Gå til innhold

Økende mengde utflod eller små mengder fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 40 nå, og har det siste døgnet hatt økende mengde av det jeg har tenkt at er utflod. Men så slo det meg at det kanskje kan være liten lekkasje med fostervann? Eller kan det egentlig være det? Det er ikke snakk om store mengder, men det har gått med et par bind i løpet av dagen, og jeg føler meg konstant «våt», hvis dere skjønner? Er dette noe jeg burde følge med på egentlig? Eller har i så fall så små mengder fostervann ingen ting å si? 🤔

Anonymkode: 67dab...285

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde du virkelig ta med lege/jordmor! Det KAN være begge deler, men lekker du forstervann skal dette dokumenteres... hvis det blir for lite fostervann kan det få konsekvenser, ta ett Google søk.. Ring jordmor du, alltid best😊

Anonymkode: 1324a...8d1

Skrevet (endret)

Du kan ta på deg en svart truse og se om det størkner hvitt. Utflod vil være hvitfarget mens fostervann gjerne er rosa og vil ikke være hvitt (det vil du evt se rosa i en hvit truse og forøvrig godt i truseinnlegg også). 

En ting du også kan sjekke er om du legger deg ned på rygg og prøver å sette deg opp uten å bruke hendene. Hvis du kjenner at det kommer mer da så er det mest sannsynlig fostervann. Utflod vil ikke påvirkes. Jeg fikk forsåvidt ikke til å presse eller framprovosere dette selv om vannet mitt lakk, men det er jo ikke vanlig. 

Endret av addict
Skrevet

Jeg opplevde samme. Men ikke så mye at jeg tenkte det kunne være fostervann. På overtidskontrollen var det tomt, så antakeligvis lakk jeg. Ville derfor sjekket det opp for sikkerhets skyld! 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, addict said:

Du kan ta på deg en svart truse og se om det størkner hvitt. Utflod vil være hvitfarget mens fostervann gjerne er rosa og vil ikke være hvitt (det vil du evt se rosa i en hvit truse og forøvrig godt i truseinnlegg også). 

En ting du også kan sjekke er om du legger deg ned på rygg og prøver å sette deg opp uten å bruke hendene. Hvis du kjenner at det kommer mer da så er det mest sannsynlig fostervann. Utflod vil ikke påvirkes. Jeg fikk forsåvidt ikke til å presse eller framprovosere dette selv om vannet mitt lakk, men det er jo ikke vanlig. 

Nåja. Her var det mørkegrønt. 

Anonymkode: 02e49...9f4

Skrevet

Fostervann vil også lukte søtt. Det lukter ikke som vanlig utflod 🙃

Skrevet

Det kan være urin også, ganske vanlig at magen er så tung og bekkenbunnsmuskulaturen er så presset at det kan komme litt urinlekkasje. Men du bør få sjekket det ut, i tilfelle det skulle være fostervann. 

Anonymkode: aacae...f1e

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det som kommer skulle være mørkegrønt, er det viktig å ta kontakt med føden. Fostervannet skal ikke være grønt, da er det misfarget. Men jeg regner med at TS ville lagt merke til det?

Jeg opplevde noe lignende, og det viste seg å være urin. Men fødeavdelingen ønsket å sjekke det opp, og selv om jeg syntes det var riktig så flaut, sa de at det var en vanlig henvendelse for dem, og at det godt kunne vært fostervannslekkasje. Da vannet faktisk begynte å lekke etterpå, var det grønt hos meg også. Så da skjønte jeg det raskt. 

Anonymkode: 57ba8...284

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg måtte jo såklart spesifisere alle unntakene fordi ditt var mørkegrønt. 

Hadde det lekt mørkegrønt vann ut av musa hennes så hadde hun reagert, det er det jo 100% naturlig å anta.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...