AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Noen her som har gått rettens vei for full foreldrerett? Hvordan gikk det? Hva legger de vekt på? Skal gjennom dette snart selv, og selvom jeg har en veldig sterk sak er jeg veldig redd for å ikke vinne frem da jeg vet det skal mye til for å få full foreldrerett.. Anonymkode: 450ce...282
Mezzosoprena Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Da håper jeg den andre parten virkelig er så ille at h*n ikke kan ta vare på barn - for at barnet ikke skal ha kontakt med en av foreldrene skal ha ekstremt tungtveiende grunner. 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Jeg regner med at vold mot barna og rus er tungtveiende grunner. Jeg gjør ikke dette for moroskyld. Anonymkode: 450ce...282
Mezzosoprena Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at vold mot barna og rus er tungtveiende grunner. Jeg gjør ikke dette for moroskyld. Anonymkode: 450ce...282 Ja, det er det, men det er et betimelig spørsmål - mange gjør dette uten helt store grunner, bare for å straffe eksen... 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Mener du foreldrerett eller samværsrett? Far til mitt barn har ikke samvær med barnet, det ble stoppet i retten. Men han har fortsatt foreldrerett. Anonymkode: e8bd8...ba4 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Jeg mener full foreldrerett. Han motarbeider meg i alt som har med barnet å gjøre så det er absolutt ingen mulighet til å samarbeide med han. Politi og bv har vært involvert mtp rus og vold, og han har også hatt besøk og telefonforbud. Jeg vet jeg har en sterk sak, men går likevel med en klump i magen for å ikke vinne frem da jeg vet det skal ekstremt mye til for å frata en forelder foreldreretten.. Anonymkode: 450ce...282
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 13 minutter siden, Teatrica skrev: Ja, det er det, men det er et betimelig spørsmål - mange gjør dette uten helt store grunner, bare for å straffe eksen... Jeg forstår grunnen til at du spurte. Jeg ville aldri ha gjort noe slik for å straffe en eks, da det er barna det går utover i det tilfelle. Men i mitt tilfelle er det for å beskytte barnet. Anonymkode: 450ce...282 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 Jeg er gjennom det samme som deg. Den andre forelderen til mitt barn er tung heroinist og vold i bildet. Skal mye til for å ta fra den foreldrerett, men jeg skal prøve. Nekter ikke hen samvær med barnet sammen med tilsynsfører, men jeg slipper å ha noe med hen å gjøre og slipper samarbeide ved feks pass osv. Anonymkode: 642aa...42f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gjennom det samme som deg. Den andre forelderen til mitt barn er tung heroinist og vold i bildet. Skal mye til for å ta fra den foreldrerett, men jeg skal prøve. Nekter ikke hen samvær med barnet sammen med tilsynsfører, men jeg slipper å ha noe med hen å gjøre og slipper samarbeide ved feks pass osv. Anonymkode: 642aa...42f Jeg ønsker deg all lykke til ♥️ Her nektet far pass, han kom til passkontoret som planlagt, lagde et stort drama og stakk. Passdama lot barnet lage pass og sa at de fikser resten, 2 uker senere var passet klart.. Men det er denne uviljen til å samarbeide som også er vanskelig. Er det snakk om en underskrift på en triviell ting er det full brånekt. Han har pr dags dato 0 samvær etter råd fra bv og familievernkontoret. Jeg fikk beskjed fra bv om å styre samværene selv, og med engang jeg merker at noe ikke stemmer så må jeg holde tilbake. Det tok ca 2 måneder fra avsluttet sak fra bv (den ble avsluttet fordi barnet har fast bosted hos meg, og fordi jeg blir ansett som en sterk omsorgsperson) til han slo til barnet under samvær med tilsyn av meg. Anonymkode: 450ce...282
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gjennom det samme som deg. Den andre forelderen til mitt barn er tung heroinist og vold i bildet. Skal mye til for å ta fra den foreldrerett, men jeg skal prøve. Nekter ikke hen samvær med barnet sammen med tilsynsfører, men jeg slipper å ha noe med hen å gjøre og slipper samarbeide ved feks pass osv. Anonymkode: 642aa...42f Okei, jeg mener ikke å virke dømmende, men hvordan får man barn med en «tung heroinist»? Mener ikke noe vondt, er bare oppriktig nysgjerrig. Håper det løser seg for dere! Anonymkode: a59da...be8 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener full foreldrerett. Han motarbeider meg i alt som har med barnet å gjøre så det er absolutt ingen mulighet til å samarbeide med han. Politi og bv har vært involvert mtp rus og vold, og han har også hatt besøk og telefonforbud. Jeg vet jeg har en sterk sak, men går likevel med en klump i magen for å ikke vinne frem da jeg vet det skal ekstremt mye til for å frata en forelder foreldreretten.. Anonymkode: 450ce...282 Høres ut som min sak. Ingen fysisk vold da, men mye trusler, besøksforbud, og psykisk sykdom. Han klarte til og med å true sakkyndig. Han fikk ikke foreldreansvar. Anonymkode: da7b1...375
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 Det skal nok mye til. Selv foreldre der barna er utsatt for vold og overgrep, i situasjoner foreldrene er fratatt omsorgen for barnet, har de fremdeles foreldrerett. Anonymkode: e8bd8...ba4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 Det er ikke noe som heter foreldrerett. Det heter foreldreansvar. Og forskjellen er stor på de begrepene. Anonymkode: b807c...105 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #14 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Okei, jeg mener ikke å virke dømmende, men hvordan får man barn med en «tung heroinist»? Mener ikke noe vondt, er bare oppriktig nysgjerrig. Håper det løser seg for dere! Anonymkode: a59da...be8 Det lurte jeg også på. Anonymkode: c1570...92c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #15 Skrevet 6. november 2019 Eg veit om ei som fekk full rett, han er narkoman og psykisk sjuk. Han har samvær med barnet 1~2 gonger i månaden med mor tilstades. Han forsøker å bli rusfri og forstår at han ikkje kan ha barnet på fulltid. Dei sammarbeider faktisk greitt. Anonymkode: 3abf6...e3e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #16 Skrevet 6. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, jeg mener ikke å virke dømmende, men hvordan får man barn med en «tung heroinist»? Mener ikke noe vondt, er bare oppriktig nysgjerrig. Håper det løser seg for dere! Anonymkode: a59da...be8 Det skal jeg si deg. Hen er i full jobb 100%, får medisin utlevert fra LAR. Hen kan være tung heroinist, uten å se slik ut. Hen er ekstremt renslig og utad så veldig bra ut. Men spiller et spill og lurer seg selv til å tro at alt er bra. Jeg er kommet vekk fra hen etter mange års jobbing, men dessverre fikk jeg et barn med hen som bor 100% hos meg. Jeg skal aldri nekte hen å være med barnet, men å samarbeide med hen i forbindelse med pass, ferier osv så ønsker jeg ha det ansvaret alene. Anonymkode: 642aa...42f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #17 Skrevet 6. november 2019 Hvor mange tråder skal du lage om dette? Anonymkode: 4e4d7...ace
The Kitten Skrevet 6. november 2019 #18 Skrevet 6. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, jeg mener ikke å virke dømmende, men hvordan får man barn med en «tung heroinist»? Mener ikke noe vondt, er bare oppriktig nysgjerrig. Håper det løser seg for dere! Anonymkode: a59da...be8 De hadde vel sex da...
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #19 Skrevet 6. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange tråder skal du lage om dette? Anonymkode: 4e4d7...ace Vel, én? Anonymkode: 450ce...282
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 Hvem sier noe om automatisk? Har du i det hele tatt lest tråden? Anonymkode: da7b1...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå