Gå til innhold

Toro sjokolademuffins. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye philadelphia, smør og melis trenger man til frosting (altså som sprøytes i en stor topp, ikke bare smøres utover) til en pakke muffins?

Kan man putte oppi litt nøtter og sjokolade uten å endre hvor mye man putter i av kakemiks, egg, smør?

Blir muffinsen god å fryse ned? Hvordan tine og varme igjen isåfall?

Anonymkode: 458ce...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye philadelphia, smør og melis trenger man til frosting (altså som sprøytes i en stor topp, ikke bare smøres utover) til en pakke muffins?

Kan man putte oppi litt nøtter og sjokolade uten å endre hvor mye man putter i av kakemiks, egg, smør?

Blir muffinsen god å fryse ned? Hvordan tine og varme igjen isåfall?

Veldig, veldig mye melis.

Anonymkode: d97f2...582

Skrevet

Jeg bruker 150gr smør, 300gr melis og noen klatter Philadelphia pluss litt sitronsaft, der må du nesten bare smake deg fram. Men jeg bruker aldri Philadelphia i frostingen til sjokolademuffins, kun til gulrotkake 🙂

Skrevet
13 timer siden, KittyNose skrev:

Men jeg bruker aldri Philadelphia i frostingen til sjokolademuffins 🙂

Hva bruker du i muffinsfrostingen da?

Er det greit å bake en dag, og ta på frosting og servere dagen etter? Hvordan oppbevare muffinsen det døgnet?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker du i muffinsfrostingen da?

Er det greit å bake en dag, og ta på frosting og servere dagen etter? Hvordan oppbevare muffinsen det døgnet?

Til sjokolademuffins bruker jeg som oftest vaniljefrosting bestående av smør, melis, vaniljesukker og melk. Det går fint an å forberede dagen før ja, jeg oppbevarer de i en plastboks med lokk så de ikke blir tørre. 

Skrevet
8 timer siden, KittyNose skrev:

jeg oppbevarer de i en plastboks med lokk så de ikke blir tørre. 

I kjøleskap? Hvor får man kjøpt passende boks? Er det greit å la de stå på stekebrettet med plastfolie over? Eller ligge i plastpose?

Skrevet

Anbefaler en sånn som på bildet, selges blant annet på Jernia. Hvis du skal la de stå på stekebrett eller i plastpose bør det være uten frosting i så fall. Trenger ikke stå kjølig hvis det bare er snakk om til neste dag 🙂

9583666921502_5722002244644_356795_tif.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...