AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Jeg har skjønt nå at hvitost er feil, brunost, leverpostei, makrell i tomat, syltetøy og skinke er feil, og jeg lurer på hva som er magert pålegg som jeg kan spise uten å bli tjukk er? Jeg vet ikke om flere pålegg enn det her?? Forsto også at alle grønsaker som er vanlig å ha på brødskiva er fri mengde, men jeg vil ikke spise tørr brødskive med paprika heller liksom. Og hva spiser man til middag om man ikke kan spise kjøttkaker og fiskepinner og spagetthi? Anonymkode: 54557...68b 1
Gjest O.G. Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Kan du ikke finne magre utgaver av de tingene du ramser opp da?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Kan ikke se at noen av de nevnte påleggene er feil på noe som helst måte. Du bør kanskje være mer kritisk til hva ‘de’ sier til deg. Anonymkode: 4698b...cac 17
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Du kan prøve grønnsakspostei. Men ingen av påleggene du nevner er usunne, det er masse næringsstoffer i det så lenge du ikke overdriver. Anonymkode: bb824...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 Brød er ikke slankemat og burde ikke spises hver dag, for å være ærlig. Norsk kosthold er ikke så slankevennlig. Se til mange land i asia, der er fedmen betydelig mindre og de har ikke brød som en del av sitt vanlige kosthold. De spiser mer magert, mer grønnsaker, mer fisk. Anonymkode: 144ac...488 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Hva er det du babler om? Du kan spise hva du vil? Anonymkode: 03bb6...434 1
Jdz Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 (endret) Du vil sikkert få tusen forskjellige svar på dette, men det som funka for meg var å droppe brødskiva og alt med sukker. Får fortsatt i meg en grei mengde fett, men har rast ned i vekt. Ikke sikkert dette funker for alle da. Skjønner ikke hvorfor du skulle droppe skinka, du får jo ikke noe magrere enn det og det har masse proteinet. Jeg for min del spiser en del ost og leverpostei også, men unngår brunost og syltetøy. Endret 6. november 2019 av Jdz 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan prøve grønnsakspostei. Men ingen av påleggene du nevner er usunne, det er masse næringsstoffer i det så lenge du ikke overdriver. Anonymkode: bb824...fcd Hvordan overdriver man leverpostei? 2 minutter siden, O.G. skrev: Kan du ikke finne magre utgaver av de tingene du ramser opp da? Er det det det betyr? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Brød er ikke slankemat og burde ikke spises hver dag, for å være ærlig. Norsk kosthold er ikke så slankevennlig. Se til mange land i asia, der er fedmen betydelig mindre og de har ikke brød som en del av sitt vanlige kosthold. De spiser mer magert, mer grønnsaker, mer fisk. Anonymkode: 144ac...488 det er jo ganske komplisert å lage type middag til frokost hver dag da. Er så greit å bare ta seg ei skive liksom Anonymkode: 54557...68b 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Brød er ikke slankemat og burde ikke spises hver dag, for å være ærlig. Norsk kosthold er ikke så slankevennlig. Se til mange land i asia, der er fedmen betydelig mindre og de har ikke brød som en del av sitt vanlige kosthold. De spiser mer magert, mer grønnsaker, mer fisk. Anonymkode: 144ac...488 Grovt brød er en fantastisk kilde til en rekke næringsstoffer. Norsk kosthold er ikke slankevennlig? Så man skal slanke seg hele tiden, uansett hvem man er? Hva er dette for noe slags pisspreik? Anonymkode: 03bb6...434 13
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke se at noen av de nevnte påleggene er feil på noe som helst måte. Du bør kanskje være mer kritisk til hva ‘de’ sier til deg. Anonymkode: 4698b...cac her mener mange at ts ikke skal spise flere av påleggene. Jeg lurer på hva man skal spise på brødskiva om ikke det. Jeg har ikke peil på dette her, så jeg spør. Anonymkode: 54557...68b 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 Just now, AnonymBruker said: det er jo ganske komplisert å lage type middag til frokost hver dag da. Er så greit å bare ta seg ei skive liksom Anonymkode: 54557...68b Det som er komplisert er å lære seg et nytt kosthold. Når man først har lært det er det veldig enkelt. Tror du asiatere har mer tid og fritid enn nordmenn? Det er selvsagt krevende å gå ned i vekt, det er krevende å endre kosthold. Men om man faktisk ønsker resultat så må man gjør dette. Å lære nye ting og vaner er også noe som tar tid i begynnelsen, men som man har resten av livet. Har du lært 1 rett som er enkel som man kan spise til frokost, så er det kunnskap du har med deg resten av livet. Om du spør om hvordan du kan spise som nå og fortsatt gå ned i vekt, så er svaret å sulte deg selv. Det norske kosthold er ikke egnet for de slanke, og dersom du skal leve på det må du leve med å føle deg mye sulten mye av tiden. Dropp frokosten og kvelds, spis bare noe lite til lunsj og middag. De som er slanke nordmenn spiser kanskje det samme som deg, men de spiser halvparten eller 1/3 av det du gjør. Anonymkode: 144ac...488 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Grovt brød er en fantastisk kilde til en rekke næringsstoffer. Norsk kosthold er ikke slankevennlig? Så man skal slanke seg hele tiden, uansett hvem man er? Hva er dette for noe slags pisspreik? Anonymkode: 03bb6...434 Med tanke på at over halvparten av voksne nordmenn er overvektige, så er ikke det norske kosthold gunstig for vekt, nei. Brød er fint, men det er fint med moderasjon, man burde ikke spise det hver dag. Anonymkode: 144ac...488 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan overdriver man leverpostei? Er det det det betyr? det er jo ganske komplisert å lage type middag til frokost hver dag da. Er så greit å bare ta seg ei skive liksom Anonymkode: 54557...68b Ved å spise en hel boks hver eneste dag fks. Anonymkode: bb824...fcd
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #14 Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det som er komplisert er å lære seg et nytt kosthold. Når man først har lært det er det veldig enkelt. Tror du asiatere har mer tid og fritid enn nordmenn? Det er selvsagt krevende å gå ned i vekt, det er krevende å endre kosthold. Men om man faktisk ønsker resultat så må man gjør dette. Å lære nye ting og vaner er også noe som tar tid i begynnelsen, men som man har resten av livet. Har du lært 1 rett som er enkel som man kan spise til frokost, så er det kunnskap du har med deg resten av livet. Om du spør om hvordan du kan spise som nå og fortsatt gå ned i vekt, så er svaret å sulte deg selv. Det norske kosthold er ikke egnet for de slanke, og dersom du skal leve på det må du leve med å føle deg mye sulten mye av tiden. Dropp frokosten og kvelds, spis bare noe lite til lunsj og middag. De som er slanke nordmenn spiser kanskje det samme som deg, men de spiser halvparten eller 1/3 av det du gjør. Anonymkode: 144ac...488 Jeg kommer aldri til å droppe to måltider og gå sulten, og jeg kommer aldri til å spise asiatisk mat hver dag til frokost. Det blir for dumt. Man kunne da spise normalt før? Dette er helt nytt for meg. Anonymkode: 54557...68b 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #15 Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ved å spise en hel boks hver eneste dag fks. Anonymkode: bb824...fcd sånn ja, forstår. Anonymkode: 54557...68b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #16 Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kommer aldri til å droppe to måltider og gå sulten, og jeg kommer aldri til å spise asiatisk mat hver dag til frokost. Det blir for dumt. Man kunne da spise normalt før? Dette er helt nytt for meg. Anonymkode: 54557...68b Da vil du heller aldri gå ned i vekt. Så enkelt er det. Selvsagt kan du ikke spise normalt om du er overvektig og mange nordmenn som deg er overvektige også. Dere må selvsagt endre måten dere spiser på. Det finnes ingen magiske, enkle løsninger og det er en grunn til at vi er feite i Norge. Anonymkode: 144ac...488 2
vscare Skrevet 6. november 2019 #17 Skrevet 6. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: her mener mange at ts ikke skal spise flere av påleggene. Jeg lurer på hva man skal spise på brødskiva om ikke det. Jeg har ikke peil på dette her, så jeg spør. Anonymkode: 54557...68b I den tråden ønsket TS å slanke seg, og da stiller saken seg litt annerledes enn om man bare ønsker å opprettholde et normalt sunt kosthold. Skal man slanke seg kan det være greit å ha i bakhodet hvilke typer mat som er kaloritette (mange kcal per gram vare), og dette vil gjelde pålegg som brunost og gräddost, og middagstyper som kjøttkaker, pasta, ris, panert fisk, osv. Det er ingenting galt med noe av dette i moderasjon, men skal man slanke seg er det ikke mange grammene som skal til av disse kaloritette mattypene før man bikker over anbefalt inntak (Skinke er for øvrig svært slankevennlig pålegg) 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #18 Skrevet 6. november 2019 Akkurat nå, vscare skrev: I den tråden ønsket TS å slanke seg, og da stiller saken seg litt annerledes enn om man bare ønsker å opprettholde et normalt sunt kosthold. Skal man slanke seg kan det være greit å ha i bakhodet hvilke typer mat som er kaloritette (mange kcal per gram vare), og dette vil gjelde pålegg som brunost og gräddost, og middagstyper som kjøttkaker, pasta, ris, panert fisk, osv. Det er ingenting galt med noe av dette i moderasjon, men skal man slanke seg er det ikke mange grammene som skal til av disse kaloritette mattypene før man bikker over anbefalt inntak (Skinke er for øvrig svært slankevennlig pålegg) okei, takk for informativt svar. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vil du heller aldri gå ned i vekt. Så enkelt er det. Selvsagt kan du ikke spise normalt om du er overvektig og mange nordmenn som deg er overvektige også. Dere må selvsagt endre måten dere spiser på. Det finnes ingen magiske, enkle løsninger og det er en grunn til at vi er feite i Norge. Anonymkode: 144ac...488 Du går utifra at jeg har masse ekstra kilo, men det er snakk om kanskje 5-6 kilo her så det er ikke så farlig. Kos deg med nudlene dine. Anonymkode: 54557...68b 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #19 Skrevet 6. november 2019 Kokt skinke er magert pålegg Magerost er magert pålegg Mager leverpostei er magert pålegg Lett servelat er magert pålegg Egg er ganske mettende i forhold til mengden kalorier Når det er sagt: det er mengden (og dermed total mengde kalorier) som teller, ikke at pålegget i seg selv er magert. Jeg har slanket meg uten å handle ett eneste slankeprodukt. Jeg gikk ned 20 kg selv om jeg spiste vanlig Jarlsberg som pålegg. Jeg valgte knekkebrød istedenfor brødskiver til frokost, da jeg følte meg mettere av knekkebrødene. Jeg valgte havregrøt istedenfør brødskiver til lunsj; også det for å holde meg mett lengre. Man kan både slanke seg OG holde vekten med et vanlig norsk kosthold. Anonymkode: 1317e...66c 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #20 Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kokt skinke er magert pålegg Magerost er magert pålegg Mager leverpostei er magert pålegg Lett servelat er magert pålegg Egg er ganske mettende i forhold til mengden kalorier Når det er sagt: det er mengden (og dermed total mengde kalorier) som teller, ikke at pålegget i seg selv er magert. Jeg har slanket meg uten å handle ett eneste slankeprodukt. Jeg gikk ned 20 kg selv om jeg spiste vanlig Jarlsberg som pålegg. Jeg valgte knekkebrød istedenfor brødskiver til frokost, da jeg følte meg mettere av knekkebrødene. Jeg valgte havregrøt istedenfør brødskiver til lunsj; også det for å holde meg mett lengre. Man kan både slanke seg OG holde vekten med et vanlig norsk kosthold. Anonymkode: 1317e...66c Tusen takk, høres ut som noe som funker for meg! Anonymkode: 54557...68b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå