AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Hei! Kom nettopp hjem fra tannlegen og har blitt informert om at det kan være at jeg må operere kjeven på grunn av overbittet mitt (8mm). Har gjort litt research og ser at resultatet på folk varierer veldig, så jeg lurer på om noen av dere har gjennomgått en slik operasjon? Ble dere fornøyde? Gjorde det veldig vondt? Ventetiden er hvertfall på 1 år, så har god tid til å tenke over det, men trenger flere synspunkt, spesielt av folk som har gått gjennom en slik operasjon. Ansiktet mitt rett fram ser helt greit ut og profilen min er ok, men liker ikke haka mi noe særlig og har flere ganger tenkt på fillers som alternativ, men nok om det. Her er et ca bilde av hvordan kjeven min ser ut: http://www.checkmybite.com/treatment/orthognathic-surgery (mannen, bildet til venstre) Anonymkode: b624e...4d7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Jeg har operert kjeven, men for underbitt. Jeg er alt i alt fornøyd, men hele prosessen tar lang tid. Profilen av ansiktet mitt ble penere, fordi spesielt leppene passet mer sammen etterpå. Ble innlagt på morgen, og utskrevet i lunsjtider neste dag. Hadde absolutt ingen smerter etter selve operasjonen, tok ikke noe som helst bortsett fra det jeg fikk intravenøst. Måtte gå med kjevelås til bruddene var grodd, og det var ikke gøy! Det er flere måter å operere det på, men tror metoden med kjevelås blir brukt spesielt ved underbitt. Angrer ikke på valget om å gjennomføre operasjonen. Anonymkode: a2d30...509
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Jeg hadde omtrent likt overbitt som deg. Likte ikke kjeven, syntes den vak vel. Jeg opererte underkjeven fram slik at den passer med overkjeven. Ble veldig fornøyd 😊 hadde ikke kjevelås, men regulering ca seks mnd. Klarte ikke åpne munnen på lang tid, så måtte spise flytende mat. Hadde også problemer med at kjeven lagde klikkelyd, og låste seg. Det ble helt borte etter operasjonen. Gjorde den på Ullevål. Veldig flinke der 😀 Anonymkode: b3a43...a54
Snop Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 Anbefaler deg å sjekke gruppa We need/got kan surgery på Facebook. Masse bilder og erfaringer der inne Jeg hadde kjeveoperasjon for underbitt og har aldri angret. 10/10 av de jeg har sett bilder av har blitt penere. Det var egentlig veldig lite vondt, nervene i ansiktet dør faktisk midlertidig (de bygger seg opp igjen), så du trenger bare Paracet og Ibux i ukene etter. Ganske sprøtt! Men det er ganske stress og ubehagelig, fordi man er så hoven, og gjerne kvalm og slapp. Mye flytende kost. Men det er bare noen uker av livet ditt, nå har jeg nesten glemt at jeg har gjort det
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Jeg fikk tilbud som ung, og takket nei. Jeg var for ung til å skjønne betydningen av operasjonen, og angrer på avgjørelsen. Ikke hadde jeg tillit til tannlegen da heller. Jeg vurderer å gå til privat tannlege for å få et nytt synspunkt på tannstillingen min. (Jeg har aldri vært fornøyd med profilen min, og tror kjeven er årsaken) Kjeven lager klikke-lyder innimellom. Anonymkode: d8eb1...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå