Gå til innhold

Er så lei av å jobbe...!

waco

Anbefalte innlegg

Både lese til eksamen på blindern og å jobbe som ekstrahjelp som servitør er jeg møkklei!

Hvordan finner dere motivasjon til å bestå dagliglivet?

Det eneste som gjør at jeg klarer å holdet hodet over vann og dermed puste videre er at jeg vet at samfunnet er til for at man skal realisere sin egne drømmer. Samfunnet er havet vi svømmer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Kanskje det hjelper å slutte å ruse seg? At du får bedre konsentrasjon og ser lysere på livet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hjelper å slutte å ruse seg? At du får bedre konsentrasjon og ser lysere på livet da.

Jeg har ikke ruset meg siden lørdag. Idag er det onsdag og jeg er lei, kanskje jeg må røyke meg en bombe for å få tilbake inspirasjonen og motivasjonen til å fullføre en meningsløs hverdag?

Det er når jeg ikke ruser meg jeg er lei.

Dere som ikke ruser dere på medikamenter ruser dere på karakterer og eksamenspress, det å være bedre enn de andre og få toppkarakterer, - bare da er dere lykkelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at tequlia er tillatt mens marihuana er forbudt er vel funnet opp av mørkemenn hvis tequlia gir dem mulighet til å dryppe litt...!

Hvordan innhente seg på hverdagene er spørsmålet, - man kan ikke bare handle på deli de luca for å kjøpe pistasjis og ostepop heller.

Hva er det man jager mot? Når man ikke vet dette er det jo som å være på en skytebane og skyte uten blink.

Og slikt rebusløp gjennom livet har jeg ikke tid til, - fordi jeg skal rekke så mye før jeg dør, - f eks ta det med ro å nyte tilværelsen i stedet for å leve "lykkelig" i en fremtid, hvor man i denne fremtiden jobber for en enda fjernere fremtid man sikkert ikke vet om en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Tenk på det hele som et nødvendig, men midlertidig onde for at du skal nå dine mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkesant Grensky, dersom man har valgt feil så er det jo allikevel en verdifull erfaring man kan ta med seg videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trøstesløs sinnsstemning er jo en ganske vanlig bivrikning av rusbruk.

Kanskje du skulle prøve å slutte helt og finne deg noen nye interesser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle prøve å slutte helt og finne deg noen nye interesser?

All rusbruk, inkludert spisevegring og feithet og spillegalskap er avatarer mennesker bruker for å få bukt mot kjedsomheten.

Å lykkes i samfunneslivet er vel omtrent som å vinne i idol, ergo er det beste å ikke være med på slike konkurranser

Karakterjag og vellykenhet skaper selvmordsofre, det er ikke uten grunn verdens rikeste land med nyest teknologi og lavest kriminalitet har verdens høyeste selvmordsrate, - nemlig japan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Oppfatter deg som små frustrert for øyeblikket, da du lurer på hva som er poengent med livet. Nå setter jeg det litt på spissen, men jeg tror det er noe slikt du mener.

Anbefaler ingen å gjøre ting, pga. at andre mener at det vil være lurt å fullføre et studie, om man selv ikke er motivert lenger. Om du gjør ting du ikke trives med, vil du ikke gjøre det noe bra. Da er det mye bedre å stoppe opp, å tenke seg godt om hva man synes er givgende for en. Har selv måttet stoppe opp mang en gang, å spørre meg selv om det jeg driver med er givende.

Mange ganger insett at man kanskje gjør ting, fordi andre mener det er lurt. Har da stoppet med det, siden det jeg drev med egentlig ikke ga noe meg som person. Tror dessverre mange mennesker har det slik. Gjør ting/utdannelser de egentlig ikke gir dem noe, fordi andre bekjente/fam. med, evt. samfunnet forventer det av dem.

Gå inn i deg selv, og prøv å finne ut hva du trives å jobbe med/drive med i fritiden. Det vil du sansynligvis gjøre bra, og du vil dermed forhåpentligvis få gnisten tilbake.

Lykke til, håper du finner ut av det. Har selv vært mang en gang frustert og følt at gnisten/meningen med livet er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en ferie for å få nye omgivelser som kan gi nye impulser...

heldigvis reiser jeg om en uke med min leierboerske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig gjør jeg to ting:

-Ser mening i det jeg jobber med

-Gleder meg over de små ting i hverdagen (nå skal jeg ut å legge meg på plenen i sola!!)

Så enkelt, så vanskelig.

(men hovedinnlegget var kanskje ment å skulle provosere?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berry

Dere som ikke ruser dere på medikamenter ruser dere på karakterer og eksamenspress, det å være bedre enn de andre og få toppkarakterer, - bare da er dere lykkelige...

Haha! Ja, der har du meg! MÅ være best!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for selv om man ikke ruser seg på rusmidler så må man jo ruse seg på noe, - og ingenting pirrer hovmodigheten så mye som å være flinkere enn andre. Sikkert derfor rusmidler er så foraktet, - alle elsker jo å hate rusmidler, - dvs at hatet er en belønning i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...