AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Bor i med to andre studenter, og vi alle kjenner at det begynner å bli stramt med penger til mat. Noen med dumpster diving erfaring som har lyst til å dele tips? Anonymkode: ced4d...391
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Vent til en halv time etter butikkene stenger, da er de fleste ansatte gått. Kan hende det er noen etternølere, men de pleier iallefall være vekk etter en time. Ta med hodelykt og ha jakke med hette på hodet så du ikke blir gjenkjent på evt. kamera (litt kjipt om butikkpersonalet kjenner en igjen). Jeg bruker ikke hansker selv, men har opplevd at en bestemt butikk har hatt knust glass i matavfallet to ganger, så det kan nok være lurt. Plukk ut av en kontainer og hiv oppi en som det er mindre i, for å komme til alt. Se på datoen og lukt på kjøttet, og få det godt gjennomvarmt når du bruker det. Vær obs på når de kaster store kvanta av noe, da kan det være at de har måttet dumpe et helt parti pga feil. Etter hvert lærer man når det tømmes, slik at man kan planlegge dumpstringen etter det. Her jeg bor er det best å dumpstre ikke rett etter tømming og ikke rett før, men midt imellom. Rett før tømming blir det gjerne for mye, og for mye utgått å sortere gjennom, og rett etter er det jo ikke så mye å finne. Rydd godt etter dere så butikkene ikke begynner å låse inn avfallet! Lykke til! Anonymkode: 2194d...700 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 Jeg mente se på datoen men ikke gå slavisk etter det. Nå når det er kaldt kan jo varene holde seg lenger. Bruk luktesansen for å avgjøre om det er spiselig, og ikke spis det rått. Anonymkode: 2194d...700 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 butikkene kaster så mye som er spiselig så det kan du spise med god samvittighet. Anonymkode: 2bec5...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå