Gå til innhold

Forsvaret? Hvis jeg har tatt narkotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra Forsvaret idag... Et av spørsmålene er om jeg har brukt narkotika i løpet av det siste året... Det har jeg gjort mer enn en gang for å si det sånn.. men nå gjør jeg det så og si aldri å det er veldig lenge siden jeg gjorde det sist...

Jeg er sterk og trener mye på fritiden, og har veldig lyst å dra i militæret...

hvis jeg svarer ja på spørsmålet, gjør deg at jeg ikke kommer inn i militæret?

Anonymkode: e7cf9...9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ja du :) 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg svarer ja på spørsmålet, gjør det at jeg ikke kommer inn i militæret?

Ja, det stemmer.

Anonymkode: e25a6...942

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk brev fra Forsvaret idag... Et av spørsmålene er om jeg har brukt narkotika i løpet av det siste året... Det har jeg gjort mer enn en gang for å si det sånn.. men nå gjør jeg det så og si aldri å det er veldig lenge siden jeg gjorde det sist...

Må også nevne at det kun er snakk om cannabis... Aldri prøvd noe annet... Det er så lenge siden jeg har gjort det at alt er ut av systemet mitt... må også si at jeg synes det egentlig er sykt teit og noe jeg ikke kommer til å gjøre igjen.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må også nevne at det kun er snakk om cannabis... Aldri prøvd noe annet... Det er så lenge siden jeg har gjort det at alt er ut av systemet mitt... må også si at jeg synes det egentlig er sykt teit og noe jeg ikke kommer til å gjøre igjen.

Ja du blir nektet og du kan bli bed om avgi prøve. Forsvaret kan ikkje bere stole på at du aldri kommer til ta det igjen, de fleste som bruker narkotika får tilbake fall. 

Anonymkode: 40e50...822

• Liker 4
Skrevet

Forsvaret har nulltoleranse for narkotika, uansett om det "bare" var cannabis.

Anonymkode: e25a6...942

• Liker 18
Skrevet

Hvis du bruker narkotika og er av den oppfatningen at du burde komme inn i forsvaret fordi du er sterk og trener mye så har du ingenting i forsvaret å gjøre.

Du kan gjerne lyve om stoffmissbruket på sesjon, men du blir avslørt ved første urinprøve. Narkiser er absolutt ikke velkomne til å forsvare landet eller den typen man stoler på når det gjelder verken våpen eller kjøkkentjeneste. 

Anonymkode: ad0ef...b3d

• Liker 13
Skrevet

Når det gjelder narkotika i alle former så er det absolutt 0 toleranse. Det finnes ingen slingringsmon eller noe å diskutere. Ingenting som heter bare...

Om en mann har vært ansatt i 25 år men prøver 1 gang på ferie og blir avslørt av markering av hund så er han uten jobb samme dag.

For å være ærlig tror jeg ikke forsvaret er noe for deg. Norge har verneplikt. Dvs at foreldre blir pålagt å sende sine tenåringer inn i et system hvor de får utdelt maskingevær og bor på 6 manns rom. Det siste man trenger er en tidligere cannabisbruker som får psykoser under stress.

Anonymkode: 696f6...bb9

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det siste man trenger er en tidligere cannabisbruker som får psykoser under stress.

Hahaha hva tror du egentlig cannabis er??? 🤣

Anonymkode: cfc59...f59

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha hva tror du egentlig cannabis er??? 🤣

Anonymkode: cfc59...f59

Sammenhengen mellom psykiatri og cannbisbruk er udiskutabel. Vi trenger ikke folk i stridsområder vi ikke kan stole på under press. Jeg veit at mange bagateliserer bruk osv. Fint det.Men da kan de holde se på gutterommet og spille fortnite, ikke søke seg til miljø hvor andres sikkerhet er avhengig av kameratens vurderingsevne og stabilitet.

• Liker 13
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sammenhengen mellom psykiatri og cannbisbruk er udiskutabel. Vi trenger ikke folk i stridsområder vi ikke kan stole på under press. Jeg veit at mange bagateliserer bruk osv. Fint det.Men da kan de holde se på gutterommet og spille fortnite, ikke søke seg til miljø hvor andres sikkerhet er avhengig av kameratens vurderingsevne og stabilitet.

Sammenhengen mellom cannabis og psykose omhandler rusutløst psykose, altså at du som følge av bruk havner i en akutt psykose, ikke at du over tid har høyere risiko for å havne i psykose. Forøvrig ville det vært tåpelig om man skulle basert seg på sammenhenger alene når man tok avgjørelser i samfunnet, det er en sammenheng mellom det å være fattig og antall lovbrudd, skal man av den grunn innføre portforbud for fattige så de ikke bryter noen lover? (Svaret er åpenbart nei)

Jeg er forøvrig svært negativ til cannabis, men jeg har ikke ord for hvor uintelligent og tåpelig det er å påstå at noen som har brukt det før er en tikkende bombe som burde holde seg inne på gutterommet.

Endret av Fjeud
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har brukt flere ganger i løpet av det siste året, så er det ikke veldig lenge siden. Men man har kanskje et annet tidsperspektiv som ung....

• Liker 4
Skrevet

Jeg er en skoleflink jente som trener opptil flere ganger i uken. Jeg røyker Ikke tobakk eller snuser fordi jeg vet det er skadelig for helsen... Selv om om jeg har røyket hasj for flere måneder siden så betyr det ikke at jeg er en narkoman. Og hasj er ikke avhengighetsskapende! Hadde dere sett meg som person hadde der aldri gjettet at jeg har røyket hasj fordi jeg er og ser faktisk ganske uskyldig ut. Jeg kommer fra en skikkelig familie.

Synes det blir helt feil å skrive at det ikke går an å stole på meg i Forsvaret, kun fordi jeg har røyket hasj...  Jeg er ikke og har heller aldri vært innblandet i feil miljø.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov, og svar til dette.

Søgni, mod.

Skrevet

Så lenge man er motivert så slipper man inn om man har brukt cannabis et par ganger, men at man har sluttet nå. Mye bedre å være ærlig om det. De er mye mer skeptiske til de 18-åringene som drikker flere ganger i uka. 

Anonymkode: b6ea8...f94

Skrevet

Det er ingen god idé å starte en karriere i forsvaret med å lyve. 
Forsvaret er avhengig av mennesker de kan stole på. Man får mye tillit og ansvar. 

Svar ærlig du. Og hold deg hjemme. Jeg vil ikke ha en som deg i min tropp. 

Anonymkode: ef418...f82

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen god idé å starte en karriere i forsvaret med å lyve. 
Forsvaret er avhengig av mennesker de kan stole på. Man får mye tillit og ansvar. 

Svar ærlig du. Og hold deg hjemme. Jeg vil ikke ha en som deg i min tropp. 

Snodigste jeg har hørt. 

Nå er jeg tidligere offiser, når jeg gikk befalsskolen så antar jeg at 20 om ikke 30 prosent hadde prøvd det ut i russetida. 

Alle var til å stole på. 

Anonymkode: 0715a...be7

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en skoleflink jente som trener opptil flere ganger i uken. Jeg røyker Ikke tobakk eller snuser fordi jeg vet det er skadelig for helsen... Selv om om jeg har røyket hasj for flere måneder siden så betyr det ikke at jeg er en narkoman. Og hasj er ikke avhengighetsskapende! Hadde dere sett meg som person hadde der aldri gjettet at jeg har røyket hasj fordi jeg er og ser faktisk ganske uskyldig ut. Jeg kommer fra en skikkelig familie.

Synes det blir helt feil å skrive at det ikke går an å stole på meg i Forsvaret, kun fordi jeg har røyket hasj...  Jeg er ikke og har heller aldri vært innblandet i feil miljø.

Det er Forsvaret som har utarbeidet eksklusjonskriteriene, ikke oss. Du får heller sende et brev til dem etter avslaget du vil få. 

Anonymkode: cde21...f79

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snodigste jeg har hørt. 

Nå er jeg tidligere offiser, når jeg gikk befalsskolen så antar jeg at 20 om ikke 30 prosent hadde prøvd det ut i russetida. 

Alle var til å stole på. 

Anonymkode: 0715a...be7

Forsvaret har alltid hatt nulltolleranse for narkotika. Hvis du har gått befalsskolen så vet du det. 

Hvis 20-30% av dine medsoldater var løgnere og dophoder så hadde ikke jeg følt meg trygg i en skarp situasjon. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. 

Edit: Tråden er også ryddet for svar til regelbrudd, brukerdebatt og kommentar til moderering. Spørsmål rundt moderering tas på PM til moderator eller på Ris og ros.

Søgni, mod. 

Endret av Søgni
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...