AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Hei dere fine folk på kg Nå trenger jeg råd og tips fra dere. Redd for å gå på en smell.. I sommer flyttet jeg innad i bedriften til nytt sted og ny arbeidsplass. Sist det kom nyansatt der var i 2010 så det er en vanskelig gruppe å være ny i. Jeg har høyerr kompetanse enn flere av de som jobber der, og det kan oppfattes som at flere er redd jeg skal ta jobben fra de. Har vært mye ufin oppførsel hvor de prøver skyve meg unna og gjøre at jeg ikke trives. Sitter hele vaktene alene og de prater ikke til meg. Spør jeg om noe er det "det burde jo du vite med din kompetanse" da går det gjerne på spørsmål om ting/steder på området som er ulikt fra annen arbeidsplass. De kan snakke om sosiale sammenkomster i helgene uten at jeg blir invitert. Sliter med motivasjon og gjør minimalt. Gjør det som er krevd av meg, men ikke mer. I tidligere arbeidssteder har jeg gjort mer enn forventet og yt mer service enn forventet, men her gjør jeg det jeg må og ikke mer.. Tok kontakt med leder ang hvordan jeg har det. Leder tok det opp med de andre ansatte og fikk i retur at jeg var lat og kunne umulig rekke gjøre alt jeg skulle før arbeidsdagen var over. Dette er aller første gang i mine 10 år i yrket at jeg har fått tilsnakk/dårlig tilbakemelding.. Følte først det var sagt for å forsvare seg selv mtp at jeg er en trussel, men det gikk veldig inn på meg.. Frister mest å si opp jobben, men jeg har ikke noe nytt å gå til.. Forslag og gode råd? Anonymkode: a5a14...c8e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Syns dette var dårlig håndtert av sjefen din. Har du snakket med verneombudet? Flyttet du frivillig til dette stedet? Har du mulighet til å gå tilbake dit du var? Du bør ta en ny prat med leder, gjerne sammen med en fra foreningen, for leder er ansvarlig for at alle skal trives på jobb. De andre snakker ikke til deg på vakt (om jobbrelaterte ting) og fryser deg ut fra det sosiale. Dette er ikke ok (mobbing). Jeg vil oppfordre deg til å ikke la dette fortsette. Det kan fort ende med sykemelding fordi det blir ulevelig for deg der. Enten må du ta en ny runde med sjefen, ellers bør du komme deg bort. Dette er forresten en test på hvor god leder dere har. Anonymkode: aa3a9...61e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Jeg forstod ikke helt: Er det lederen din som sier at du er lat? Eller videreformidlet hen at de andre ansatte synes du er lat? Hva sier lederen din i så fall selv? Dette må du følge opp videre. Ikke gi opp med en gang. Ta en ny runde med lederen din, gjerne med tillitsvalgt til stede. Dette er utfrysing og skal ikke tillates. Selvfølgelig skal kollegene dine svare på spørsmål, og det må de få tydelig beskjed om fra deres leder. Anonymkode: c0da5...841
Kaisada Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 For et jæ... dårlig arbeidsmiljø! Søk jobb et annet sted. Dette kan umulig bli så mye bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns dette var dårlig håndtert av sjefen din. Har du snakket med verneombudet? Flyttet du frivillig til dette stedet? Har du mulighet til å gå tilbake dit du var? Du bør ta en ny prat med leder, gjerne sammen med en fra foreningen, for leder er ansvarlig for at alle skal trives på jobb. De andre snakker ikke til deg på vakt (om jobbrelaterte ting) og fryser deg ut fra det sosiale. Dette er ikke ok (mobbing). Jeg vil oppfordre deg til å ikke la dette fortsette. Det kan fort ende med sykemelding fordi det blir ulevelig for deg der. Enten må du ta en ny runde med sjefen, ellers bør du komme deg bort. Dette er forresten en test på hvor god leder dere har. Anonymkode: aa3a9...61e Leder snakket med verneombud før samtale med andre ansatte. Da svarte andre ansatte med at jeg var lat og kunne umulig gjøre unna alt jeg skulle på jobb. Noe jeg gjør, jeg gjør alt men ikke mer. Flyttet hit pga samboer. Min gamle jobb er 11 timer med bil unna, kunne nok fått tilbake jobben, men ønsker være med samboer. Samboer kan ikke flytte.. Ledige jobber her er jeg ikke kvalifisert til.. Sjekket daglig siden juli. Anonymkode: a5a14...c8e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstod ikke helt: Er det lederen din som sier at du er lat? Eller videreformidlet hen at de andre ansatte synes du er lat? Hva sier lederen din i så fall selv? Dette må du følge opp videre. Ikke gi opp med en gang. Ta en ny runde med lederen din, gjerne med tillitsvalgt til stede. Dette er utfrysing og skal ikke tillates. Selvfølgelig skal kollegene dine svare på spørsmål, og det må de få tydelig beskjed om fra deres leder. Anonymkode: c0da5...841 Leder videreformidlet at jeg var lat da kollegaene sa det etter at leder hadde tatt opp at jeg ikke følte meg inkludert. Jobber forresten kun med menn, vet ikke om det har noe å si.. Anonymkode: a5a14...c8e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 15 minutter siden, Kaisada skrev: For et jæ... dårlig arbeidsmiljø! Søk jobb et annet sted. Dette kan umulig bli så mye bedre. Ja, innser det vel mer og mer at jeg må bort og er vel derfor innsatsen min er minimal. Gjør det som kreves men ikke mer. Før gjorde jeg alt for å yte god service. Problemet er bare at det ikke er jobber jeg kan søke på Anonymkode: a5a14...c8e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 Hva i alle dager...?? Voksne mennesker...?? Ble målløs kjente jeg. Uansett om resten av arbeidsstokken oppfører seg som usikre barn, så bør ikke sjefen gjøre det Anonymkode: 9b24c...e3a
Kaisada Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, innser det vel mer og mer at jeg må bort og er vel derfor innsatsen min er minimal. Gjør det som kreves men ikke mer. Før gjorde jeg alt for å yte god service. Problemet er bare at det ikke er jobber jeg kan søke på Anonymkode: a5a14...c8e Så ille for deg. Skjønner godt at du ikke orker å yte max. vær åpen med leder om hva miljøet gjør med deg og din innsats, og vær ærlig med deg selv om du orker å stå i det over lengre periode eller om du faktisk må sykmeldes for å beskytte deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå