Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ny webdesigner...
Skrevet

Gi meg alt du har. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Formosiss
Skrevet

Ikke noe du som webdesigner skal bruke iallfall ;-)

InDesign er et layout-program for plakater, blader osv. Har brukt det mye selv, og i begynnelsen syntes jeg det var utrolig tungvindt og ekkelt, men så hadde jeg et prosjekt hvor jeg lagde mitt eget ungdomsmagasin på 20 sider, og etter det har jeg satt stor pris på det - selv om det krever mye ressurser av maskinen når du sitter med 10 sider+.

Gjest Ny webdesigner...
Skrevet

Jeg er altså en gammel webdesigner som har jobbet som annet og vært i permisjon. Da på en måte føler jeg meg ny... Nå er jeg spurt om å komme på et jobbintervju. Det var htmlkoding, flashanimasjon, Photoshop, indesign og vel et par punkter til som de ønsket at jeg skulle kunne.

Kanskje de lager reklamemateriell/flyers med indesign?

Gjest Ny webdesigner...
Skrevet

Jeg har sett litt på Adobe sine sider nå og ser at det minner meg om et annet program som blir brukt til slik publisering. Er det PageMaker det heter? What's the difference? Ser at det også er Adobe...

Jeg har brukt Adobe Acrobat (ikke bare reader'n) en del. Jeg har brukt Photoshop og ImageReady mye (spesielt Photoshop).

Skrevet

Adobe InDesign er det beste programmet for å lage trykksaker (subjektivt vurdering). Det er på høgde med Quark Express, og mange byråer har tatt i bruk InDesign i staden for QE.

Har sjølv brukt det til å lage alt frå magasiner på 40 sider til rekalmeflyers.

Gjest Ny webdesigner...
Skrevet

Er det vanskelig?

Skrevet

alt er relativt. Brukte sjølv "Classrom in a Book", den er bra til å lære det grunnleggande.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har selv brukt InDesign ofte i forbindelse med utdanning, og har brukt den til artikler, trykksaker (brosjyrer, foldere, plakater) etc. :)

Skrevet

Indesign brukes til layout på brosjyrer, plakater, dvs. trykksaker generelt. Vet om mange som tidligere brukte Quark som nå bare bruker Indesign.

Classroom in a book er alltid bra. Boka på engelsk er billigere enn på norsk, jeg har kjøpt den engelske.

Ellers har jeg vært på kurs for å både lære indesign og photoshop. Kjempe gode kurs, anbefales på det sterkeste. Sjekk Bouvet

Gjest Ny webdesigner...
Skrevet

Jeg har to dager på å lære det... Skal på jobbintervju og gidder ikke legge for mye i det - enda.

Men tusen takk for tipset! Jeg har prøvd programmet og har foreløpig bare ett problem: å lage farger. Finner bare sort/hvitt. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...