Gå til innhold

Isolert kattehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt i seneste laget, men jeg leter febrilsk etter ett isolert kattehus til min store katt. 

Noen som vet om enten et ferdig ett eller om noen kjekke triks til å lage et fort som flint? 

Jeg er ingen snekker, ei særlig handy av meg... 

Anonymkode: b9350...e9f

Skrevet

Det er forøvrig til at pus skal ha et lunt sted å gå om det blir kaldt/vått ute når jeg er på jobb. 

Har dessverre ingen mulighet til katteluke her i huset. 

Skrevet

Jeg fant vårt på Finn.no

Skrevet
15 minutter siden, Hurrahei skrev:

Jeg fant vårt på Finn.no

De som ligger ute er for små eller ikke isolert. :(

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De som ligger ute er for små eller ikke isolert. :(

Ts

Kjøp et lite hundehus. Kle det med skumgummi+nylonstoff(el liknende, du kan nok bare stifte eller spikre det fast), isoporplater vil nok også fungere, men kle det med noe stoff og legg et ullteppe til å ligge på inni? Sett det slik at det står litt i ly. 

Anonymkode: 8da69...51b

• Liker 2
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Jeg har ett med isolering, kjøpte en ferdig pakke på zooplus. Veldig enkelt og greit og sette opp! Se under hundehus, masse å velge i. Lykke til :)

Skrevet

Hvis huset ikke trenger å være fint kan du kjøpe en solid plastkasse i passende størrelse, isoler den med isopor eller lignende, skjær et rundt hull i passe størrelse, kjøp rørisolasjon eller lignende og sett rundt hullet som beskytter mot skarpe kanter. Legg inn halm/høy eller noe som er egnet og kassen er ferdig. 

• Liker 2
Skrevet

Finnes mange idéer på pinterest /youtube/Google.

Det enkleste blir nok 2 stk plastkasse med lokk (standard jysk/coop) i forskjellig størrelse slik at de passer inni hverandre. Mellomrommet fyller du med høy/isopor. Viktig å teipe kattehullet du sager til slik at det ikke er spisse kanter. Ha den opp ned slik at bunnen(gulvplassen) blir størst mulig. Sleng inni et gammelt ullpledd og sett det en lun plass, gjerne i solen men uten regn. 

Anonymkode: 5249e...9e2

Skrevet

Google: cathouse diy winter ;)

Anonymkode: 5249e...9e2

Skrevet

Fest to stk fiskekasser i isopor sammen med gaffateip. Skjær åpning.

Blir dette for lite, bruk en fiskekasse til, som du skjærer ut bunnen av og legger mellom de to andre.

Anonymkode: 588e2...337

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...