Gå til innhold

Fotballshorts når det er kaldt ute

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at fotballspillere (Barn og ungdom) går med så lite klær ute i kulden?
I dag så møtte jeg tre fotballgutter på 12-13 år på tur til eller fra trening og alle tre gikk i fotballshorts og strømper med nakne knær.  Tenker at når det nesten er minusgrader ute så er ikke det så bra og at foreldre kanskje bør se til at barna deres er kledd litt bedre for årstiden... Eller er det jeg som er veldig overbeskyttende?

Anonymkode: a11d2...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den alderen er ungene store nok til æ ta ansvar for din egen bekledning. Vil de fryse så får de lære det på den harde måten. Hva veit du om en mor eller flere har kjeftet og mast fordi de går dårlig kledd?  

Jeg gikk dårlig kledd selv på den alderen. Samme hva moren min sa så var det mitt ansvar. Noen ganger frøys jeg og andre ganger ikke. 

Anonymkode: 16c6e...c46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn i den alderen selv?

Jeg har i hvert fall ikke sjangs å få på mine barn ull, sportsundertøy eller lignende. De har bukse på trening da i det minste. Men å ha noe under den buksa det blir totalt nedstemt. Det ser vanvittig teit ut må jeg vite.....men de tar på seg tykkere jakke, hansker og lue da hvert fall.

Jeg har forlengst bare innsett at de må kjenne selv, fryser de, så er det deres eget valg. De har all mulighet til å gjøre noe med det

Anonymkode: d66cb...241

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine holder på med inneidrett og skifter i hallen hvor de trener så jeg har ikke helt det problemet da :)  Men bare jeg som reagerte på at de som trener ute nå ikke har på mer enn en shorts. Vet naturligvis ikke om foreldrene kanskje allerede har forsøkt å få på de mer klær da.

Anonymkode: a11d2...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare for andre, men laget til mitt barn krever at spillerne har på shorts og strømper på kamp. De kan selvsagt ha på noe under om det er kaldt, men shorts og strømper skal alltid være øverste plagg uansett. Trening oppfordres de til å ha shorts. Kanskje noe liknende med de du møtte?

Anonymkode: 3d7e6...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte bruke nikkers (sportsnikkers, svart, med nummer på ben) på vinter, med sportsundertøy under. Strømpen gikk opp til nikkers. Undertøy ikke synlig. Hadde ikke vært borti dette før jeg flyttet til dette laget, men det var helt vanlig. Med trening i -15 —25

Anonymkode: 85824...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treneren bør vel kanskje komme på banen her om disse guttene har på shorts når det er så kaldt?

Anonymkode: 3d7e6...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trening har tenåringen min treningsbukse, gjerne superundertøy/ull under hvis det er kaldt. Han har også på ullundertøy under drakta på kamp. Det hender han ikke ønsker men da bare minner jeg han på at det er veldig kjedelig å fryse og det er kjedelig å være syk for han får ikke ligge å spille eller pal på tlf om han er hjemme fra skolen. Da kommer han som regel på bedre tanker 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...