bluebird Skrevet 25. mai 2005 #1 Skrevet 25. mai 2005 Bruker du ofte ordet sinnsykt? Som i "det var sinnsykt kult"? Må innrømme at jeg ikke har ordet sinnsyk i vokabularet mitt, med mindre jeg skal omtale en psykisk syk person. Eller forresten.. selv da virker ordet negativt. Først var det Kurt, så var det Jorunn. Ja, Idol. Er det sånn at når man vinner Idol så får man automatisk sinnsykt lyst til å si sinnsykt? Eller er det bergensere og sørlendinger som har litt begrenset ordforråd?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 25. mai 2005 #2 Skrevet 25. mai 2005 Britt som vant BB i år har heller ikke så enormt ordforråd, så i stedenfor å anta at det er geografiske årsaker som ligger til grunn, heller jeg mer til at det er folk som vinner ting som har vanskelig for å ta nye ord innover seg. Det rare er jo at når noe så positivt skjer, at det er ord som vilt og sykt og sinnsykt som blir brukt for å beskrive følelsene de har...
Gjest Violetta Skrevet 25. mai 2005 #3 Skrevet 25. mai 2005 Dette er vel et moteord slik andre moteord har kommet og gått gjennom årene. Ikke noe nytt med det. I sammenheng med psykisk syke brukes vel ikke ordet lenger, i hvert fall ikke i seriøs sammenheng.
Gjest nurk-ola Skrevet 26. mai 2005 #4 Skrevet 26. mai 2005 Sinnsykt = helt utrolig, utenfor ens fatteevne, ordet brukes mye i Idol sammenheng. Utdrag fra framtidas Norsk Ordbok.
Gjest Catwoman Skrevet 26. mai 2005 #5 Skrevet 26. mai 2005 Jeg sier sinnsykt mye, det har jeg gjort i mange år, lenge før idol. Husker istarten når det ble vanlig å si det i diverse tv-programmer tenkte jeg "jøss er det andre enn meg som sier det?" Må innrømme at jeg ikke har ordet sinnsyk i vokabularet mitt, med mindre jeg skal omtale en psykisk syk person. Eller forresten.. selv da virker ordet negativt. men i en sånn situasjon ville jeg aldri sagt det.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #6 Skrevet 26. mai 2005 Var det ikke Jan Frederik som starta den der da...?
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2005 #7 Skrevet 26. mai 2005 Jeg kan nok bruke det ordet med ujevne mellomrom. Men da tenker jeg ikke på hvordan ordet "i gamle dager" ble brukt.
Ugla Skrevet 26. mai 2005 #9 Skrevet 26. mai 2005 Og i "Fagerstrand" var det mange som hadde sinnsykt lyst på det huset... ...også de som oppførte seg som om de (nesten) var det... :oops:
Gjest Seleena Skrevet 27. mai 2005 #11 Skrevet 27. mai 2005 Har brukt det mykje, men det var før Jorun ødela for meg Bruker det aldri lenger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå