AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Hei! Jeg jobber som barnehagelærer, og har gjort det i en del år nå. Merker at jeg har ingen overskudd etter jobb. Orker ikke holde det rent hjemme, orker ikke være med venner eller familie. Jobben min spiser meg opp.. Er det noen andre som har vært der? (Regner med at det er mange flere) Hva gjør dere nå? Må finne noe annet å gjøre, men ønsker helst ikke mer skole. Er redd jeg blir sykemeldt over en lengre periode etterhvert visst jeg ikke gjør noe, og det vil jeg virkelig ikke. Anonymkode: b8b99...2e5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Mitt triks er å holde på med noe meningsfullt på fritida og gå litt på autopilot på jobb. Ikke gruble så mye over hvor slitsomt det er . Og så må du trene, dvs begynne å gå turer , så kommer overskuddet . Anonymkode: 1cbc6...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Du har utdannelse som barnevernspedagog da? Er det noen andre yrker man kan få med den utdannelsen? Kanskje noe i kommunen? Jobbe med avlastere, barnevern, saksbehandling eller noe sånt? Om du orker litt videreutdanning kan du jo se på løpet for å bli styrer i barnehage istedet for pedleder Du kan kanskje jobbe som vikarlærer for lavt trinn på barneskolen? Støtter ellers det TS over sier. Jeg har vært i samme situasjon og vet hvor vanskelig det er å ta tak i, men man kan ta noen grep selv for å få det bedre i hverdagen og ikke la jobben ta all energi og hjernekapasitet. Aktivitetsplan, tvinge seg til lystbetonte aktiviteter utenom jobb, struktur på at man ikke tenker på jobb etter arbeidstid, forsøke å ikke gi ekstra innsats på jobb hver eneste dag og mange andre råd - forsøk å google litt. Sover du godt? Søvn er viktig for å ha overskudd i hverdagen. Kan det være du er deprimert, ikke utbrent? Det kan du isåfall snakke med fastlegen om Lykke til Anonymkode: 67033...0aa
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Er også barnehagelærer og mistrives i jobben. Jeg setter fritiden utrolig høyt, jobber kun for å overleve og ser hele tiden på jobben min som en midlertidig løsning. Jeg tar utdanning på siden som jeg håper gir meg andre jobbmuligheter til neste sommer/høst. Anonymkode: 628d5...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har utdannelse som barnevernspedagog da? Er det noen andre yrker man kan få med den utdannelsen? Kanskje noe i kommunen? Jobbe med avlastere, barnevern, saksbehandling eller noe sånt? Om du orker litt videreutdanning kan du jo se på løpet for å bli styrer i barnehage istedet for pedleder Du kan kanskje jobbe som vikarlærer for lavt trinn på barneskolen? Støtter ellers det TS over sier. Jeg har vært i samme situasjon og vet hvor vanskelig det er å ta tak i, men man kan ta noen grep selv for å få det bedre i hverdagen og ikke la jobben ta all energi og hjernekapasitet. Aktivitetsplan, tvinge seg til lystbetonte aktiviteter utenom jobb, struktur på at man ikke tenker på jobb etter arbeidstid, forsøke å ikke gi ekstra innsats på jobb hver eneste dag og mange andre råd - forsøk å google litt. Sover du godt? Søvn er viktig for å ha overskudd i hverdagen. Kan det være du er deprimert, ikke utbrent? Det kan du isåfall snakke med fastlegen om Lykke til Anonymkode: 67033...0aa Hun er ikke barnevernspedagog nei. Da kunne hun søkt mange andre jobber.. Anonymkode: 162f9...da9 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har utdannelse som barnevernspedagog da? Er det noen andre yrker man kan få med den utdannelsen? Kanskje noe i kommunen? Jobbe med avlastere, barnevern, saksbehandling eller noe sånt? Om du orker litt videreutdanning kan du jo se på løpet for å bli styrer i barnehage istedet for pedleder Du kan kanskje jobbe som vikarlærer for lavt trinn på barneskolen? Støtter ellers det TS over sier. Jeg har vært i samme situasjon og vet hvor vanskelig det er å ta tak i, men man kan ta noen grep selv for å få det bedre i hverdagen og ikke la jobben ta all energi og hjernekapasitet. Aktivitetsplan, tvinge seg til lystbetonte aktiviteter utenom jobb, struktur på at man ikke tenker på jobb etter arbeidstid, forsøke å ikke gi ekstra innsats på jobb hver eneste dag og mange andre råd - forsøk å google litt. Sover du godt? Søvn er viktig for å ha overskudd i hverdagen. Kan det være du er deprimert, ikke utbrent? Det kan du isåfall snakke med fastlegen om Lykke til Anonymkode: 67033...0aa Er ikke deprimert, nei. Er fornøyd med livet ellers, og ønsker å gjøre mye - har bare ikke energi til å gjøre det. Men takk for mange gode tips og ord ❤️ 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er også barnehagelærer og mistrives i jobben. Jeg setter fritiden utrolig høyt, jobber kun for å overleve og ser hele tiden på jobben min som en midlertidig løsning. Jeg tar utdanning på siden som jeg håper gir meg andre jobbmuligheter til neste sommer/høst. Anonymkode: 628d5...0f6 Hva studerer du? Anonymkode: b8b99...2e5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke deprimert, nei. Er fornøyd med livet ellers, og ønsker å gjøre mye - har bare ikke energi til å gjøre det. Men takk for mange gode tips og ord ❤️ Hva studerer du? Anonymkode: b8b99...2e5 Tar flere administrative enkeltemner i håp om å få meg en kontorjobb et sted etter hvert. Jeg må begynne et sted og hvis jeg kommer meg ut av barnehagen i første omgang kan jeg begynne å finne ut hva som er "drømmejobben" og evt studere til det. Har snakket med en karriereveileder som var veldig positiv til at det ordner seg til slutt for en stakkars barnehagelærer også. Anonymkode: 628d5...0f6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tar flere administrative enkeltemner i håp om å få meg en kontorjobb et sted etter hvert. Jeg må begynne et sted og hvis jeg kommer meg ut av barnehagen i første omgang kan jeg begynne å finne ut hva som er "drømmejobben" og evt studere til det. Har snakket med en karriereveileder som var veldig positiv til at det ordner seg til slutt for en stakkars barnehagelærer også. Anonymkode: 628d5...0f6 Så lurt ❤️ kunne tenkt meg en kontorjobb etterhvert jeg også. Håper du får drømmejobben din! Anonymkode: b8b99...2e5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 Vet om et par barnehagelærer som jobber i bolig. Anonymkode: 29cf2...d21
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 Hvordan kan du få en kontorjobb med noen enkeltemner når til og med de med bachelor innen økonomi og administrasjon sliter med å få jobb? Anonymkode: 66fa1...afe
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du få en kontorjobb med noen enkeltemner når til og med de med bachelor innen økonomi og administrasjon sliter med å få jobb? Anonymkode: 66fa1...afe Fordi økad er en generell utdanning som gjør at det er vanskelig å få jobb med mindre du har annen erfaring fra en spesiell bransje. Med barnehagelærerutdanningen og ped.ledererfaring har man en pedagogisk grunnutdanning med veilednings- og ledererfaring, det finnes flere stillinger innen veiledning/rådgivning/personalpolitikk osv som er interessert i denne bakgrunnen, noen ganger med master i tillegg og noen ganger ikke. Et tips ts er å kartlegge nettverket ditt, kjenner du noen som jobber steder du kunne tenkt deg å prøve deg? Ta kontakt med eventuelle arbeidsgivere dersom en jobb ser interessant ut og spør hvilken bakgrunn de andre har/hva de ser etter og er interessert i ved en eventuell ansettelse slik at du evt kan ta de "riktige" fagene dersom det kreves noe videreutdanning. Anonymkode: 628d5...0f6 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du få en kontorjobb med noen enkeltemner når til og med de med bachelor innen økonomi og administrasjon sliter med å få jobb? Anonymkode: 66fa1...afe Er ganske logisk. Barnehagelærerutdanning fokuserer både på pedagogikk og ledelse, som er veldig ettertraktet i arbeidsmarkedet (uavhengig av bransje). Bachelor i økad er for generell, så du må selge deg inn i en bransje. Anonymkode: fcf75...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 Jeg hadde det likt som deg. Gikk ned i førti prosent stilling, tok master og jobber som spesped i kommunen nå. Blir tildelt et par barn i ulike bhg jeg skal følge opp ila året og jobber 30 timers uker i hundre prosent stilling. Helt nydelig. Anonymkode: 0104b...480
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 Vet om ei som fikk en jobb i et tiltak for psykisk utviklingshemmede. Man trenger vel litt pedagogisk tilnærming i den jobben også? 🤔 Anonymkode: bc15d...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå