Gå til innhold

Synes du 8 timers arbeidsdag er lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er lenge! Spesielt dagvakter som går fra 8-16.. 

Anonymkode: 3342a...ae4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er inkludert 30 minutters matpause er dette ordinær arbeidstid i Norge. Altså helt normalt. Hva jeg synes blir liksom irrelevant...

Anonymkode: a64cb...e14

• Liker 7
Skrevet

Er ikke det en helt vanlig arbeidsdag da?

Skrevet

Selvfølgelig er det en vanlig arbeidsdag men det er lov å mene om det kjennes lenge ut eller ei.

• Liker 19
Skrevet

Ja det er lenge.

Anonymkode: 3bfcd...661

• Liker 8
Skrevet

Syntes du det er for lenge, da må du få deg en deltidsjobb.

Skrevet
1 minutt siden, nettengel skrev:

Syntes du det er for lenge, da må du få deg en deltidsjobb.

Hvor har jeg skrevet at det for lenge? 

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg syns det er alt for lenge. 

Anonymkode: f92d5...e83

• Liker 7
Skrevet

i verdenssammenheng så er det nesten ingenting

• Liker 3
Skrevet

Dagen etter ferie kan det være tidenes lengste timer. 

Om jeg har hatt flere 12-timers dager på rad føles det som om jeg går hjem midt på dagen. 

Men generelt. Synes 8 timer på jobb gir rikelig med fritid. Og trives med jobben min, så timene flyr raskt. 

Anonymkode: 5b313...4ee

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, antiislamist skrev:

i verdenssammenheng så er det nesten ingenting

Men effektiviteten vår er på topp. Vi jobber hardt når vi er på jobb.

Anonymkode: a82db...a7a

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men effektiviteten vår er på topp. Vi jobber hardt når vi er på jobb.

Anonymkode: a82db...a7a

vil si at barna i asia også er effektive. hvis ikke så blir de piska

• Liker 3
Skrevet

Det er lenge hvis barna må være i barnehagen i 9 timer. 

Anonymkode: 1a11d...e48

• Liker 4
Skrevet

Personlig ville jeg heller jobbet lengre - men færre dager. 8 eller 10 timer utgjør ingen stor forskjell for egen del, når jeg først er på jobb. Men tredagers helg... det hadde vært noe, det.

• Liker 6
Skrevet

Jobber selv 12 timers, synest 8 timer er null stress 🤷‍♀️

Anonymkode: 417c9...8b0

Skrevet

Har 2 deltidsjobber ved siden av studiene. På den ene jobben min synes jeg ikke 8 timer er for lenge, elsker den jobben, sjefen og alle kollegaene, så synes tiden nesten går for fort og kunne gjerne vært der lenger.

På butikkjobben min derimot... Hater den jobben over alt på jord, jeg hater kollegaene mine og jeg hater kundene så 8 timer føles ut som en evighet.

Kommer vel veldig an på hvor godt man trives og hva man driver med. Er det mye stress, mas og høyt kjør hele tiden samtidig som man virkelig mistrives og ikke har noe interesse for arbeidet så føles så klart 8 timer lenge ut. Men om du koser deg på jobb og liker det du gjør så vil man jo nesten ikke dra hjem.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes 8 timer går veldig fort, men jeg trives også veldig i jobben. Forøvrig glad den er fleksibel så ikke barna må være så lenge i barnehage - for de er det tydelig for lange dager.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg skrevet at det for lenge? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er lenge! Spesielt dagvakter som går fra 8-16.. 

Hvordan er det mulig å motsi seg selv så heftig på 2 minutter?

Endret av Traktor
Skrevet

Synes det er for lenge mtp at døgnet kun har 24 timer. Jeg har det hyggelig på jobb og det gjør meg sånn sett ingenting å være der i de 8 timene, men det blir knapt med tid til alt annet.

Det fører til mye stress, alt går liksom i ett. Kjøre til og fra fritidsaktiviter, hjelpe til med lekser, lage middag, rekke å trene, gjøre husarbeid.

6 timers arbeidsdag hadde vært midt i blinken, evt 4 dagers arbeidsuke. Tror ikke det hadde vært noen krise for samfunnet på noen som helst måte.

Anonymkode: e5f55...c13

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er for lenge mtp at døgnet kun har 24 timer. Jeg har det hyggelig på jobb og det gjør meg sånn sett ingenting å være der i de 8 timene, men det blir knapt med tid til alt annet.

Det fører til mye stress, alt går liksom i ett. Kjøre til og fra fritidsaktiviter, hjelpe til med lekser, lage middag, rekke å trene, gjøre husarbeid.

6 timers arbeidsdag hadde vært midt i blinken, evt 4 dagers arbeidsuke. Tror ikke det hadde vært noen krise for samfunnet på noen som helst måte.

Anonymkode: e5f55...c13

Dersom du er villig til å gå ned 25% i lønn og levestandard er det selvfølgelig ingen krise. Men jeg tror mange ville slite med ett så stort lønnskutt, blir nok lite penger igjen til dyre aktiviteter for mange. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...