Gå til innhold

Drittlei av far som sniker seg unna samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mandagene han har henne har han trening fra 16-18. Datteren min er ferdig på skole kl 14, så fire timer uten voksne er lenge synes jeg? Han forventer at jeg skal droppe alt jeg har i hendene pga hans fritidsaktiviteter. Igår skulle hun i bursdag men dit måtte hun komme seg selv, fordi han hadde trening!!

Han får datteren vår til å ringe midt i uken for å spørre om hun kan være hos meg hele dagen dersom han skal på treninger, kamp osv. Hennes fotballtreninger utgår om det kræsjer med hans egne treninger. Jeg starter i ny turnus og bedre jobb etter jul og kommer da til å ta henne mer, for dette går ikke an lengre. Spyr av hele fyren som etter 10 år fortsatt ikke vet hva ordet "ansvar" innebærer. Jeg betaler absolutt alt, må fikse gaver til bursdager, klær, utstyr mm. Fvk har vi besøkt x antall ganger de siste åtte årene uten hell. Fatter ikke at et menneske over 30 år er så blottet for ansvars følelse. *utblåsning *. 

Anonymkode: 68793...881

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vul gan ha henne de dagene han har trening? Hadde nok ikke pusha på samvær når han likevel ikke har tid eller prioriterer henne alikevel. Kan umulig ha det noe bra når hun er der heller. Kan ikke oppdra apekatter lissom 😂 God ide å ta over mer selv og slutte irre over apen. Du å dattern får det mye bedre uten. Lykke til

Anonymkode: 72db8...aa2

• Liker 3
Skrevet

Hva slags samværsavtale har dere egentlig?  Dette høres slett ikke greit ut. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vul gan ha henne de dagene han har trening? Hadde nok ikke pusha på samvær når han likevel ikke har tid eller prioriterer henne alikevel. Kan umulig ha det noe bra når hun er der heller. Kan ikke oppdra apekatter lissom 😂 God ide å ta over mer selv og slutte irre over apen. Du å dattern får det mye bedre uten. Lykke til

Anonymkode: 72db8...aa2

Jeg pusher ikke. Han skal vel vise omverden at han er en god far. I sommer pratet han om å flytte utenlands for å studere i 6 mnd, om 1 års tid. Fyren er 31 år og lever som en 20 åring. Håper han gjør alvor utav det, faktisk. Han har et barn til han ikke greier ta seg av, datteren min sin halvsøster. 

Skrevet

Huff, skjønner deg godt. Har selv en eksmann som har gjort minimalt med innsats opp igjennom. Det er virkelig frustrerende, ikke minst med tanke på barnet som jo på et tidspunkt vil skjønne at pappa faktisk ikke er så interessert. Det er nesten fascinerende hvordan enkelte menn er helt blottet for ansvarsfølelse, som om de er forvokste guttunger hele livet.

Selv om det er slitsomt når barnet er lite, skjer det i det minste en slags rettferdighet med årene. Nå er datteren min 16 og vi har et nært og godt forhold, nettopp fordi jeg faktisk har stilt opp og vært der for henne i tykt og tynt. Med pappaen har hun mer overfladisk kontakt og båndet er ikke så sterkt. Så han har jo faktisk ødelagt mye for seg selv, ved å ikke ta vare på relasjonen til sin egen datter. 

Anonymkode: 887d1...2ee

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Zienna skrev:

Hva slags samværsavtale har dere egentlig?  Dette høres slett ikke greit ut. 

I utgangspunktet 40-60. Jeg har gitt han sjansen på 50-50, dersom det er stabilt over en lengre periode skulle han få det. Men, nei. Jeg har andre mennesker som kan ta seg av henne mens jeg jobber, folk jeg faktisk kan stole på. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, skjønner deg godt. Har selv en eksmann som har gjort minimalt med innsats opp igjennom. Det er virkelig frustrerende, ikke minst med tanke på barnet som jo på et tidspunkt vil skjønne at pappa faktisk ikke er så interessert. Det er nesten fascinerende hvordan enkelte menn er helt blottet for ansvarsfølelse, som om de er forvokste guttunger hele livet.

Selv om det er slitsomt når barnet er lite, skjer det i det minste en slags rettferdighet med årene. Nå er datteren min 16 og vi har et nært og godt forhold, nettopp fordi jeg faktisk har stilt opp og vært der for henne i tykt og tynt. Med pappaen har hun mer overfladisk kontakt og båndet er ikke så sterkt. Så han har jo faktisk ødelagt mye for seg selv, ved å ikke ta vare på relasjonen til sin egen datter. 

Anonymkode: 887d1...2ee

Jeg er allerede den datteren min vil snakke med om hun har det vanskelig en dag feks. Da vil hun ikke fortelle det til faren. Merker allerede nå hvem hun har et best forhold til. 

Skrevet

Jeg er allerede den datteren min vil snakke med om hun har det vanskelig en dag feks. Da vil hun ikke fortelle det til faren. Merker allerede nå hvem hun har et best forhold til. 

Når det gjelder busskort, busspenger, gaver, klær, utstyr, halloween-kostymer og den lange lista ruller videre, ber ikke engang datteren min far om å fikse det. Alt må muttern fikse🙂 jeg burde egentlig hatt henne fulltid og bedt han betale fullt bidrag. Men det har han ikke gjort de siste årene uansett. 

Skrevet

I utgangspunktet 40-60. Jeg har gitt han sjansen på 50-50, dersom det er stabilt over en lengre periode skulle han få det. Men, nei. Jeg har andre mennesker som kan ta seg av henne mens jeg jobber, folk jeg faktisk kan stole på. 

Jeg reagerer litt på at du sier at du "har gitt ham sjansen" på 50-50, og at du sier at du har andre mennesker som kan ta seg av henne mens du er på jobb, og som du kan stole på.   
For det er da ikke deg og ditt behov for praktiske løsning for jobb, som er viktig?!   Barnet er viktig, og at hun har samvær med både mor og far.  Dere to, er og skal være, de viktigste i barnets liv.  Be om en samtale via Familievernkontoret.  Snakk sammen.   

• Liker 3
Skrevet

Vel, han har sikkert ikke henne som prioritet og vet vel at du ordner opp i ting. Ergo slipper han.

Men når det er sakt, er jeg totalt imot dette med kjøring til all verdens aktiviteter. Det er noe moderne herk, som folk presser hverandre til å gjøre. Skal de være med på noe, så kan de komme seg dit selv eller vente til de er så gamle at de klarer å komme seg dit selv. Greit om det er 1 aktivitet de vil være med på, men pinadø, barn må da klare å finne på noe annet en organisert aktivitet.

Anonymkode: 8bd0d...a5f

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er jenta da? Forskjell på 8 og 12 liksom.

Anonymkode: 9d864...c0d

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er jenta da? Forskjell på 8 og 12 liksom.

Anonymkode: 9d864...c0d

10 år. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, han har sikkert ikke henne som prioritet og vet vel at du ordner opp i ting. Ergo slipper han.

Men når det er sakt, er jeg totalt imot dette med kjøring til all verdens aktiviteter. Det er noe moderne herk, som folk presser hverandre til å gjøre. Skal de være med på noe, så kan de komme seg dit selv eller vente til de er så gamle at de klarer å komme seg dit selv. Greit om det er 1 aktivitet de vil være med på, men pinadø, barn må da klare å finne på noe annet en organisert aktivitet.

Anonymkode: 8bd0d...a5f

Sikter du til bursdagen? Det var 6 km unna og dårlig vær. Da kjører jeg henne heller, enn at hun skal måtte krysse veien i 50-sone på vintertid i mørket. Hun har trening 1-2 dager per uke. 

Skrevet
33 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg reagerer litt på at du sier at du "har gitt ham sjansen" på 50-50, og at du sier at du har andre mennesker som kan ta seg av henne mens du er på jobb, og som du kan stole på.   
For det er da ikke deg og ditt behov for praktiske løsning for jobb, som er viktig?!   Barnet er viktig, og at hun har samvær med både mor og far.  Dere to, er og skal være, de viktigste i barnets liv.  Be om en samtale via Familievernkontoret.  Snakk sammen.   

Jeg må da jobbe og må vite at hun er trygg (og prioritert av sin egen far) mens jeg er på jobb. Ergo har han fått sjansen ja, og den spolerte han. Sjokk.  Han er umoden og det har han alltid vært. Neste steg blir i verste fall retten, dette tullet har pågått i 8 år. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis han trener det dagen så kan dere vel bytte på dagene slik at det passer? Eller har dere annenhver uke? Du kan jo også regne sammen det du bruker på klær, aktiviteter osv osv og be han betale halvparten, ganske enkelt. Uansett høres det ut som om dere trenger en ny avtale.

Men du må også huske at dette handler om barnet og ikke deg og hun har rett til et forhold til sin far og du burde legge til rette for at det kan bli godt. Noen ganger må man være den som gir mest fordi noen folk er litt ubrukelige og uansvarlige.

Anonymkode: b8dd7...667

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må da jobbe og må vite at hun er trygg (og prioritert av sin egen far) mens jeg er på jobb. Ergo har han fått sjansen ja, og den spolerte han. Sjokk.  Han er umoden og det har han alltid vært. Neste steg blir i verste fall retten, dette tullet har pågått i 8 år. 

Forstår.  Barnets far høres umoden ut.  Han kommer kanskje ikke til å forandre seg med det første.  Kan dere innrette fars samværsdager på en måte som er bedre for barnet? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med denne mannen når du sier han alltid har vært umoden? 

Anonymkode: 3278a...b72

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør også gå litt inn i deg selv. Sånn som du skriver og legger frem saken her høres du ikke så moden ut selv. 

Gå til familievernkontoret, få veiledning rundt foreldresamarbeidet og veiledning til å sette opp en konkret samværsavtale. 

Anonymkode: 66eb1...384

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du barn med denne mannen når du sier han alltid har vært umoden? 

Anonymkode: 3278a...b72

De fikk barn for 10 år siden, og mannen er 31 nå. De fleste menn på 21 er «umodne», men når et barn kommer til verden skjerper de aller fleste seg og tar ansvar. Noen gjør imidlertid ikke det, og man ser umodne guttevalper langt oppi 40-50-årene.. 

Anonymkode: 1c542...ce3

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Zienna skrev:

Forstår.  Barnets far høres umoden ut.  Han kommer kanskje ikke til å forandre seg med det første.  Kan dere innrette fars samværsdager på en måte som er bedre for barnet? 

Jeg skal prøve finne en løsning/forslag å legge frem for han. Det beste ville være om barnet er hos meg de fleste dager, siden han er såpass opptatt. Så kan han/bør han tilpasse livet sitt etter henne om han har henne annenhver helg feks. Men trur neppe han går med på det. Argumentet hans er at han har "krav på henne like mye" som meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...