Gå til innhold

Kan man ha med seg kjæledyr i graven?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man ha med seg feks en hund som har dødd før seg selv i graven? 

Ser flere steder i USA tillater det, men finner ingenting utenom at det må være nedbrytbart det man har med seg her. Sånn sett burde det være lov? Noen som vet? 

Anonymkode: ef7e9...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er litt vanskelig å få til sånn rent praktisk for det forutsetter jo at hunden også er gravlagt ved en kirkegård, slik at mennesket kan legges i samme kiste som hunden ligger i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Gorilla said:

Jeg tror det er litt vanskelig å få til sånn rent praktisk for det forutsetter jo at hunden også er gravlagt ved en kirkegård, slik at mennesket kan legges i samme kiste som hunden ligger i. 

Den kan jo ha ligget i en fryser.

Om det er lov å begraves med et dødt dyr, aner jeg ikke. Hvis ingen her på KG vet, er nok et begravelsesbyrå rett adresse for spørsmålet.

Anonymkode: 77dcd...624

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Hørtes utrolig rart ut. Hvordan skal man få til det i praksis? Avlive hunden hvis man selv dør, for å få den med i graven? Den døde har jo ingen glede av det, og hunden vil nok heller leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den kan jo ha ligget i en fryser.

Om det er lov å begraves med et dødt dyr, aner jeg ikke. Hvis ingen her på KG vet, er nok et begravelsesbyrå rett adresse for spørsmålet.

Jeg aner heller ikke, og jeg har ikke hørt om dette før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gorilla skrev:

Det måtte vel isåfall være å gravlegge en urne etter hunden i samme grav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere steder i USA tillater det, men finner ingenting utenom at det må være nedbrytbart det man har med seg her. Sånn sett burde det være lov? Noen som vet? 

Hva, ts, er poenget?

Både menensket og hunden er som du påpeker døde. De bryr seg ikke lengre om hva som skjer med levningene, for de finnes jo ikke lengre. 

Dersom du (eller noen) som pårørende tenker at dette er en fiks ide er nok svaret å bekoste kremering av hunden og så oppbevare asken til eieren dør og så putte asken i samme hull som urnen. Men, som sagt, så spiller det selvsagt ingen rolle om asken tilhørte det som var hunden eller noe helt annet.

Anonymkode: d9d82...a84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kvinneguide skrev:

Det måtte vel isåfall være å gravlegge en urne etter hunden i samme grav. 

Ja, det var det jeg tenkte... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva, ts, er poenget?

Både menensket og hunden er som du påpeker døde. De bryr seg ikke lengre om hva som skjer med levningene, for de finnes jo ikke lengre. 

Dersom du (eller noen) som pårørende tenker at dette er en fiks ide er nok svaret å bekoste kremering av hunden og så oppbevare asken til eieren dør og så putte asken i samme hull som urnen. Men, som sagt, så spiller det selvsagt ingen rolle om asken tilhørte det som var hunden eller noe helt annet.

Anonymkode: d9d82...a84

Spørsmålet er om dette er lov og mulig. Ikke hvordan eller hva andre tenker om det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremere kjæledyret. Det er lov å bli begravet med personlige gjenstander. En eske med aske vil falle under dette. 

Anonymkode: 6a79c...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gorilla said:

Jeg aner heller ikke, og jeg har ikke hørt om dette før. 

Det har du nok; det var vanlig i vikingtiden og i det gamle Egypt. I India har det til og med vært vanlig at gjenlevende, kvinnelig ektefelle måtte bli med i "graven" (likbål)...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en begravelse hvor hunden til denne avdøde mannen også lå i kisten Hunden døde noe før eieren, så regner med at det var en urne. Fikk meg lissom ikke til å spørre om hva hvor og hvorfor😅 Så ja, det er mulig!

Anonymkode: 2a2fb...d89

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker skrev (På 6.11.2019 den 16.31):

Spørsmålet er om dette er lov og mulig. Ikke hvordan eller hva andre tenker om det. 

Ja, det er både lov og mulig. Ref drapene på Nes, hvor V har hunden sin i samme kiste. 

Anonymkode: 7fef8...0e2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle vel være mulig ved kremasjon av kiste eller så er lovverket strengere enn det burde vært på det området mulig vi kommer til det punktet en gang kjæledyr er jo mye mere kjære enn de noen gang har vært er jo folk som får med seg mobilen i grava så 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er både lov og mulig. Ref drapene på Nes, hvor V har hunden sin i samme kiste. 

Anonymkode: 7fef8...0e2

Sikker?

For jeg har kun lest at mor og barn delte kiste, mens hun siste hadde et bilde av hunden forran kista. Har ikke lest noen steder at hunden også lå i kista.

Anonymkode: 07259...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2019 den 15.01):

Nei. Det er ikke tillatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikker?

For jeg har kun lest at mor og barn delte kiste, mens hun siste hadde et bilde av hunden forran kista. Har ikke lest noen steder at hunden også lå i kista.

Anonymkode: 07259...c3e

Hunden lå sammen med henne i kista.

Anonymkode: 0878a...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker

Er det lov å sette urne av kremert hund ned på eiers gravsted på Kirkegård? 

Anonymkode: e9205...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...