AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Andre som sliter med kroppstemperaturregulering? Føler jeg blir så fort kald, og det tar lang tid å bli varm igjen, selv når det egentlig ikke er særlig kaldt i temperaturen ute/inne. Fryser og fryser. Hva kommer det av? Anonymkode: 9b3a6...894
Million Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 (endret) Det første som slår meg er at du kanskje har lite underhudsfett, er tynn, og da fryser man lettere. Det neste som kan være årsaken, er at du går med klær i feil materialer. En syntetisk bluse eller tynn bomullsbluse for eksempel, er lett å fryse i. Ha en singlet i tynn ull (sånt lages i klørfri ull nå til dags) under dine vanlige gensere eller skjorter/bluser, og en tynn stilongs i samme ulltype under buksene dine, se om det hjelper. Har du et godt ullpledd i sofaen hjemme også? Eksempel på singlet i merinoull til å bruke som undertøy Jeg var 10-12 kg undervektig hele mitt liv frem til jeg rundet ca 40 år, og da var jeg en skikkelig frysepinn i alle år. Hadde en massiv, tung ULLDYNE, og den varmet meg akkurat passe. I dag hadde jeg strøket med av varme og heteslag under noe sånt (la på meg da jeg kom i 40 årene og er normalvektig nå) Endret 5. november 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Lavt stoffskifte Anonymkode: 6e689...e98
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Akkurat nå, Million skrev: Det første som slår meg er at du kanskje har lite underhudsfett, er tynn, og da fryser man lettere. Det neste som kan være årsaken, er at du går med klær i feil materialer. En syntetisk bluse eller tynn bomullsbluse for eksempel, er lett å fryse i. Ha en singlet i tynn ull (sånt lages i klørfri ull nå til dags) og en tynn stilongs i samme ulltype under buksene dine, se om det hjelper. Har du et godt ullpledd i sofaen hjemme også? Ja, jeg føler jeg går med tykke gensere, og sitter med ullpledd, likevel virker det som jeg fryser var ikke slik da jeg var yngre Anonymkode: 9b3a6...894
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Før var jeg alltid varm og frøs sjeldent, men nå fryser jeg hele tiden omtrent. Uansett hvor mye klær jeg pakker på meg. Finner ingen årsak til det. Anonymkode: f2a74...446
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før var jeg alltid varm og frøs sjeldent, men nå fryser jeg hele tiden omtrent. Uansett hvor mye klær jeg pakker på meg. Finner ingen årsak til det. Anonymkode: f2a74...446 Lavt stoffskifte Anonymkode: 6e689...e98
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 Lite underhudsfett eller lav muskelmasse. Evt lavt stoffskifte (men dette er sjeldnere enn de første to grunnene) . Anonymkode: 730b2...196
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 Jeg sliter også med det. Har på meg masse ull. Mange gensere. Tjukke jakker. Fryser fortsatt. Det er slitsomt å ha det sånn. Gruer meg hver gang til denne årstiden for kroppen bærer preg av å fryse hele tiden. Anonymkode: 1a5e6...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå