AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Jeg har startet på en bachelor i Sosialt Arbeid. Det sier seg selv at man skal være glad i mennesker når man velger en slik utdanning, og selvfølgelig at man ønsker å hjelpe andre. Studiet er veldig spennende og jeg er sikker på at det er riktig for meg. Jeg er veldig glad i å møte andre mennesker, prate og være til nytte for andre. MEN, jeg er introvert og litt reservert til å begynne med. Jeg har erfaring fra helse-yrke og vet jeg er egnet til å jobbe med mennesker. På studiet er det veldig mye gruppearbeid og fremlegg, noe som forsåvidt er greit og lærerikt, men synes at det kan være litt mye til tider. Er ikke så fan av gruppearbeid i skole-sammenheng. Fremlegg for en stor forsamling er jeg heller ikke så komfortabel med. Men å prate med mennesker og bli kjent med andre har jeg ikke noe problem med. HAr bare lest og hørt av flere at hvis man ikke er utadvendt og jobber godt i grupper så har man ikke noe å gjøre på et slikt studium? Synes dere at jeg da ikke kan bli sosial arbeider bare fordi jeg liker individuelt arbeid og ikke er den som roper høyest i rommet? Blir veldig usikker.... Anonymkode: 5ba7d...839
Knirke Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Har du prøvd å ta en personlighetstest? På studiet mitt ble vi bedt om å ta denne: https://equilibria.com/PDI-home. Den stemte veldig bra for meg i hvert fall. Kort fortalt vil man ende opp med to av fire farger: Rød, grønn, blå og gul. Du vil få forklart dine sterke og svake sider i tekst på slutten av testen. Jeg vil tro at man for å jobbe med mennesker bør ende opp på blå og gul.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har startet på en bachelor i Sosialt Arbeid. Det sier seg selv at man skal være glad i mennesker når man velger en slik utdanning, og selvfølgelig at man ønsker å hjelpe andre. Studiet er veldig spennende og jeg er sikker på at det er riktig for meg. Jeg er veldig glad i å møte andre mennesker, prate og være til nytte for andre. MEN, jeg er introvert og litt reservert til å begynne med. Jeg har erfaring fra helse-yrke og vet jeg er egnet til å jobbe med mennesker. På studiet er det veldig mye gruppearbeid og fremlegg, noe som forsåvidt er greit og lærerikt, men synes at det kan være litt mye til tider. Er ikke så fan av gruppearbeid i skole-sammenheng. Fremlegg for en stor forsamling er jeg heller ikke så komfortabel med. Men å prate med mennesker og bli kjent med andre har jeg ikke noe problem med. HAr bare lest og hørt av flere at hvis man ikke er utadvendt og jobber godt i grupper så har man ikke noe å gjøre på et slikt studium? Synes dere at jeg da ikke kan bli sosial arbeider bare fordi jeg liker individuelt arbeid og ikke er den som roper høyest i rommet? Blir veldig usikker.... Anonymkode: 5ba7d...839 Det er bare fjas. Du må for guds skyld ikke høre på slikt. At du kan snakke med folk, at du ikke er redd for å ta initiativ er det som er viktig. Mange i min klasse kunne ikke fordra å holde fremlegg, meg selv inkludert. Jeg ble også totalt fed up av grupper etter første året og jobbet mer alene men hadde en gruppe å samarbeide med der det var helt nødvendig for å stå på arbeidskrav. individuelle arbeidskrav gjorde jeg alene (de andre samarbeidet). Jeg ligger midt mellom innadvendt og utadvendt. Du har mye å gjøre i dette fagfeltet, vær så snill å ikke tenk at det ikke er plass til deg. Jeg vil til og med påstå du kommer lenger i faget ved å ikke rope høyest, i hvertfall i forhold til brukere. Vi har to ører av en grunn... mange oppfører seg som om de har 2 munner Anonymkode: 9aaec...03b 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #4 Skrevet 8. november 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare fjas. Du må for guds skyld ikke høre på slikt. At du kan snakke med folk, at du ikke er redd for å ta initiativ er det som er viktig. Mange i min klasse kunne ikke fordra å holde fremlegg, meg selv inkludert. Jeg ble også totalt fed up av grupper etter første året og jobbet mer alene men hadde en gruppe å samarbeide med der det var helt nødvendig for å stå på arbeidskrav. individuelle arbeidskrav gjorde jeg alene (de andre samarbeidet). Jeg ligger midt mellom innadvendt og utadvendt. Du har mye å gjøre i dette fagfeltet, vær så snill å ikke tenk at det ikke er plass til deg. Jeg vil til og med påstå du kommer lenger i faget ved å ikke rope høyest, i hvertfall i forhold til brukere. Vi har to ører av en grunn... mange oppfører seg som om de har 2 munner Anonymkode: 9aaec...03b Tusen takk, godt å høre dette!!! 😄 Anonymkode: 5ba7d...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå