Gå til innhold

"Det finnes allerede en tråd om dette."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg lurer på noe og starter en tråd om en tema betyr det ikke at jeg heller vil lese en gammel tråd om temaet. Grunnen til at jeg oppretter en ny tråd, er fordi jeg vil ha nye innspill, så hvorfor må noen av dere på død og liv kommentere at det allerede finnes en tråd om emnet? Dette er et forum, dersom det ikke skulle ha blitt opprettet nye tråder, så ville det ikke ha vært aktivitet her. Så vær så snill, slutt. Eneste gangen det spiller en rolle, er hvis det er snakk om en tråd som er aktiv samtidig, ellers er det lite vits, da de fleste ikke er interessert i å lese gamle tråder vil høre nye tanker. 

Anonymkode: c0f0e...52e

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er allergiske mot at det finnes flere tråder om samme tema virker det som. 

Anonymkode: 99d29...509

• Liker 7
Skrevet

Det kan også bety at noen gjør deg oppmerksom på at det allerede finnes en tråd eller flere om dette, om du ikke har fått det med deg selv. Det kan da være av interesse for deg å gå inn å lese det som står i disse trådene.

Spesielt ved store hendelser skjer dette, folk oppretter tråder fort om samme tema.For at du skal kunne hevde at folk ikke skal si fra om at det finnes tråder om temaet allerede, må du ha en enorm oversikt over alt som er av tråder her inne.

Har du det, vil jeg si at du allerede har et usunt forhold til KG. 

Anonymkode: 70ef7...a4f

• Liker 6
Skrevet

Og dersom du så skulle finne tråden det henvises til, da blir det hylekor om du kommenterer i den hvis den er en måned eller to gammel. :rolleyes: 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, SardintrollReturns said:

Og dersom du så skulle finne tråden det henvises til, da blir det hylekor om du kommenterer i den hvis den er en måned eller to gammel. :rolleyes: 

Er vel heller om den er flere år gammel.

Anonymkode: ad4fb...fe6

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel heller om den er flere år gammel.

Anonymkode: ad4fb...fe6

Som oftest, men jeg har fått høre det en gang jeg svarte i en tråd som var litt over et par måneder gammel, så det har ikke fristet til gjentakelse for å si det sånn. :P 

Skrevet
10 minutter siden, SardintrollReturns skrev:

Som oftest, men jeg har fått høre det en gang jeg svarte i en tråd som var litt over et par måneder gammel, så det har ikke fristet til gjentakelse for å si det sånn. :P 

Det kommer jo an på hva som diskuteres hvor relevant det er å (bokstavelig talt :) ) ta opp tråden senere. Er det et generelt tema, så er det jo greit, men jeg har også sett at folk svarer på spørsmål om konkrete/ganske akutte situasjoner flere år etterpå, og da skjønner jeg at folk gjør oppmerksom på at det er i seneste laget.

Skrevet
Akkurat nå, ti10 skrev:

Det kommer jo an på hva som diskuteres hvor relevant det er å (bokstavelig talt :) ) ta opp tråden senere. Er det et generelt tema, så er det jo greit, men jeg har også sett at folk svarer på spørsmål om konkrete/ganske akutte situasjoner flere år etterpå, og da skjønner jeg at folk gjør oppmerksom på at det er i seneste laget.

Overhodet ikke. Setningen "Hvordan gikk dette, TS?" kan være relevant i disse trådene

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan også bety at noen gjør deg oppmerksom på at det allerede finnes en tråd eller flere om dette, om du ikke har fått det med deg selv. Det kan da være av interesse for deg å gå inn å lese det som står i disse trådene.

Spesielt ved store hendelser skjer dette, folk oppretter tråder fort om samme tema.For at du skal kunne hevde at folk ikke skal si fra om at det finnes tråder om temaet allerede, må du ha en enorm oversikt over alt som er av tråder her inne.

Har du det, vil jeg si at du allerede har et usunt forhold til KG. 

Trenger ikke å ha så mye oversikt for å finne gamle tråder, det er bare google eller bruker søkefeltet her på KG. Dersom jeg oppretter en tråd vil jeg ha nye innspill eller starte en ny diskujon om temaet, og som jeg skrev i hovedinnlegget, er det flere tråder som er aktive samtidig, kan det være greit å få med seg det, ellers er det helt unødvendig. 

Skrevet
1 time siden, SardintrollReturns skrev:

Sant, det skjer også. Jeg forstår uansett ikke poenget med å legge seg bort i at noen oppretter en tråd om et tema som har blitt diskutert eller at en kommenterer en gammel tråd. 

Skrevet
1 time siden, ti10 skrev:

Det er klart, men det er alltid mange nok som uansett reagerer som om jeg har gjort noe forferdelig galt, uavhengig av hva det dreier seg om, så jeg holder meg til relativt ferske tråder nå, for fredens skyld. :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sant, det skjer også. Jeg forstår uansett ikke poenget med å legge seg bort i at noen oppretter en tråd om et tema som har blitt diskutert eller at en kommenterer en gammel tråd. 

Ikke jeg heller, det finnes bedre ting å gjøre. En annen ting er selvsagt om det er en person som spammer ned forumet med flere tråder om det samme. :P 

• Liker 2
Skrevet

Alt har sin grense. Man trenger ikke starte en ny tråd om noe som er diskutert på vrangen og retten samme dag eller dagen før. Man trenger heller ikke å starte 8-9 tråder om samme tema, bare med marginale nyanseforskjeller i måten man spør på. (Ja, vi forstår at det er samme bruker selv om man er anonym. Det er f.eks ikke SÅ mange unge, små, arbeidsledige jenter som lurer på om de skal ta vekterkurs.)

Når det gjelder å ta opp igjen gamle tråder: det er en grense der også. Man trenger ikke dra opp igjen en 15 år gammel tråd med et konkret spørsmål om hvordan man skal få vekk en ketsjupflekk fra en skjorte, bare for å gi et nytt innspill til denne. Å ta opp igjen en halvgammel tråd for å spørre TS hvordan det gikk havner i en annen kategori.  

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg lurer på noe og starter en tråd om en tema betyr det ikke at jeg heller vil lese en gammel tråd om temaet. Grunnen til at jeg oppretter en ny tråd, er fordi jeg vil ha nye innspill, så hvorfor må noen av dere på død og liv kommentere at det allerede finnes en tråd om emnet? Dette er et forum, dersom det ikke skulle ha blitt opprettet nye tråder, så ville det ikke ha vært aktivitet her. Så vær så snill, slutt. Eneste gangen det spiller en rolle, er hvis det er snakk om en tråd som er aktiv samtidig, ellers er det lite vits, da de fleste ikke er interessert i å lese gamle tråder vil høre nye tanker. 

Hvor mye og hvor lenge er det mulig å diskutere hvor langt ett tau er? 

Å opprette sammetype tråd på samme tema flere ganger i uka er tull. Du bør jo forstå etterhvert at du får ikke flere innspill om du har tre eller tretti tråder på samme tema? 

Type hvor mange tråder trengs om startlån, eller avskilting av biler og kjøring på ikke eu godkjent bil, influensa langt utenfor infuensasesongen og slik kan vi fortsette oppramsingen på repeterende tråder, der fakta ligger langt utenfor hva som er nødvendig å diskutere fordi faktasvaret i tråden finnes enkelt ved å google, eller ved å henvende seg til rette instans for saken og dermed få fakta infoen man trenger. 

Og gamle tråder er gjerne ikke mer enn 48 timer gamle, ergo er svarene neppe utgått på dato. 

Anonymkode: eb354...c58

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, SardintrollReturns skrev:

Ikke jeg heller, det finnes bedre ting å gjøre. En annen ting er selvsagt om det er en person som spammer ned forumet med flere tråder om det samme. :P 

Ja, sånn som de med helseangst og som skriver fire innlegg om den samme kulen på beinet, eller hun som er forelska i legen sin osv. Det kryr av folk som spammer forumet med stadige innlegg om samme greia. 

• Liker 5
Skrevet

Så lenge tråden ikke er over 2 år gammel. Så er det innafor å dra den opp igjen. Du behøver ikke å lage en ny. Når du skriver i den så blir den bumpet frem på forumet og blir like synlig som nye tråder. så det er ingen unnskyldning. 
Lurer du på noe som er identisk til en annen tråd, så kan du skyte inn ditt innspill og spør om det du ønsker. Er bare irriterende å se nye tråder om det samme om å om å om å om igjen. På relativt kort tid. 

Det er forskjell på å svare på hovedinnlegget og kommentarer til en tråd som er 7 år gammel. Det er bare teit. Det å bygge videre på en tråd med å stille spørsmål og råd, det er noe helt annet. Folk reagerer når man begynner å snakke med AB.478 som skrev kommentaren sin for 4 år siden, eller skriv et svar direkte til TS i en gammel tråd. 

Anonymkode: 8f982...539

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Ullvott skrev:

Alt har sin grense. Man trenger ikke starte en ny tråd om noe som er diskutert på vrangen og retten samme dag eller dagen før. Man trenger heller ikke å starte 8-9 tråder om samme tema, bare med marginale nyanseforskjeller i måten man spør på. (Ja, vi forstår at det er samme bruker selv om man er anonym. Det er f.eks ikke SÅ mange unge, små, arbeidsledige jenter som lurer på om de skal ta vekterkurs.)

Når det gjelder å ta opp igjen gamle tråder: det er en grense der også. Man trenger ikke dra opp igjen en 15 år gammel tråd med et konkret spørsmål om hvordan man skal få vekk en ketsjupflekk fra en skjorte, bare for å gi et nytt innspill til denne. Å ta opp igjen en halvgammel tråd for å spørre TS hvordan det gikk havner i en annen kategori.  

Godt, en ullvott som ogaå har tatt mitt poeng. :klappe:

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke å ha så mye oversikt for å finne gamle tråder, det er bare google eller bruker søkefeltet her på KG. Dersom jeg oppretter en tråd vil jeg ha nye innspill eller starte en ny diskujon om temaet, og som jeg skrev i hovedinnlegget, er det flere tråder som er aktive samtidig, kan det være greit å få med seg det, ellers er det helt unødvendig. 

Deg om det. Andre kan ha andre meninger og du kan da ikke kreve at folk slutter å skrive at det allerede finnes en tråd om dette.

Skrevet
Akkurat nå, Ullvott skrev:

Jo jo, men tror det er svært få som oppretter 8-9 tråder om et og samme tema, da er det bare å overse tenker jeg, da er det noen som åpenbart troller. Opplever det svært sjelden egentlig, men nå har jeg ikke full oversikt over hva som skjer her inne. Har sett flere ganger at TS får beskjed om at det allerede finnes flere tråder om temaet. Dersom en eksempelvis spør om anbefalning når det gjelder et hårprodukt, hjelper det ikke å lese gamle tråder og det er vel ikke mange som gidder å lete etter lignende tråder i en evighet. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye og hvor lenge er det mulig å diskutere hvor langt ett tau er? 

Å opprette sammetype tråd på samme tema flere ganger i uka er tull. Du bør jo forstå etterhvert at du får ikke flere innspill om du har tre eller tretti tråder på samme tema? 

Type hvor mange tråder trengs om startlån, eller avskilting av biler og kjøring på ikke eu godkjent bil, influensa langt utenfor infuensasesongen og slik kan vi fortsette oppramsingen på repeterende tråder, der fakta ligger langt utenfor hva som er nødvendig å diskutere fordi faktasvaret i tråden finnes enkelt ved å google, eller ved å henvende seg til rette instans for saken og dermed få fakta infoen man trenger. 

Og gamle tråder er gjerne ikke mer enn 48 timer gamle, ergo er svarene neppe utgått på dato. 

Jeg forstår ikke hvordan noen kan bli så irritert på grunn av det her, det er da lov å opprette tråder så lenge det ikke oppleves som spam. De fleste oppgående mennesker oppretter ikke flere tråder om samme tema, dessuten er det vanskelig å ha oversikt over hvilke tråder som finnes på forumet, og dersom en er veldig interessert i temaet så kan en søke etter tråder, trenger ikke en bruker for å fortelle at det finnes en tråd om samme tema. Greit nok hvis brukeren vil informere, men som regel er det en sur kommentar om "døh, det finnes allerede en tråd om dette."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...