AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Jeg kommer til å bo i kollektiv til jeg er ferdigutdannet som 31 år. Hva tenker dere om det? Anonymkode: bf97a...044
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Jeg tenker at om du trives med det, så hvorfor ikke? Jeg bor alene og savner noen ganger å bo i kollektiv for den sosiale biten. Anonymkode: a0322...9c7 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Ikke det spor rart. Anonymkode: ad6e4...a00 7
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Kjenner voksne folk som bor i kollektiv to steder. Lurer på om det ikke burde blitt mer vanlig for både de som tenker økonomi og som syns det er kjipt å bo alene. Håper det blir mer vanlig jeg 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 Nei, hvorfor skulle det være rart? Jo det er som oftest unge studenter, men er du bare 31 år så det går fint tenker jeg. Alle trenger et sted å bo, og alt er ikke alltid så ideelt som man skulle ønske, da må man bare gjøre det beste utav det. Anonymkode: 82d7f...732
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Nei. Jeg var på visning i et kollektiv en gang der det bare bodde voksne over 30. Det var da jeg var student. Nå er jeg 30 år sjøl, og hadde ikke hatt noe i mot å bo i kollektiv igjen, om jeg studerte. Men hadde nok ikke hatt lyst til å bo med en haug 19-åringer som fremdeles har russetida i blodet. Anonymkode: 6284a...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 Jeg er 32 og bor i kollektiv. De jeg er bor med er 33 og 30. Sånn er livet for noen. Jeg har ikke råd til å leie en hel leilighet alene for 16000 eller mer, for eksempel. Hva er poenget uansett? Jeg prøver å se det positive med denne boformen, som at jeg er nødt til å forholde meg til folk/være sosial (jeg har sosialangst), ta hensyn, rydde og vaske etter meg... lære å være et medmenneske, rett og slett. Jeg liker det sånn her. Det eneste som stresser meg er egentlig bare hva alle andre tenker, og at jeg er utenfor normen i Norge hvor de fleste eier. Ganske slitsomt å måtte forsvare dette for gud og hvermann på jobb. Jeg sier bare rett ut at jeg er fattig, da slutter de å prakke meningene sine om livet mitt og den triste framtiden min på meg. Anonymkode: fd9a9...84d 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 Må da være helt greit. Og heller ikke helt uvanlig hvis man er singel og bor i en større by. Men jeg hadde ikke orket å bo med en gjeng 20-åringer Anonymkode: de742...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 Når du er student så synes jeg det ikke er noe rart. Vet om et kjærestepar på rundt 35 år som begge har godt betalte jobber og bor sammen i kollektiv med fem andre. Akkurat det synes jeg er litt rart da, men hva jeg og andre synes spiller egentlig ingen rolle så lenge de selv er fornøyd. Anonymkode: 9f448...be5
ntrane Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kommer til å bo i kollektiv til jeg er ferdigutdannet som 31 år. Hva tenker dere om det? Anonymkode: bf97a...044 Tenker du er oppegående og smart som sparer penger. Du er også ikke redd for å ha enklere levevilkår for å nå målet ditt, det vitner om karakter. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 Vet du, jeg tror at det å bo i kollektiv vil bli mer og mer vanlig. Flere lever uten partner. Med det kunstige høye boligmarkedet er det vanskelig å få seg et sted å bo på en inntekt. Kollektiv er også godt i forhold til evt ensomhet. Anonymkode: b75e5...685
udiskutert Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Jeg er 24 år og bor alene nå, men til våren vil jeg flytte inn i kollektiv. Selv om det høres nydelig ut med alenetid og alt på dine egne premisser, ser jeg nå at det blir veldig stille og jeg blir enda særere.
Trolljeger Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 På 6.11.2019 den 19.05, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å bo i kollektiv til jeg er ferdigutdannet som 31 år. Hva tenker dere om det? Anonymkode: bf97a...044 Det spørs akkurat på alderen til de du bor med. Rart om du som 31 år gammel mann bor med flere 19-22 år gamle jenter, men om det er mer jevngamle folk er det ikke rart.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 Jeg kjenner noen som er i 30-årene og som bor i kollektiv. Vet om noen på 40 også faktisk. Synes ikke det er rart i det hele tatt. For det første så er det svindyrt å bo i Oslo, og for det andre så er det slik at det finnes mange lavtlønte i dette landet (selv om enkelte går rundt og tror at alle i Norge har ræva full av penger). Er man deltidsansatt/vikar eller lavlønt så får man nesten ikke lån, og det er ikke enkelt å finne seg en heltidsjobb heller. Anonymkode: f28eb...9de
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #15 Skrevet 8. november 2019 Uvanlig på min kant av landet, i hvertfall "kollektiv kollektiv" med flere ukjent beboere. Kjenner enkelt som bor på gjesterom i periode med nære venner og familie. Kan nevnes boligprisene er ikke så gale. Anonymkode: 23f0d...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå