AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Har en sønn på 12 år som i det siste virkelig har hatt lyst på en konkurransedrakt/skidress slik som på bildet. Han er glad i å gå på ski på vinteren og ønsker seg derfor en slik tettsittende skidress som skiløpere bruker. Jeg ser ikke helt vitsen med dette da han ikke deltar i konkurranser eller er medlem i en skiklubb (vi har ingen skiklubb i nærheten). Han nevner dette opp til flere ganger om dagen. Planen hans er at han skal gå på ski i den på vinteren og jogge i drakten på sommeren. Ellers så er den visstnok i følge han ganske fin å ha gym i også på skolen (han kan bare glemme å ha den på i gymsalen) Det er en ganske dyr investering og det er ganske unødvendig etter min mening, ville dere gitt etter å gitt deres sønn en drakt? Anonymkode: 8e313...5fa
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Hva koster det da? Kanskje i julegave? Anonymkode: 87423...5bc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva koster det da? Kanskje i julegave? Anonymkode: 87423...5bc Koster opp mot 1500 kr. Men jeg forstår bare ikke hvorfor han vil ha det. Ingen forskjell om han går på ski i vanlige skiklær mot denne. Anonymkode: 8e313...5fa
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Hvorfor ikke heller kjøpe noe han trenger ? Anonymkode: 7e942...c98
Applehead Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Hadde lett kjøpt og vært lykkelig for at han ønsker seg noe så "sunt".. 11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Siden han ikke deltar i konkurranser eller i noe annet som krever slik drakt så er det ingen grunn til at han må ha det. Spør han gjerne hvorfor han absolutt vil ha en drakt og om han virkelig blir å gå på ski i denne? Skigåingen er en ting, men å løpe i den på sommeren og ha den på i gym på skolen er jo bare tull. Det er vel ikke spesielt vanlig å jogge i en slik drakt? å gå i den i gymtimen på skolen er vel egentlig bare å be om bråk, en slik tettsittende drakt viser alt for mye av kroppen til å kunne brukes i den sammenhengen, for ikke å snakke om at han skiller seg ut å risikerer mobbing... Kjøp drakt til han om du vil, men om han er alene i å ha på drakt i skisporet så er det kanskje ikke like kult å ha den på? Anonymkode: 045da...c38 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 Han kan jo spare til det selv. Da tenker jeg nok at han synes det er litt dyrt. Anonymkode: 7c8cb...b32
minister-mio Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 Helt unødvendig. Og bare tull at den kan brukes til andre ting. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 Hvis han har ønsket seg det over litt tid, og dette gir han så mye glede ser jeg ingen grunn til å være så snusfornuftig her. Hvis ønsket holder frem til jul kan han få den i julegave, spleis med besteforeldre eller noe, hvis dette er over budsjettet deres. Som voksen hender det ofte vi kjøper ting vi egentlig ikke trenger, spesielt i forbindelse med trening, fordi det gir oss the spark of joy. Kompresjonstights feks, det er ingen som trenger det heller, men det å ha skinnende tights med pene mønster er med på å stimulere treninggleden. Hvis han går mye på ski kan det godt være "nyttig" å oppmuntre dette med litt halvproft utstyr. Da jeg leste overskriften tenkte jeg at dette sikkert dreide seg om en 12-åring som går på ski når det er skidag på skolen og aldri ellers, liksom. Og om han får den, og ikke bruker den er det litt læring i det også, og han kan legge litt mer tanke i julegaveønskene sine neste år. Anonymkode: 55a39...e87 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 Vi har råd til å kjøpe han en skidress. Men jeg syntes kanskje det er å dra det litt langt. tights kunne han ha fått om han ville ha det, men det er visstnok heldress som gjelder. TS Anonymkode: 8e313...5fa
Orly Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 (endret) Det er snart jul, han ønsker seg det veldig. Hvorfor ikke kjøpe? Endret 7. november 2019 av Orly 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, Orly skrev: Det er snart jul, han ønsker seg det veldig. Hvorfor ikke kjøpe? Tenker heller han bør få noe som kan brukes til mer enn bare skigåing. Anonymkode: 8e313...5fa
addict Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 Tror ikke han skjønner hvor sinnsykt kald den drakta er. Den er laget for å gå fort og hardt, og ikke noe mer enn det. Min gutt går på langrenn, har på klubbdrakt med klær under og blir fort kald 😅 Likevel. Hvis det kan dyrke skiinteressen hans enda mer så sier jeg kjør på. Vi er heldige som har gutter som har lyst til å gjøre en innsats innen fysisk aktivitet 😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 Jeg ser ingen forskjell på dette og de fotballdraktene som folk bruker tusenvis av kroner på for å signalisere hvilket lag de heier på. Anonymkode: a68c4...149 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå