Gå til innhold

stedatter vil ha hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stedatteren min har lenge mast om å få hund. Vi har vert veldig klare hele tiden på at vi ikke skal ha hund i huset vårt. Men nå har samboer snudd. Han maser og styrer, viser meg bilder og leser høyt om hunderaser. 

Dette irriterer meg. Nå er jeg den "slemme" som sier nei.. Og det viser stedatter med alt hun har.

Greia er jo at stedatter er hos oss annenhver uke, er opptatt med fritidsaktiviteter og lekser, samboer er mye på jobb og denne hunden vil blir mitt fulle ansvar. 

Er ikke dette dårlig gjort av samboer?

 

 

Anonymkode: 39ffb...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så får du si at det er helt greit for deg om jenta får hund så lenge hunden flytter mellom hjemmene sammen med jenta :) ikke sikkert du lengre er den store stygge om mor også sier nei.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er dårlig gjort. De som skal ta vare på hunden er jo de som må være fullt med på det. 

Så hvis han absolutt skal ha hund så er det jo han som må ta vare på den. 

Uansett så er det ikke så greit å få et nytt familiemedlem om ikke alle ønsker det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Så får du si at det er helt greit for deg om jenta får hund så lenge hunden flytter mellom hjemmene sammen med jenta :) ikke sikkert du lengre er den store stygge om mor også sier nei.. 

mor har sagt nei hun også, men terskelen for å oppføre seg dårlig er jo mindre med meg.. i tillegg så har hun nå backup fra far

Anonymkode: 39ffb...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dårlig gjort av samboer. Blir nok du som får hovedansvaret for hunden,noe du ikke ønsker. En hund bør være ønsket av alle i familien når man anskaffer den.

Endret av Chantielle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig gjort ja. De voksne skal jo være et team som samarbeider med hverandre, og ikke være en del av årsaken til misstemning mellom den andre voksne og barn! 

Dessuten er hund mye ansvar og jobb! Det er Ikke noe en skaffer kun fordi det virker koselig på noen områder; en må også gi den oppdragelse, mosjon og sosialisering. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart blir du den ‘onde stemor’ når mannen din ikke er mer voksen en dette .

For det er nemlig han du skal skylde på- ikke datteren, hun vet jo ikke bedre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, xinnia skrev:

Så klart blir du den ‘onde stemor’ når mannen din ikke er mer voksen en dette .

For det er nemlig han du skal skylde på- ikke datteren, hun vet jo ikke bedre. 

Helt enig. Jeg var lik stedatteren og det gikk mange år med "diskre" mas før en hund kom inn i familien. Men dette skjedde bare fordi min mor, som er mest i hjemmet, ville ha hund og oppdra den, - ikke fordi noen som aldri er til stede valgte det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diskusjon med samboer når datter ikke er hos dere, og spør når dette ble endret hos han. Dere var enige om noe grunnleggende, og nå går han mot det dere var enige om og støtter datteren, og gjør deg til syndebukk. Dette er et svik! 

Hund kan hun gjerne få, når TS sin samboer og datteren hans har flyttet til egen leilighet der hundehold er tillatt og TS ikke behøver å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

mor har sagt nei hun også, men terskelen for å oppføre seg dårlig er jo mindre med meg.. i tillegg så har hun nå backup fra far

Anonymkode: 39ffb...1e3

som hundeeier tenker jeg du må sette en del krav, krav til at hvis datter får hund må Far som også vi ha hund først melde seg inn i en hundeklubb, så må han delta på minst ett kurs (uten hund) om han ikke alt har det grunnleggende inne for hva det å være hundeeier vil si, deretter får han når han velger hund velge ut fra familiens ønskede fremtid med tanke på aktivitetsnivå for rasen og rasetypiske trekk (det hjelper ikke surfe Finn.no etter en "søt hvalp) og så hadde jeg sagt at nattevåk med hvalpen, tiden hjemme for tilvenning, tissing inne osv var utelukkende hans ansvar for så sant ikke datteren er typ 15+ er hun for liten for et delt ansvar. Deretter ville jeg bedt om et budsjett på kostnader til eksempelvis bur for bil, sele, ulike typer bånd, halsband, børster som trengs, mat, veterinær, helsekontroll, vaksiner, HD/AD undersøkelser, øyesjekk, ekstra husvast og mindre tid til overs utenom hunden osv osv osv. Hvis far etter å ha gått gjennom dette på en ordentlig måte fortsatt ønsket hund ville jeg valgt å si "greit for meg men det er ikke min hund, jeg tar gjerne kosen men ikke ansvaret".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...