AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Har siden vgs fått 1 barn og tatt et årsstudium. Jeg syns det er så vanskelig å finne ut hva jeg bør studere, og hva jeg kan jobbe som. Med et barn føler jeg også at jeg har tidspress på meg, og at jeg heller ikke bør flytte for mye... Hvordan skal jeg finne ut av livet mitt? 🙈🙈 Jeg føler på en måte at ingenting passer for meg, er redd jeg egentlig ikke vil trives 100% med noe Mannen er forresten snart ferdig med sin utdanning Anonymkode: fdf1f...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Jeg er 27 og er like usikker som deg. Har tatt en bachelor, tatt ett fagbrev, tatt noen enkeltemner på en høgskole. Har litt utdannelse fra forskjellige ting, men det er ingenting av dette som er helt riktig. Tror jeg snart må gi opp og lete, da det tar på og utdanne seg og hele tiden være på jakt etter noe annet. Tror jeg bare må innfinne meg i at det er nok nå, så får det være som det er. Har også fått to barn på denne tiden og nå fortjener de en mamma som "bare" jobber. Jeg har forresten vært hos karriereveileder også, uten at det hjalp meg noe. Kanskje det hjelper deg? Anonymkode: 180b2...d81
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 og er like usikker som deg. Har tatt en bachelor, tatt ett fagbrev, tatt noen enkeltemner på en høgskole. Har litt utdannelse fra forskjellige ting, men det er ingenting av dette som er helt riktig. Tror jeg snart må gi opp og lete, da det tar på og utdanne seg og hele tiden være på jakt etter noe annet. Tror jeg bare må innfinne meg i at det er nok nå, så får det være som det er. Har også fått to barn på denne tiden og nå fortjener de en mamma som "bare" jobber. Jeg har forresten vært hos karriereveileder også, uten at det hjalp meg noe. Kanskje det hjelper deg? Anonymkode: 180b2...d81 Er det noen jobber du kunne tenkt deg å søke på nå da? Anonymkode: b9c29...5b1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 og er like usikker som deg. Har tatt en bachelor, tatt ett fagbrev, tatt noen enkeltemner på en høgskole. Har litt utdannelse fra forskjellige ting, men det er ingenting av dette som er helt riktig. Tror jeg snart må gi opp og lete, da det tar på og utdanne seg og hele tiden være på jakt etter noe annet. Tror jeg bare må innfinne meg i at det er nok nå, så får det være som det er. Har også fått to barn på denne tiden og nå fortjener de en mamma som "bare" jobber. Jeg har forresten vært hos karriereveileder også, uten at det hjalp meg noe. Kanskje det hjelper deg? Anonymkode: 180b2...d81 Hvilket fagbrev og bachelor har du tatt da? Hva sa karriereveileder? Får du relevant jobb med de utdannelsene du har? Anonymkode: 49171...159
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har siden vgs fått 1 barn og tatt et årsstudium. Jeg syns det er så vanskelig å finne ut hva jeg bør studere, og hva jeg kan jobbe som. Med et barn føler jeg også at jeg har tidspress på meg, og at jeg heller ikke bør flytte for mye... Hvordan skal jeg finne ut av livet mitt? 🙈🙈 Jeg føler på en måte at ingenting passer for meg, er redd jeg egentlig ikke vil trives 100% med noe Mannen er forresten snart ferdig med sin utdanning Anonymkode: fdf1f...9c7 Det er dyrt å ta studier på måfå. Jeg gjorde det og angrer som en hund, har massevis av studielån og er likevel ikke fornøyd. Trives helt ærlig bedre i butikk enn i den jobben jeg endte opp i Anonymkode: 49171...159 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Det er veldig få som trives 100% i jobben sin. Anonymkode: 76edd...553 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig få som trives 100% i jobben sin. Anonymkode: 76edd...553 Dette er faktisk veldig viktig. Det er så mye fokus på utdannelse og det er så mange valg, at man kan få litt beslutningsvegring av hele greia. For all del viktig å trives og sånn, men jeg tror dessverre det er lett å overdrive hvor mye man kan forvente å trives også Anonymkode: 49171...159 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilket fagbrev og bachelor har du tatt da? Hva sa karriereveileder? Får du relevant jobb med de utdannelsene du har? Anonymkode: 49171...159 Jeg får relevant jobb med de ja. Men jeg vet ikke hva jeg vil jobbe med så har forsøkt litt forskjellig. Karriereveider kom med masse forslag egentlig og forsøkte og finne noe han tenkte passet meg som person. Kanskje du ha nytte av det. Jeg endte bare med ett enkeltemne og en ny utdannelse etter det. Like langt 😧 Anonymkode: 180b2...d81
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen jobber du kunne tenkt deg å søke på nå da? Anonymkode: b9c29...5b1 Ja. Men det er noe jeg ikke har tatt utdannelse i. Vil ikke ta enda en for så igjen finne ut at det er feil.. Anonymkode: 180b2...d81
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 Jeg er 26 år og har mange enkeltemner, og en bachelor. Jobber nå relevant for utdannelsen og har før jobbet forskjellig under studiet og jeg har aldri trivdes litt engang i en jobb. Jeg hater å jobbe og forstår virkelig ikke hvordan jeg skal overleve et yrkesliv Anonymkode: 8ef8b...4b4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 Jeg skjønner poenget med at man ikke kan regne med å elske hver dag på jobben, men jeg klarer liksom ikke å se for meg noe jeg liker litt engang. Det eneste jeg vil bli er skuespiller, men det føler jeg er litt risky business og at man må ha supertalent kombinert med en god porsjon flaks Anonymkode: fdf1f...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 På 6.11.2019 den 17.15, AnonymBruker skrev: Jeg er 26 år og har mange enkeltemner, og en bachelor. Jobber nå relevant for utdannelsen og har før jobbet forskjellig under studiet og jeg har aldri trivdes litt engang i en jobb. Jeg hater å jobbe og forstår virkelig ikke hvordan jeg skal overleve et yrkesliv Anonymkode: 8ef8b...4b4 Det samme opplevde jeg. Måtte bare komme meg ut av hele greia. Anonymkode: d56f3...e62
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 På 6.11.2019 den 17.15, AnonymBruker skrev: Jeg er 26 år og har mange enkeltemner, og en bachelor. Jobber nå relevant for utdannelsen og har før jobbet forskjellig under studiet og jeg har aldri trivdes litt engang i en jobb. Jeg hater å jobbe og forstår virkelig ikke hvordan jeg skal overleve et yrkesliv Anonymkode: 8ef8b...4b4 Bli ufør 👌🏻 Sikker inntekt og fri til å gjøre det du vil. Fra spøk til alvor, hva er det du hater? Hvorfor hater du det? Anonymkode: e44a7...add
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 Jeg har en bachelorgrad og en mastergrad, og nå holder jeg på med en ny bachelorgrad. Vet fortsatt ikke hva jeg vil jobbe med. Jeg trives litt for godt som student, men nå renner tiden min ut Anonymkode: be148...f6a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bachelorgrad og en mastergrad, og nå holder jeg på med en ny bachelorgrad. Vet fortsatt ikke hva jeg vil jobbe med. Jeg trives litt for godt som student, men nå renner tiden min ut Anonymkode: be148...f6a Hehe, hva har du tatt? Og hva tar du nå? Selv har jeg tatt bachelor+master engelsk samt halvferdig ppu, og en drøss av emner i økonomi. Anonymkode: 49171...159
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 På 6.11.2019 den 12.40, AnonymBruker skrev: Har siden vgs fått 1 barn og tatt et årsstudium. Jeg syns det er så vanskelig å finne ut hva jeg bør studere, og hva jeg kan jobbe som. Med et barn føler jeg også at jeg har tidspress på meg, og at jeg heller ikke bør flytte for mye... Hvordan skal jeg finne ut av livet mitt? 🙈🙈 Jeg føler på en måte at ingenting passer for meg, er redd jeg egentlig ikke vil trives 100% med noe Mannen er forresten snart ferdig med sin utdanning Anonymkode: fdf1f...9c7 Og hva annet har du gjort? Sittet hjemme med ungen eller har du hatt del- eller heltidsjobber? Har du noen interesser? Noe du misliker sterkt? Har du vurdert en yrkesutdanning som feks togkonduktør, toller, fengselsbetjent osv? Du sier du vil bli skuespiller. Hva med å gå journalistikk og få deg jobb i TV? Man ser jo på NRK at det er diverse røkla folk som jobber der, kjenner man rette personene og noen synes du er morsom, så klarer du nok å få deg jobb hvis du vil. Hvis du vil stå på en scene og ønsker oppmerksomhet(og liker mennesker) kan du jo bli prest(du må selvsagt tro litt på Gud også). Vil du bli skuespiller i Norge tror jeg at jobb i NRK er den beste løsningen. Det er ikke helt umulig. Anonymkode: 462dc...591
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #17 Skrevet 8. november 2019 På 6.11.2019 den 14.15, AnonymBruker skrev: Dette er faktisk veldig viktig. Det er så mye fokus på utdannelse og det er så mange valg, at man kan få litt beslutningsvegring av hele greia. For all del viktig å trives og sånn, men jeg tror dessverre det er lett å overdrive hvor mye man kan forvente å trives også Anonymkode: 49171...159 Enig. Man må ikke «brenne for jobben». Det meste blir interessant når man holder på med det. Anonymkode: 91a4c...59d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #18 Skrevet 11. november 2019 På 7.11.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev: Og hva annet har du gjort? Sittet hjemme med ungen eller har du hatt del- eller heltidsjobber? Har du noen interesser? Noe du misliker sterkt? Har du vurdert en yrkesutdanning som feks togkonduktør, toller, fengselsbetjent osv? Du sier du vil bli skuespiller. Hva med å gå journalistikk og få deg jobb i TV? Man ser jo på NRK at det er diverse røkla folk som jobber der, kjenner man rette personene og noen synes du er morsom, så klarer du nok å få deg jobb hvis du vil. Hvis du vil stå på en scene og ønsker oppmerksomhet(og liker mennesker) kan du jo bli prest(du må selvsagt tro litt på Gud også). Vil du bli skuespiller i Norge tror jeg at jobb i NRK er den beste løsningen. Det er ikke helt umulig. Anonymkode: 462dc...591 Dette er mitt tredje år etter VGS, har iløpet av disse årene fått en sønn, studert 1 år, er igang med nytt studie nå.. som jeg er usikker på om er rett for meg.. Har også jobbet deltid i butikk, som avløser på gård og som ringevikar i barnehage. Det er ingenting jeg føler passer 100% for meg. Alt er bare helt ok.. Takk for tips rundt NRK, men jeg føler likevel at jeg burde ha en safe og interassant utdanning "i bunnen".. Anonymkode: fdf1f...9c7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #19 Skrevet 11. november 2019 På 7.11.2019 den 22.53, AnonymBruker skrev: Bli ufør 👌🏻 Sikker inntekt og fri til å gjøre det du vil. Fra spøk til alvor, hva er det du hater? Hvorfor hater du det? Anonymkode: e44a7...add Hehe har for god helse til det. Jeg har nærmest ingen sykefravær og gjør en god jobb når jeg er på jobb men jeg er egentlig en kreativ sjel og drømmer om frihet til å reise og gjøre kreative ting. Jeg hater å stå opp, samhandle med og samarbeide med mennesker, hele dagen, at andre menneskers sykefravær går ut over meg hele tiden (jeg har medfølelse men det er slitsomt når man selv er stabil), å se på klokka og kjede meg store deler av arbeidsdagen osv. Jeg har bare aldri trivdes i noen jobb. Jeg har holdt ut i flere jobber, men aldri trivdes eller gledet meg til å dra på jobb. Anonymkode: 8ef8b...4b4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #20 Skrevet 12. november 2019 Tror ikke det er veldig mange som gleder seg til å gå på jobb når det har gått noen år uansett altså. Men jobber som krever utdannelse er ofte mer spennende. Så finn noe du syns virker interessant og gå inn for det. Mye handler om å bare bestemme seg og gjøre det beste ut av det. Og ting som å spille skuespill osv kan like gjerne helst gjøres på fritiden som en hobby. Det er mye tryggere og økonomisk realistisk. Anonymkode: cb008...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå