Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært prøvere siden Mai 2018, hadde én SA i Desember 2018 og én MA i August 2019.

Har vi fortsatt rett på utredning offentlig? Er redd for å bli avvist av fastlege fordi vi faktisk har blitt gravide (selv om vi mister..), og pågrunn av min unge alder (25).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har dere helt klart mulughet til. At dere mister er like stort problem som å ikke bli gravd. Ta kontakt med fastlege. De gjør ikke så mye, du blir henvist videre. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Ja det har dere helt klart mulughet til. At dere mister er like stort problem som å ikke bli gravd. Ta kontakt med fastlege. De gjør ikke så mye, du blir henvist videre. 

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Bare å komme i gang, om dere blir spontant varig gravid så er jo det bare bra 👍

Skrevet

Så vidt jeg vet er det et år uten oppnådd graviditet, altså har dere teoretisk sett ikke «rett» på videre utredning enda? Desverre. Men det betyr ikke at det ikke er innafor å dra til legen. Men desverre er det jo og slik at det ikke regnes som habituell abort før enn har mistet 3 ganger... men har du en fornuftig lege tenker jeg du kan få en henvisning videre. Jeg fikk henvisning før vi hadde prøvd et år, så legene kan henvise videre før det er gått et år☺

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, bondekone skrev:

Så vidt jeg vet er det et år uten oppnådd graviditet, altså har dere teoretisk sett ikke «rett» på videre utredning enda? Desverre. Men det betyr ikke at det ikke er innafor å dra til legen. Men desverre er det jo og slik at det ikke regnes som habituell abort før enn har mistet 3 ganger... men har du en fornuftig lege tenker jeg du kan få en henvisning videre. Jeg fikk henvisning før vi hadde prøvd et år, så legene kan henvise videre før det er gått et år☺

Er dette jeg er så usikker på også...

Har iallefall fått bestilt meg en legetime, så får høre hva hun sier da :)

Skrevet
1 hour ago, bondekone said:

Men ts har uansett prøvd I over 1,5 år. De aller fleste sitter med en baby på fanget etter så lang prøvetid. 

Jeg var i litt annen situasjon pga alder, hadde mistet flere ganger. Men fikk henvisning etter å ha mistet.  Vi valgte å gå privat da vi var redd jeg ikke skulle komme inn på ivf tidsnok pga alder. 

Skrevet
1 time siden, kaleidoskop skrev:

Men ts har uansett prøvd I over 1,5 år. De aller fleste sitter med en baby på fanget etter så lang prøvetid. 

Jeg var i litt annen situasjon pga alder, hadde mistet flere ganger. Men fikk henvisning etter å ha mistet.  Vi valgte å gå privat da vi var redd jeg ikke skulle komme inn på ivf tidsnok pga alder. 

Ja jeg vet, men det er nå slik reglene er. ,1 år for graviditet, ikke nødvendigvis vellykket graviditet. Men som sagt, en empatisk lege ville nok gitt en.henvisning videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...