Gå til innhold

Steinerskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen med erfaring? Har du barn i steinerskole eller kanskje har gått der selv? Kjenner barn som går der?  Veldig usikker på hva vi skal gjøre for gutten vår. Han er en kreativ sjel, elsker musikk og skuespill og har mye energi. Er redd vanlig skole vil knekke kreativiteten hans og gjør han frustrert. Men så vil jeg ikke at han skal være  «utenfor» heller. Husker godt når jeg var yngere at Steinerskolen barn, de var liksom «rare».. men det har kanskje ikke så mye å si? Man får jo venner fra den skolen man går på..🤔

Endret av Pentagon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring fra Steinerskolen, men gikk på annen privatskole som barn. Anbefaler det ikke, da det er vanskelig å få tilknytning til lokalmiljøet sitt. La sønnen din gå på nærskolen sin.

Anonymkode: a6e47...624

• Liker 2
Skrevet

Har noen i familien som går på Steinerskolen. Det er noe jeg absolutt vil anbefale! En fantastisk skole. De jeg vet om har mange venner og driver med fritidsaktiviteter i nærmiljøet. 

Anonymkode: c49da...c88

• Liker 2
Skrevet

Har noen bekjente som gikk der. De fikk NULL konsekvenser for drittoppførsel og er nå egoistiske og tenker aldri konsekvenser for handlingene eller måten de snakker til folk på

Anonymkode: 998c3...26a

• Liker 3
Skrevet

Det er en dårlig skole. Lærte nesten ingenting da jeg gikk der og fikk ikke utvikle mine kreative ferdigheter noe særlig heller.. Lærerne leste historier for oss mens vi sov oss gjennom timene. Dette var på ungdomsskolen. Lærte astrologi og annet hokus pokus-tull (bla. eurytmi). Anbefaler ikke!

Anonymkode: 852b5...54b

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig mange "problembarn" på privatskoler. Foreldrene flytter dem over når de ikke fungerer i offentlig skole.

Anonymkode: edea5...f54

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dårlig skole. Lærte nesten ingenting da jeg gikk der og fikk ikke utvikle mine kreative ferdigheter noe særlig heller.. Lærerne leste historier for oss mens vi sov oss gjennom timene. Dette var på ungdomsskolen. Lærte astrologi og annet hokus pokus-tull (bla. eurytmi). Anbefaler ikke!

Anonymkode: 852b5...54b

Siterer denne

Anonymkode: cd8cc...a1c

• Liker 1
Skrevet

de er ikke rusta til videre studier iallfall. Forøvrig er det en bare kommunister som jobber der

Skrevet

Her hvor jeg bor er mange veldig fornøyd med Steinerskolen, men det kan sikkert variere fra sted til sted. Jeg ville prøvd å kontakte noen som har kjennskap til Steinerskolen der du bor.

Anonymkode: 5038b...cd2

Skrevet

Datteren min gikk 1-5 klasse på steinerskolen, før vi flyttet og ikke hadde noen steinerskole i nærheten og hun måtte begynne på offentlig skole. 

Jeg har både positive og negative ting å si om steinerskolen. Noen passer inn mens andre ikke. De prøvde godt å tilpasse lærestoffet den enkelte elev, men for min datter ble det veldig mye gjentakelser og hun følte ikke hun ble utfordret nok. Mange "problembarn" som ikke får konsekvenser for oppførselen sin som dessverre kan gå utover de andre elevene.

Ellers vil jeg si at de fikk masse kreative oppgaver, lærte mye om natur, og istedetfor å sitte foran en tavle/lese, var de mer ute og opplevde/så det i praksis. Ingen lekser. Og varm mat på skolen hver eneste dag. 

Overgangen fra steinerskole til offentlig skole var ikke noe problem for henne, og det var vel det jeg var aller mest bekymret for. 

Hun savner vennene sine fra steinerskolen (at de ikke bodde i nærmiljøet var ikke et stort problem, betyr bare du må gjøre en ekstra innsats og planlegge besøk) Men i bunn og grunn sier hun at hun trives best på den offentlige skolen hun går på nå. 

Lykke til med valget 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...