Gå til innhold

Utebekledning til Chihuahua som varmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei,

Jeg har en Chihuahua på 14 år som nekter å gå ute nå som det er så kaldt!
Føler jeg har prøvd masse klær, men de fleste klær blir så utrolig "ruvende" og har hals osv som bare plager henne.
Hun er korthåret, men ganske "kort" i halsen, så bekledningen kan ikke ha lang hals, da klarer hun liksom ikke bevege seg.

Noen med tips? Det må være noe mer enn et strikket tøy, altså noe med solid varme, ala parkas.

Anonymkode: dcd94...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull innerst, noe vindtett ytterst.

Anonymkode: 1ba69...456

• Liker 1
Skrevet (endret)

Få noen til å strikke en hundegenser etter mål. Det finnes de som gjør dette, sjekk Finn.no f-eks.

Jeg tror strikket ull er best, for det er mykest og varmest, og ikke så stivt når hunden skal bevege seg, så jeg innbiller meg at de liker det best når de først må ha på seg klær. Parkas høres veldig stivt ut, veldig.

Har en venninne med en bitteliten hund, og hun har et par sånne strikkede hundegensere som hun har fått laget på bestilling etter mål. Den ene er sånn mariusgenser-mønster, skikkelig fin 🙂 Hull i nakken til selen ferdig innfelt i strikkinga.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Har selv en ganske liten hund som fryser. Canelana er bra, men ble for stivt og klumpete for henne. 

Her bruker vi en lang strikket genser som dekker rygg og flanker, og regndekken/vindtett dekken utenpå. 

Anonymkode: 979c8...6ca

Skrevet

Jeg har også en liten hund som fryser om vinteren. Hun går med hjemmestrikket genser. Som regel er det nok, men hvis det snør eller blåser mye tar jeg på en slags boblevest i tillegg

Anonymkode: 7cfe6...50b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...