Gå til innhold

Er det kjedelig for hunden å kun ha ett menneske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en enslig kvinne i 30-årene og ønsker meg hund. Men jeg er alene stort sett alltid,  jeg bor alene og har generelt lite kontakt med andre mennesker. Besøker familie av og til, eller går tur med en venninne. Men jeg er ikke spesielt sosial, og har heller ikke kjæreste eller barn. 

Vil en hund trives med å ha kun meg? Hører ofte at hunder vil være med sin flokk. Er jeg og hunden stor nok flokk for den? Vil den kjede seg? 

Jeg har ellers et liv som er forenelig med hund. Dvs jeg jobber fulltid, men resten av tiden er jeg enten hjemme eller på tur i fjellet/skogen/marka/stranda/nærområdet. Har mye kjærlighet å gi en firbent venn, og jeg tror den ville gitt livet mitt mye mening. 

Men jeg er bare usikker på om hunden ville likt å hatt en familie i steden. 

Anonymkode: c4201...a27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare finne ut hvilken rase som passer deg og din livsstil. Så vil hunden bli fornøyd 😊

Anonymkode: 340ca...1c7

• Liker 3
Skrevet

Er det kjedelig for hunden å kun ha ett menneske?

For meg høres det ut som om en hund vil ha det som plommen i egget ilag med deg, så det skal du ikke tenke på :)

Men det er viktig å velge riktig rase, en rase som koser seg i fjellet og marka.

Tvi tvi med hundekjøp!

Med voffende hilsener fra Herr Wagner 🐶

• Liker 6
Skrevet

En flokk på to er mer enn bra nok for en hund, så det skal du ikke tenke på. 

Om det er en veloverveid beslutning, og du finner den riktige hunden for deg, kjør på!

Hilsen en annen usosial enslig kvinne i 30-åra, med hund  ;) 

Anonymkode: cd5fa...e8a

• Liker 2
Skrevet

Så godt å høre! Kanskje det blir en flokk på to etterhvert:-) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En flokk på to er mer enn bra nok for en hund, så det skal du ikke tenke på. 

Om det er en veloverveid beslutning, og du finner den riktige hunden for deg, kjør på!

Hilsen en annen usosial enslig kvinne i 30-åra, med hund  ;) 

Flokk på to høres jo ganske koselig ut:-) og Hvilken rase er det du har? Hvordan synes du hverdagen går med kun deg og hunden? 

Skrevet

Nei. Det er en stor nok flokk for hunden din, så kan du heller dra på valpekurs og bli kjent med andre som har hunder som dere etter hvert kan møtes og gå tur sammen med osv :)

Skrevet

En hund i ditt selskap ville hatt det fint og fått mye oppmerksomhet. Ikke alle hunder er familiehunder. Jeg er akkurat som deg ts, og lever i en herlig hverdagssymfoni sammen med hunden min og koser oss i hverandres selskap 😊 Men hunden blir veldig avhengig av deg. Hvis jeg reiser bort og han er hos noen andre, så ligger han bare å stuer og venter på at jeg skal komme tilbake igjen. 

Flott skapning, og har gjort livet mitt så mye bedre. Ensomheten døyves. 

Anonymkode: b6180...c65

• Liker 2
Gjest LaptopPute
Skrevet

Du + 1 hund = familie. Høres amazing ut. ❤️

Skrevet

Hunden kommer til elske det 😊

Anonymkode: f3e68...6dc

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, LaptopPute skrev:

Du + 1 hund = familie. Høres amazing ut. ❤️

Den fremstillingen så koselig ut:-) takk! 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flokk på to høres jo ganske koselig ut:-) og Hvilken rase er det du har? Hvordan synes du hverdagen går med kun deg og hunden? 

Jeg har jack russell terrier.

Hverdagen går fint, men det ER mye jobb å ha hund alene. Jeg bruker mye tid på den hver dag, reiser nesten aldri bort og gjør sjelden noen aktiviteter på ettermiddagene som ikke inkluderer hunden.

På en måte gjør den at det er vanskeligere å være sosial og delta på aktiviteter. På den annen side har jeg møtt andre med hund, og det er hyggelig. 

For meg er all jobben og det at man blir ganske bundet, absolutt verdt det. 

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke er at mangel på sosialisering gjør hunden utrygg på andre mennesker. Jeg bodde en periode veldig uttafor og hadde katt. Jeg hadde aldri besøk grunnet reisevei osv, så den møtte nesten aldri andre mennesker. Når jeg først fikk besøk var den redd og ønsket helst gå ut av huset

Senere flyttet jeg og bodde slik at jeg fikk besøk oftere, samt fikk meg en katt nummer 2. Katt nummer 2 er mye mer sosial og trygg på alle mennesker, den er vant til mer sosialisering. Katt nummer 1 har blitt litt bedre, men den har aldri blitt så avslappet til fremmende som katt nummer 2

Jeg tenker at å ha hund som et isolert menneske kan ha negativ effekt på hunden til en viss grad, men om det spiller en rolle for hundens livskvalitet er et annet spørsmål. 

Noe du burde tenke over er hvem som skal passe den om du blir syk og må på sykehus, eller skal på ferie eller du må reise i begravelse eller lignende

Anonymkode: e9ff0...78d

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er at mangel på sosialisering gjør hunden utrygg på andre mennesker. Jeg bodde en periode veldig uttafor og hadde katt. Jeg hadde aldri besøk grunnet reisevei osv, så den møtte nesten aldri andre mennesker. Når jeg først fikk besøk var den redd og ønsket helst gå ut av huset

Senere flyttet jeg og bodde slik at jeg fikk besøk oftere, samt fikk meg en katt nummer 2. Katt nummer 2 er mye mer sosial og trygg på alle mennesker, den er vant til mer sosialisering. Katt nummer 1 har blitt litt bedre, men den har aldri blitt så avslappet til fremmende som katt nummer 2

Jeg tenker at å ha hund som et isolert menneske kan ha negativ effekt på hunden til en viss grad, men om det spiller en rolle for hundens livskvalitet er et annet spørsmål. 

Noe du burde tenke over er hvem som skal passe den om du blir syk og må på sykehus, eller skal på ferie eller du må reise i begravelse eller lignende

Anonymkode: e9ff0...78d

Så lenge man sosialiserer den som valp vil dette neppe være et problem.

Anonymkode: c943d...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...