AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Hvor mange ganger bruker du klærene din før du vasker dem? Jeg liker egentlig ikke å gå med det samme plagget to dager etterhverandre. Ihvertfall ikke 3 dager. Etter jobb tar jeg ofte på meg noe enklere. Slik så ender jeg opp med at det ligger masse tøy på benken på soverommet som kun har vært brukt én gang. De blir stort sett brukt en gang til før vask, men blir jo my rot i klehaugen min. 🙄Bruker du samme klær på jobb flere dager på rad? Anonymkode: aed0a...7b7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Jeg bruker samme klær to dager på rad før jeg slenger dem til vask. Anonymkode: 4a2dd...c6b 1
Million Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Overdeler brukes 2-3 ganger, for jeg bruker dem sjelden eller aldri en full dag. Dvs ikke fra tidlig morgen til jeg skal legge meg på kvelden. Som regel bytter jeg til noe mer løst og ledig når jeg er hjemme og daffer, så da har ikke klærne full dags bruk når jeg legger dem på stolen der "litt brukt" klærne ligger. Bukser kan jeg bruke i en uke minst. Sokker og truser byttes selvfølgelig og slenges til vask etter èn dags bruk. Jeg jobber ikke lenger, men jeg pleide aldri å bruke samme plagget to dager på rad. Skiftet til andre klær neste dag, bestandig. Liker ikke å gå i samme klærne for ofte eller flere dager på rad.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Overdeler og alt av plagg som brukes tett mot kroppen vaskes etter hver bruk. Bukser vaskes sjeldnere. Jeg henger brukte til høyre, og rene til venstre, så har system på det. Kjoler, blazere, cardigans og store gensere vaskes kun ved søl. De henger jeg rett tilbake i garderoben (åpen løsning, så er luftig). Hjemmeklær brukes 2-3 dager sammenhengende, og legges så til vask. Anonymkode: 29157...662
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 sokker/undertøy vaskes etter en dags bruk. Resten vaskes etter behov. Noen ganger blir jeg svett eller søler noe, og må bytte topp etter en arbeidsdag, andre ganger kan toppen brukes 2-3 arbeidsdager. T-skjorter som sitter tett under armene vaskes oftere enn singlet. Cardigans brukes 1-10 ganger etter hvor varm jeg har blitt i dem. Hettegensre brukes vanligvis 5-6 ganger før vask, noen ganger vaskes de etter en gang og eller etter ti ganger. Jeans vaskes vanligvis når de har fått flekker, eller mistet litt fasong. Anonymkode: 68b82...e56
Ullvott Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Hvis du ikke vil bruke samme plagg to dager på rad; heng dem til lufting så holder de gjerne enda flere ganger før vask. De kan trygt henges inn i skapet igjen, også. Hvis du ikke liker å blande nyvasket og lett brukt: reserver den ene enden av stanga til å henge opp de lett brukte klærne. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 Jeg bytter klær hver dag og vasker dem så oftest hver gang også. Men dette er helt unødvendig egentlig. Anonymkode: 0eddf...59a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger bruker du klærene din før du vasker dem? Jeg liker egentlig ikke å gå med det samme plagget to dager etterhverandre. Ihvertfall ikke 3 dager. Etter jobb tar jeg ofte på meg noe enklere. Slik så ender jeg opp med at det ligger masse tøy på benken på soverommet som kun har vært brukt én gang. De blir stort sett brukt en gang til før vask, men blir jo my rot i klehaugen min. 🙄Bruker du samme klær på jobb flere dager på rad? Anonymkode: aed0a...7b7 Uteklær/dagligbruk kroppsnære klær brukes en gang før vask. Inneklær og langbukser kan brukes i flere dager før vask. Vi har aldri brukte klær liggende på soverommene, fordi klær støver, klær inneholder mye av deodoranter, hudflass og annet som ikke har noe på ett soverom å gjøre, der vi ligger og puster i mange timer hver natt. Rydd opp i haugen din, og oppbevar brukt tøy andre steder enn liggenden på benk som soverommet. Anonymkode: aacf5...ab1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Uteklær/dagligbruk kroppsnære klær brukes en gang før vask. Inneklær og langbukser kan brukes i flere dager før vask. Vi har aldri brukte klær liggende på soverommene, fordi klær støver, klær inneholder mye av deodoranter, hudflass og annet som ikke har noe på ett soverom å gjøre, der vi ligger og puster i mange timer hver natt. Rydd opp i haugen din, og oppbevar brukt tøy andre steder enn liggenden på benk som soverommet. Anonymkode: aacf5...ab1 Klærene ligger på en benk fordi jeg kler av meg på soverommet når jeg bytter klær eller skal legge meg. Vi har garderobeskap på soverommet som jeg tenker vi ikke er alene om. Men klærene trenger ikke ligge på benken, de kan gå inn i skapet. (Tviler på at jeg klarer å strukturere min samboer til det samme) Anonymkode: aed0a...7b7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #10 Skrevet 9. november 2019 Bruker både bukser og gensere mange ganger. Så lenge klærne er rene og ikke lukter kan jeg fint bruke dem. Kroppsnære klær vaskes etter en dags bruk. Jeg bytter som regel til mer behagelige klær hjemme, så noen dager brukes jeans og genser bare noen få timer ute. De aller fleste av oss vasker klær altfor ofte. Det sliter på klærne, er ikke bra for miljøet og koster også mer penger. Anonymkode: d3f9c...f31
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #11 Skrevet 9. november 2019 Vasker som regel etter en gangs bruk. Jeg svetter lett. Kjører som regel en maskin per dag hos oss, vi er en familie på 4, synes det er helt ok. Anonymkode: 310f7...c8d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #12 Skrevet 9. november 2019 Jeg har en knaggrekke bak døren på soverommet til halv brukte klær, føler de holder seg renere når jeg henger de opp. Jeg tar også å skifter klær rett etter jobb, så mye halv brukte klær. I skapet har jeg klær som kan brukes litt til før vask, men som ikke er helt rene hengt helt til høyre. Ullgensere/cardigan bretter jeg sammen og legger i skapet. Samme med bukser. Sokker og truser skiftes hver dag. Tskjorter/singleter skiftes 1-2 dag. Anonymkode: 230e4...59f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #13 Skrevet 10. november 2019 Jeg har et eget skap til brukte klær som kan brukes flere ganger. Henger de ut til lufting over natta i frisk luft etter bruk. Det kan gå ukervis mellom hver gang jeg vasker klær på den måten. Bruker aldri samme antrekk to dager på rad. Anonymkode: 05334...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå