Gå til innhold

Feil kontroll av dosett - stryk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

fortvilet spl. Student her.

Jeg er i praksis og har klart p gjøre to feil mens jeg kontrollerte dosetter. Samme pasient og to forskjellige feil - ene gangen la jeg medisiner på feil dag x 2, den andre gangen har jeg glemt en medisin.

Dosetter blir alltid kontrollert av spl. med en gang, så dette ble oppdaget...

Er disse feilene stor nok til at jeg kan få varsel om stryk/vurdert til å være uskikket?

Har dere noen tips på hvordan man skal kontrollere på best mulig måte...?

Kontrollerer hjemme hos pasienter og der er det ofte en del snilkk snakk i bakgrunnen...

hilsen fortvilet spl student ☹️

Anonymkode: f0b2b...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det kvalifiserer til stryk, men du bør jo for din egen del tenke gjennom hvordan du kan jobbe mer nøyaktig. Om ingen hadde sjekket deg kunne pasienten fått feil medisin eller ingen medisin, begge deler med mulighet for alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: 977cf...614

• Liker 2
Skrevet

Lag en sjekkliste du må krysse av på mens du holder på? 

Skrevet

Nei du kommer nok ikke til å stryke på det, men du må være mer nøye og du må tåle at det er noe bakgrunnsstøy uten at det påvirker deg. Du har vel en liste du følger når du legger opp medisinen og kan krysse av for hvilke du legger opp. Når jeg legger opp (dog har vi kurve vi følger siden jeg jobber i sykehus) så begynner jeg med den øverste medisinen og følger listen nedover og streker ut for hver medisin jeg legger i dosett. 

Anonymkode: 573f5...ae9

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke stryk grunnlag. Det er en grunn for at det nettopp er dobbeltkontroll. Hilsen sykepleier som har lagt feil både en og to ganger. 

Anonymkode: e2a7d...3ae

Skrevet

Ville kanskje kontrollert meg selv også en gang før jeg lot sykepleier kontrollere. :)

Anonymkode: a34d6...971

Skrevet

Jeg har hatt flere spl og vpl studenter. Du er jo i praksis der og skal lære. Det er ikke stryk grunnlag. Kan være dårlig opplæring. 

Anonymkode: c4fde...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...