Gå til innhold

Går du i skogen på denne tiden av året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kaldt ute og derfor lurer jeg på om dere tør å gå i skogen alene på denne tiden av året? I skogen der jeg bor er det ikke mobildekning og nå som det er 5 minus grader og hvis jeg brekker beina eller vrikker beina eller sklir på is. Hva gjør jeg da? Jeg bor i tillegg alene og er ganske ensom så om jeg hadde vært i skogen uten kontakt i tre dager er vanlig da jeg er ufør. Folk vil ikke savne meg før etter 3 dager antar jeg og da er jeg dø. Er det farlig å gå i skogen nå? Jeg møter aldri noen andre turgåere. Evt. Kanskje en på en to timers tur. Bor på ett øde sted.

Hva om jeg fryser i hjæl? Er det vanlig å skade seg i skogen på en eller annen måte? Hva om jeg ikke får starta bilen min og det ikke er noen andre der og uten mobil dekning? Og jeg fryser ihjel. Var jo sånn før i gamle dager når det ikke var mobil. 

Anonymkode: a2f44...990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente at jeg kanskje møter en på en 2 timers tur kanskje hver 10. Skogstur. Så omtrent aldri.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Går tur i skogen hele året. Er bare å kle seg etter været.

Skrevet

Går i skogen hele året. 

Anonymkode: 668c4...1f6

• Liker 1
Skrevet

Hvor stor sannsynlighet er det for en person å ikke å klare å komme seg til mobildekning pga en brukket ankel tror du? 

Det er ikke slik at man bare legger  seg ned å dø av den grunn? 

Mulig jeg tar feil, men jeg bor på et sted der ingen skulle tru at  nokun skulle bu selv, uten mobildekning, langt opp i fjellet, og den tanken har aldri slått meg. 

Anonymkode: 33437...888

• Liker 6
Skrevet

Kjøp sånn SOS fløyte, da kan folk høre at du trenger hjelp.

Det er for hikers, men du kan bruke den i skogen

Anonymkode: e2022...328

• Liker 4
Skrevet

Jeg kler meg jo godt. Men hvis jeg måtte være stille så hadde jeg fort fryst fort. Og når først jeg fryser så rister jeg.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp sånn SOS fløyte, da kan folk høre at du trenger hjelp.

Det er for hikers, men du kan bruke den i skogen

Hvor kjøper jeg en SOS fløyte? Men spørs om noen hadde reagert eller visst hva lyden var om jeg blåste i den? 

Skrevet

Jeg har en hund som ELSKER å gå på lange turer i skogen...

:link:      

Så det blir jo selvfølgelig en del gåing.    

Anonymkode: 45f04...c98

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper jeg en SOS fløyte? Men spørs om noen hadde reagert eller visst hva lyden var om jeg blåste i den? 

Mange steder hvor de selger sportsutstyr

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/fjellsikkerhet/floyter.html

Vel, det er jo bare til å ikke gå så utrolig langt bort, du skal vel ikke gå i flere timer når det er kaldt uansett?

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet

Bare oppe på Sognsvann ettersom at jeg er pissredd for å bli angrepet av hjortelusflua. Ja, jeg har kun en teoretisk frykt for denne lille krabaten og ikke empirisk. 

Når det er sagt så vet jeg at det er trygt nå ettersom at frosten har drept den for lengst, men nå er det så kaldt... Dessuten så er 3 mnd med opphold i skogsvandringen veldig drepende på den gode vanen. 

Jeg skulle ønske det aldri ble vinter, men den gang ei...

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Har med barnebarna og vi går og leter etter kongler og annet materiale som kan brukes i juledekorasjoner.

Skrevet

Går både på fjellet og i skogen og på telt/hyttetur alene på vinteren I minusgrader uten dekning. Det er større sjanse for at du skader deg hjemme og dør enn at du ikke klarer å kreke deg til mobildekning med en brukket ankel. 

Anonymkode: 52006...cc1

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Nå om det er det veldig bløtt. Går på stien i så fall, ikke midt i skauen. Er kun gjørme utenom turstiene. 

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Går i skog, utmark og på fjellet året rundt. Tar jeg langturer, så gir jeg beskjed til mine nærmeste hvor jeg drar sånn at de vet hvor de kan finne meg om noe skjer.

Anonymkode: ca871...203

Skrevet

Man kan ikke sette seg til inne hele vinteren, man må ut å gå og holde formen ved like. Uansett vær og årstid. 

Anonymkode: 75b80...264

• Liker 1
Skrevet
På Tuesday, November 05, 2019 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Hvis det virkelig ikke finnes NOEN andre som går på tur i skogen, så spille det vel neppe noen rolle. 

Da kan du skrike av dine lungers fulle kraft, eller blåse alt du klarer i en slik fløyte. Det er vel ingem som kommer til å høre deg uansett.                    

Anonymkode: 45f04...c98

Skrevet

Går aldri turer i skogen! Aldri! Jeg er ikke den typen, og er i tillegg livredd for å møte store dyr som elg og bjørn. Å møte på en bjørn vet jeg er forholdsvis lite sannsynlig, men elger kryr det jo av. 

Anonymkode: a25d1...5a6

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går aldri turer i skogen! Aldri! Jeg er ikke den typen, og er i tillegg livredd for å møte store dyr som elg og bjørn. Å møte på en bjørn vet jeg er forholdsvis lite sannsynlig, men elger kryr det jo av. 

Anonymkode: a25d1...5a6

De er mer redd for deg enn du for dem.

• Liker 2
Skrevet

Noen nødbluss løser problemet. Fyres av rett oppover, og signaliserer at du trenger bistand. Taktisk å avfyre når du ser flytrafikk.

En nødpeilesender vil sende et nødsignal med gps-koordinater til redningstjenesten.

Anonymkode: 78548...264

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...