AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Og vakten begynner kl 07.30. Når kan man forvente at de stiller på jobb da? Har overtatt noen lederoppgaver denne mnd og leder sier man må forvente at de kommer senere enn det. Men når tenker du de bør være på plass? Den som har lengst reisevei har 45 minutters reisetid. Anonymkode: aa16b...641
Gidavmeg Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Du skal forvente at de kommer så fort de kan, men de skal få lønn fra vaktstart. 49
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Just now, Gidavmeg said: Du skal forvente at de kommer så fort de kan, men de skal få lønn fra vaktstart. Ditto! Anonymkode: 59619...755 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Altså, om en går utifra at en har fri og blir oppringt syv for å bli spurt om å jobbe om en halvtime.. Man skal stå opp, dusje, spise frokost og kle på seg.. Og reisevei. Og man haler jo ikke ut tiden med lang frokost, men en brødskive i hånda tar to minutter, stoppe for kaffe om du ikke har kaffen klar på jobb. Og om det er slik at en har 45 min reisevei... Beregn en halvtime fra de står opp til de kommer seg ut døren (selvom de fleste greier det på 20 min).. Anonymkode: 96cee...4c7 19
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 Hvis du bare sender en melding om at det er ledig vakt kan du ikke egentlig forvente at noen i det hele tatt kommer. Om du ringer og får ja til at noen kan komme må du jo bare avtale når de kan møte og da å du forvente at de bruker minst en halv time på å gjøre seg klare og så reisetid på toppen av det. Kan trenger de mer tid også, du må bare høre med den du får tak i som kan. Anonymkode: 7748e...ef4 40
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Reisevei pluss 20 minutt til å gjøre seg klar, om ikke personen spesifiserer at han må innom dusjen eller noe annet. Tenker jeg.
Missbehave Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 De gangene jeg ringte etter ekstravakter, spurte jeg når de trodde de kunne være på jobb (etter de hadde sagt ja, selvfølgelig). 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 Jeg tenker "så fort de kan". Og da mener jeg at de hiver seg rundt og gjør seg klar raskt, men ikke stresse heller. Når jeg jobbet slik at jeg kunne bli oppringt med ekstravakter, så pleide jeg si ja og oppgi forventet ankomsttid "ja, kan være der om ca 30 minutter" eller "ja, men bussen går ikke før ***, så det vil ta en times tid" eller lignende. Anonymkode: 8f8ca...bd2 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 Tenker at du kunne ha 1.5 time på seg før de er på jobb. Kanskje vedkommende har barn også. Anonymkode: f4081...eae 3
Joppeline Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 20 min fra en våkner til en kan gå ut av huset? 😂😂 Jeg beregner en time for dusj, sminke og frokost. Om jeg gjør alt superraskt kanskje 45 min. Mindre enn det, og jeg får ikke spist frokost, eller ser ut som en levende død. Så ville tenkt en time pluss reisevei, om det ikke er slik at de bør være forberedt på å bli oppringt og måtte jobbe. Da kan en jo gjøre litt forberedelser/lage mat til buss, dusje kvelden før, etc. 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, om en går utifra at en har fri og blir oppringt syv for å bli spurt om å jobbe om en halvtime.. Man skal stå opp, dusje, spise frokost og kle på seg.. Og reisevei. Og man haler jo ikke ut tiden med lang frokost, men en brødskive i hånda tar to minutter, stoppe for kaffe om du ikke har kaffen klar på jobb. Og om det er slik at en har 45 min reisevei... Beregn en halvtime fra de står opp til de kommer seg ut døren (selvom de fleste greier det på 20 min).. Anonymkode: 96cee...4c7 Pluss mulig levering av barn i bhg og SFO- kan fort gå 20-40min ekstra der.. Anonymkode: d4a9e...5b4 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 5 minutter siden, Joppeline skrev: 20 min fra en våkner til en kan gå ut av huset? 😂😂 Jeg beregner en time for dusj, sminke og frokost. Om jeg gjør alt superraskt kanskje 45 min. Mindre enn det, og jeg får ikke spist frokost, eller ser ut som en levende død. Så ville tenkt en time pluss reisevei, om det ikke er slik at de bør være forberedt på å bli oppringt og måtte jobbe. Da kan en jo gjøre litt forberedelser/lage mat til buss, dusje kvelden før, etc. Men da er du kanskje ikke personen de trenger? Ofte er det mest stress om morgenen, og man trenger folk på jobb, ikke folk som bruker en time på å pusse tennene.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 6 minutter siden, Joppeline skrev: 20 min fra en våkner til en kan gå ut av huset? 😂😂 Jeg beregner en time for dusj, sminke og frokost. Om jeg gjør alt superraskt kanskje 45 min. Mindre enn det, og jeg får ikke spist frokost, eller ser ut som en levende død. Så ville tenkt en time pluss reisevei, om det ikke er slik at de bør være forberedt på å bli oppringt og måtte jobbe. Da kan en jo gjøre litt forberedelser/lage mat til buss, dusje kvelden før, etc. Selv bruker jeg 5 minutter fra jeg står opp til jeg er ute av døren. Anonymkode: e0f1d...2a3 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #14 Skrevet 6. november 2019 7 minutter siden, Joppeline skrev: 20 min fra en våkner til en kan gå ut av huset? 😂😂 Jeg beregner en time for dusj, sminke og frokost. Om jeg gjør alt superraskt kanskje 45 min. Mindre enn det, og jeg får ikke spist frokost, eller ser ut som en levende død. Så ville tenkt en time pluss reisevei, om det ikke er slik at de bør være forberedt på å bli oppringt og måtte jobbe. Da kan en jo gjøre litt forberedelser/lage mat til buss, dusje kvelden før, etc. Da egner du deg nok dårlig som tilkallingsvikar. Bør forvente at man bruker maks 30 minutter på å gjøre seg klar og så reiseveien i tillegg. Anonymkode: 075a1...eff 10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #15 Skrevet 6. november 2019 Ekstrahjelper har ikke noe høyrer foventning å stille fortere på jobb en hva en vanlig ansatt har. Er det så dårlig stilt på morran, så burde så avtales litt løst dagen før i stedenfor. Da er ekstrahjelpene forbedret. Da kan de stille til riktig tid eller vakta kan avlyses på morran hvis den ikke trengs. Må da være bedre for alle parter. Sånn det løses her. Anonymkode: 48306...c5c 10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #16 Skrevet 6. november 2019 Jeg jobber som tilkallingsvikar, men jeg har jo en annen jobb ved siden av. Man kan ikke forvente at noen kan klare å stille opp på så kort varsel. Det har hendt at sjefen ringer meg 1 time i forveien pga f.eks sykt barn. Noen ganger kan jeg stille opp, andre ganger kan jeg faktisk ikke det. Det vet sjefen min ganske godt. Mange tilkallingsvikarer sjonglerer flere jobber og studier. Når det gjelder spørsmålet ditt helt konkret så synes jeg folk bør få en time på seg. Kl. 7 ligger jeg som oftest fortsatt i senga fortsatt, og trenger tid til å spise, stelle meg og gå til jobb som tar 15 min. Jeg har en jobb der jeg bør fremstå noenlunde okei, da kan jeg ikke skippe dusjen eller komme med ustelt hår. Anonymkode: ef1e8...441 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #17 Skrevet 6. november 2019 Jobber i helsevesenet og forventer at kollegaen min kommer så fort som mulig. Hjelper ikke at h*n kommer kl 10 etter at all stella er ferdig. Dersom jeg ble ringt på slike tidspunkter så slang jeg på klær og kom meg fortest mulig bort til jobb, hadde ikke klart å sminke meg eller spise frokost i 1 time da. Har også andre ganger latt være å ta telefonen, nettopp fordi jeg vet jeg er for trøtt og uforberedt til å kunne bidra så tidlig. Anonymkode: 79012...0e0 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #18 Skrevet 6. november 2019 Jobber i helsevesnet og skulle noen ringe kl 07 for å spørre om ekstravakt samme dag, er det jo fordi de trenger noen akkurat nå. Tar meg ca 40 min fra ja til jeger på jobb. Har 30 min reieevei. Anonymkode: b997f...4dc 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #19 Skrevet 6. november 2019 Så raskt som overhodet mulig! Altså, på med tøy og sko, håret i strikk. Tannbørste, tannkrem og sminke i veska og så ut døra. Hvis man kjører selv sminker man seg etter det verste rushet, tar man buss eller at jobbem betaler taxi så sminker man seg på veien. Anonymkode: cc147...ad2 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #20 Skrevet 6. november 2019 52 minutter siden, Joppeline skrev: 20 min fra en våkner til en kan gå ut av huset? 😂😂 Jeg beregner en time for dusj, sminke og frokost. Om jeg gjør alt superraskt kanskje 45 min. Mindre enn det, og jeg får ikke spist frokost, eller ser ut som en levende død. Så ville tenkt en time pluss reisevei, om det ikke er slik at de bør være forberedt på å bli oppringt og måtte jobbe. Da kan en jo gjøre litt forberedelser/lage mat til buss, dusje kvelden før, etc. Da egner du deg svært dårlig til ekstravakter. Jeg liker å se litt OK ut før jeg drar på jobb, men ved ekstravakter bruker jeg 5-10 minutter på å komme meg ut døra og på jobb. Anonymkode: 46186...fed 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå