AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Hvorfor har nordmenn så stor trang til å reise? Det er da lite som bor her egentlig, mange som flytter ut av landen. Vi har innflyttere, men de kommer fordi det er bedre pengeinntjening. Men jeg tror egentlig økonomien er det eneste som holder oss i Norge? Anonymkode: 03282...0ae 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 https://www.nrk.no/norge/norge-igjen-karet-til-verdens-beste-land-a-bo-i-1.14208541 Anonymkode: a8f7e...5e1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Det er i hvert fall ikke klimaet som holder oss på plass... Anonymkode: d7e12...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/norge/norge-igjen-karet-til-verdens-beste-land-a-bo-i-1.14208541 Anonymkode: a8f7e...5e1 Pga økonomi mest sannsnylig Anonymkode: 03282...0ae 3
SoWhat? Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Nei, naturen og frisk luft og lite uro er en god grunn. Fredelig land, og lite forskjeller på folk i det store og hele. De fleste tilhører vel middelklassen, så de fleste stiller likt. Lite naturkatastrofer, lite å bekymre seg for i det store og hele ang fred og rettferdighet. Så er nordmenn egentlig veldig snille og hjelpsomme når de får/har muligheten. Folk liker ikke å plage hverandre her, en liker fred og ro. Litt flere grunner enn økonomi. 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Jeg har bodd i Berlin, London og NY. Økonomisk hadde jeg det vel så bra der. Men trives best her fordi jeg føler meg Norsk, har alt av familie her, og virkelig verdsetter å ha fjelltopper i bakhagen (Bergen). Jeg er i utlandet en god del ganger i løpet av et år. Oftest for opplevelser og det å se nye land/kulturer, innimellom fordi vi bare ønsker litt bedre restauranter og shopping enn det Bergen kan by på (korte helgeturer), og noen ganger i året for å være garantert sol og varme. Anonymkode: 004a1...f6a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Nei, naturen og frisk luft og lite uro er en god grunn. Fredelig land, og lite forskjeller på folk i det store og hele. De fleste tilhører vel middelklassen, så de fleste stiller likt. Lite naturkatastrofer, lite å bekymre seg for i det store og hele ang fred og rettferdighet. Så er nordmenn egentlig veldig snille og hjelpsomme når de får/har muligheten. Folk liker ikke å plage hverandre her, en liker fred og ro. Litt flere grunner enn økonomi. Fred og ro ja...typisk norsk. LIKER folk å plage hverandre andre steder? Synes nordmen syter noe forjævlig jeg? syter over helsevesenet, over at det er urettferdig at andre får noe, og masse surmuling om andre får karriere uten utdannelse... Anonymkode: 03282...0ae
SoWhat? Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fred og ro ja...typisk norsk. LIKER folk å plage hverandre andre steder? Synes nordmen syter noe forjævlig jeg? syter over helsevesenet, over at det er urettferdig at andre får noe, og masse surmuling om andre får karriere uten utdannelse... Anonymkode: 03282...0ae Liker og liker. Det er mange land hvor grupperinger osv lager konflikter og uro. Og ja, liker å herske kan godt være å like å plage. Å holde folk psykisk nede. Ja, en syter kanskje, men alt er ikke perfekt heller. De som ikke har det bra, blir desto mer nede i et land hvor det stort sett er bra. Jeg syns ikke folk syter så veldig Jeg opplever at folk er oftere veldig takknemlig for helsevesenet vi har. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Pga økonomi mest sannsnylig Anonymkode: 03282...0ae Det også. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J0gy8/norge-fortsatt-verdens-beste-land – Norge har over tid lyktes med å øke sine inntekter, og samtidig sørge for at inntektene er relativt jevnt fordelt. Norge har også lyktes i å investere i utdanning og i helse. Dessuten har Norge et høyt nivå av likhet mellom menn og kvinner, og det går typisk hånd i hånd med et høyt menneskelig utviklingsnivå, sier Jens Wandel, sjef for UNDPs administrative avdeling, til NTB. Anonymkode: a8f7e...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har nordmenn så stor trang til å reise? Det er da lite som bor her egentlig, mange som flytter ut av landen. Vi har innflyttere, men de kommer fordi det er bedre pengeinntjening. Men jeg tror egentlig økonomien er det eneste som holder oss i Norge? Anonymkode: 03282...0ae Jeg har ikke en stor trang til å reise. Norge er fint å bo i om man liker mørket, kulde, olje og snø. Selv velger jeg å bo i Norge fordi jeg liker kulda. Kunne aldri, aldri ha bodd et sted det er varmt hele tiden. 😵 Anonymkode: 7347b...550 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 Som alkoholiker er det ikke spesielt bra å bo i Norge. Jævlig dyrt.. Anonymkode: 440b0...087 1
Gjest ana0603 Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/norge/norge-igjen-karet-til-verdens-beste-land-a-bo-i-1.14208541 Anonymkode: a8f7e...5e1 Mm, de kåringene er ofte basert på økonomien, levealderen og den politiske stabiliteten. Om du har lyst til å se hvor Norge virkelig ligger burde du ta opp statistikken for bruken av anti-depressive legemidler. Norge er i krise når det kommer til lykke - derfor drar alle sammen. Mennesket trenger sol, og vi har en mangel av sol i Norge. Spania, Hellas, Tyrkia, alle de landene er populære nettopp fordi de har masse sol 👍 Endret 6. november 2019 av ana0603
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 Er man høyt utdannet og ressursterk er nok mange land bedre. Er man ressursvak analfabet er Norge best. Anonymkode: 93349...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #14 Skrevet 6. november 2019 Vi bor her fordi vi er født her, og er tilpasset den norske kulturen, vi har venner og familie her. Vi liker fred og ro, trygghet. Penger har aldri vært årsaken. Penger er heller en årsak til at folk flytter herfra, for de som flytter, de har råd til å flytte. Nå er det jo blitt så kostbart å bo her, og tryggheten og kulturen forsvinner dag for dag. Så da er det bare venner og familie som holder deg tilbake. Etter hvert flytter nok stadig flere vil jeg tro. Klima er ufyselig i Norge. Mange vil kanskje beholde hytta og reise tilbake av og til for oppleve vinteren, og kanskje sommeren. Anonymkode: 18be1...b61 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #15 Skrevet 6. november 2019 5 minutter siden, ana0603 skrev: Mm, de kåringene er ofte basert på økonomien, levealderen og den politiske stabiliteten. Om du har lyst til å se hvor Norge virkelig ligger burde du ta opp statistikken for bruken av anti-depressive legemidler. Godt poeng. Norge har aldri vært blant de 10 beste landene å bo i, slike undersøkelser er det bare politikerne som vil ha oss til å tro på. Vi som kjenner landet fra innsiden, vet hvor frihetsberøvet nordmenn er, og hvor liten medbestemmelse vi har over livet vårt i hverdagen. Vi må alle bare innrette oss etter politisk detaljstyring, det er aldri ideelt for et voksent individ av menneskerasen. Bare maur og andre insekter fungerer på denne måten. Anonymkode: 18be1...b61 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #16 Skrevet 6. november 2019 15 minutter siden, ana0603 said: Mm, de kåringene er ofte basert på økonomien, levealderen og den politiske stabiliteten. Om du har lyst til å se hvor Norge virkelig ligger burde du ta opp statistikken for bruken av anti-depressive legemidler. Norge er i krise når det kommer til lykke - derfor drar alle sammen. Mennesket trenger sol, og vi har en mangel av sol i Norge. Spania, Hellas, Tyrkia, alle de landene er populære nettopp fordi de har masse sol 👍 Huff ja, vi er bare tredje lykkeligst i verden. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jW230/rapport-finner-lykkeligst-nordmenn-paa-tredjeplass Anonymkode: a8f7e...5e1 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #17 Skrevet 6. november 2019 Glemte å svare: tror ikke Norge er for alle. Misliker man snø, mørket og kulda så er det ikke attraktivt å bo i Noreg vil eg tru. Anonymkode: 7347b...550
Gjest ana0603 Skrevet 6. november 2019 #18 Skrevet 6. november 2019 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff ja, vi er bare tredje lykkeligst i verden. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jW230/rapport-finner-lykkeligst-nordmenn-paa-tredjeplass Anonymkode: a8f7e...5e1 Har du bare lest den siste delen av innlegget mitt? Jeg sa klart og tydelig i den første delen: De kåringene er ofte basert på økonomien, levealderen og den politiske stabiliteten. Om du har lyst til å se hvor Norge virkelig ligger burde du ta opp statistikken for bruken av anti-depressive legemidler. Endret 6. november 2019 av ana0603
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #19 Skrevet 6. november 2019 Jeg har valgt å bo i et annet land på grunn av helse/ klima og fordi trygden strekker til der jeg bor. Anonymkode: c0528...b73 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #20 Skrevet 6. november 2019 6 minutter siden, ana0603 said: Har du ikke lest innlegget mitt? Jeg sa klart og tydelig: De kåringene er ofte basert på økonomien, levealderen og den politiske stabiliteten. Om du har lyst til å se hvor Norge virkelig ligger burde du ta opp statistikken for bruken av anti-depressive legemidler. Her er hva de er basert på. This year’s happiness report focuses on happiness and the community: how happiness has evolved over the past dozen years, with a focus on the technologies, social norms, conflicts and government policies that have driven those changes. Special chapters focus on generosity and prosocial behaviour, the effects of happiness on voting behavior, big data, and the happiness effects of internet use and addictions. “The world is a rapidly changing place,” said Professor John Helliwell, co-editor of the report. “How communities interact with each other whether in schools, workplaces, neighborhoods or on social media has profound effects on world happiness.” Anonymkode: a8f7e...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå