Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er 32+5 uker gravid. Har de siste dagene slitt med søvn og lett kvalme. Har også blitt løs i magen og litt vondt i magen til tider.
Er dette normale tegn i de ukene jeg er i nå? eller kan det være tegn på kroppens forberedelse til tidlig fødsel? 
har ikke hatt noe kvalme eller plager tidligere i graviditeten

Anonymkode: a985b...f0f

Skrevet

Var en del kvalm i noen uker før termin selv, gjerne på kvelden. Magen var også på bærtur. Dårlig med plass på slutten, mye press på tarmer og organer, så høres ikke unormalt ut. 

Skrevet
2 minutter siden, Anjatapinjata skrev:

Var en del kvalm i noen uker før termin selv, gjerne på kvelden. Magen var også på bærtur. Dårlig med plass på slutten, mye press på tarmer og organer, så høres ikke unormalt ut. 

Men det er jo lenge igjen tenker jeg? Nesten 7 uker..eller er det vanlig å ha det sånn 2 mnd før termin

Skrevet

Jeg var i hvertfall sånn, kunne bare spise lite og ofte da jeg ble veldig fort mett på slutten. Du kan jo ta en tlf til føden om du er usikker 😊

Skrevet

Det er normalt. Bedre å være løs i magen enn forstoppet på det tidspunktet! 

Anonymkode: b9c6b...577

• Liker 2
Skrevet

Husker ikke helt presist med ukene, men jeg fikk også økt kvalme litt etter uke 30 og begynte å slite med søvn rundt samme tid. Så for meg høres dette helt normalt ut. Babyen vokser ganske fort i en periode nå, og der merkes på kroppen...

Anonymkode: 1962a...f74

Skrevet

Takk for svar folkens🙏🏼. Vil helst ikke ringe føden om spørsmål med mindre jeg MÅ🙈 har allerede vært der to ganger for å ha kjent mindre liv. Vil ikke virke hysterisk. Så er godt å kunne høre om like erfaringer her inne🙏🏼

ts

Skrevet

Jeg er 29+5, og leste nettopp i gravid-appen på telefonen min (Preglife) at det er vanlig å bli kvalm i ukene som kommer nå fordi babyen har en periode hvor den vokser fort, samt at det er mye hormoner i sving. Jeg husker også fra forrige svangerskap at jeg var løs i magen siste del av svangerskapet (fra mange uker før fødsel). Jeg hadde hatt motsatt problem fram til da, så jeg stusset på det. Men det er egentlig ikke så rar at tarmene sliter litt med tanke på alt presset de utsettes for i 3. trimester. 

Anonymkode: 162f7...8a7

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29+5, og leste nettopp i gravid-appen på telefonen min (Preglife) at det er vanlig å bli kvalm i ukene som kommer nå fordi babyen har en periode hvor den vokser fort, samt at det er mye hormoner i sving. Jeg husker også fra forrige svangerskap at jeg var løs i magen siste del av svangerskapet (fra mange uker før fødsel). Jeg hadde hatt motsatt problem fram til da, så jeg stusset på det. Men det er egentlig ikke så rar at tarmene sliter litt med tanke på alt presset de utsettes for i 3. trimester. 

Anonymkode: 162f7...8a7

Åååh. Ja det stemmer jo på meg da😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...