Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber turnus og tjener ca. 550 000 i året. Skal på jobbintervju i en jobb hvor jeg vil tjene i underkant av 400 000.

Positivt med dagjobben: mer tid med barna i helger og andre helligdager. Kan for første gang evt. dra bort i påsken. Får vært med på arrangementer som ofte har falt på jobbhelger og kvelder. Mer sammen som en familie (mannen jobber også kun dag). 

Positivt med turnus: mer tid med barna i hverdagen (eldste starter snart på skolen, da blir det mindre tid til han..), tjener mer. Tid til å dra til lege og ordne ting på dagtid når "alle" andre jobber. 

Grunnen til at jeg søkte jobben var nettopp for å slippe turnus. Tror jobben er ok, men heller ikke mer enn ok. Jobben jeg har nå ønsker jeg ikke ha lenger (uansett om jeg må skifte til en annen turnusjobb eller ikke), trives ikke lenger. Dette med lønnen gjør at jeg blir noe usikkert. Vi har regnet på dette, og det skal gå greit. 

Hva ville du gjort?  

Anonymkode: 968cd...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sykepleier? Jeg ville ha prøvd å få dagjobben. 

Anonymkode: 90fea...09d

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sykepleier? Jeg ville ha prøvd å få dagjobben. 

Anonymkode: 90fea...09d

Ja. 

Skrevet

Jeg klarer ikke jobbe på natten og misliker å jobbe kveld, så jeg hadde valgt dagjobben nesten uansett lønnforskjell.

Anonymkode: dd4ae...9bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde satset på dagjobben, penger er ikke alt.

Anonymkode: fd279...ec6

• Liker 1
Skrevet

Bytt til dagjobben. Hvis det blir en økonomisk kneik pga noe akutt, kan du sikkert jobbe ekstravakter ei og anna helg 😊 

Skrevet

Takk for svar! Var godt og få en tilbakemelding på at jeg ikke er helt gal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...