vei. Kan du snakke med noen?

Hvorfor tror du på det? 

Endret av Familytree
Skrevet

Ring 113, mental helse eller kontakt legevakt!! 
Du kan også be om akuttime hos fastlegen for en innleggelse eller henvisning til psykolog. Går du på skole kan du også ta kontakt med helsesøster. 

Du skal ikke dø. Du kan få det så mye bedre enn du har det nå om du oppsøker hjelp 💕

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor vil du det? Du er jo 16 år! Så vidt startet livet jo... 

Anonymkode: 01b6e...fb8

Skrevet

Det blir bedre ! Ring 116 123 for å snakke med noen som kan hjelpe deg ut av mørket!

Anonymkode: 7ed33...6a6

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Søgni, mod.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...