Gå til innhold

Er vekter kurs verdt å betale? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koster 25-29k

jeg er ung jente med ikke så veldig mye penger! Men nok til kurset.

lurer på om det er verdt å ta? Mange får gratis fra NAV, eller firma. Dette har jeg prøvd, men ingen av de vil gi.

noen her som har betalt for det? Angret senere? Eller fornøyde? 

hva ambefaler dere meg? har tenkt i flere måneder om jeg bør ta eller ikke. Er det ikke rart å betale for å jobbe? Jeg gjør jo en tjeneste for dem ved å jobbe hos dem? Hvorfor må jeg å betale?..

Anonymkode: aacb3...c5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De på det som en sertifisering. Ofte må man betale det selv, om ikke man allerede har en arbeidsgiver som betaler. Dette vekterkurset er noe du har med deg resten av livet. Du kan vise til at du har grunnleggende forståelse for dette yrket og de oppgavene det favner. 

Investeringen er verdt det om du er sikker på å få en jobb om krever det og du har tenkt å jobbe med dette en god stund framover. Uten det så er det bortkastede penger.

Anonymkode: c8d82...c78

Skrevet

Altså, folk tar lappen på buss, lastebil, truck for å øke sine muligheter i arbeidslivet, sikkerhetskurs for å komme seg offshore, kjentmannsprøve så man kan kjøre taxi..,

Mange av disse kursene og sertifikatene kan NAV eller arbeidsgiver betale, men en arbeidsgiver gidder neppe sende deg på kurs dersom de har andre søkere med papirene i orden. 

Er Ts arbeidsledig? Isåfall hvor lenge siden ble du arbeidsledig? Det dukker stadig opp kurs på NAV. Jeg ble selv innkalt av NAV på infomøte om vekterkurs for ca 100 år siden, men jeg ble ikke tatt inn. 

Anonymkode: e0c8a...456

• Liker 2
Skrevet

Ikke bestemt deg enda, altså?

Se på det som en utdannelse, i så fall er det rasende billig. Et par måneder i full jobb, så har du jo godt og vel tjent inn utgiftene til kurset. 

Anonymkode: ffc46...000

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, folk tar lappen på buss, lastebil, truck for å øke sine muligheter i arbeidslivet, sikkerhetskurs for å komme seg offshore, kjentmannsprøve så man kan kjøre taxi..,

Mange av disse kursene og sertifikatene kan NAV eller arbeidsgiver betale, men en arbeidsgiver gidder neppe sende deg på kurs dersom de har andre søkere med papirene i orden. 

Er Ts arbeidsledig? Isåfall hvor lenge siden ble du arbeidsledig? Det dukker stadig opp kurs på NAV. Jeg ble selv innkalt av NAV på infomøte om vekterkurs for ca 100 år siden, men jeg ble ikke tatt inn. 

Anonymkode: e0c8a...456

Jeg har vært arbeidsledig i 3 måneder.

snakket Og maset med nav, men de nekter å betale.. 

arbeidsgivere vil ikke betale for de har ikke mangel på ansatte eller søkere..

Tenker derfor er det verdt, synes det er så dyrt?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bestemt deg enda, altså?

Se på det som en utdannelse, i så fall er det rasende billig. Et par måneder i full jobb, så har du jo godt og vel tjent inn utgiftene til kurset. 

Anonymkode: ffc46...000

Har kjempe lyst! Syntes bare det er så innmari dyrt. Det får meg til å tenke så mye...

Skrevet

Det tjener du inn igjen relativt kjapt. Det er en investering i fremtiden, ikke en tom utgift. 

Anonymkode: 49022...63d

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tjener du inn igjen relativt kjapt. Det er en investering i fremtiden, ikke en tom utgift. 

Anonymkode: 49022...63d

Ja.. sant, takk.

Skrevet

Som utdanning så er det grisebillig og kortvarig. 30 tusen for et yrke er ingenting. 

Jeg hadde noen hundre tusen mer etter endt utdanning for og si det sånn😜.

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket pris hos flere selskapet? Securitas, Nokas, andre mindre selskaper der du bor? Ser at et firma i nærheten her tar 20K for alle tre modulene. 

Skrevet
52 minutter siden, Macaroni skrev:

Har du sjekket pris hos flere selskapet? Securitas, Nokas, andre mindre selskaper der du bor? Ser at et firma i nærheten her tar 20K for alle tre modulene. 

Securitas og Nokas er dyre

fant en for 19k men de hadde oppstart idag, då jeg rakk ikke.

Hva heter firma som tar 20k?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kjempe lyst! Syntes bare det er så innmari dyrt. Det får meg til å tenke så mye...

Hvor stor sannsynlighet er det for å få jobb når du et ferdig med kurset?

Anonymkode: 41912...3cc

Skrevet

Hvorfor skal du være vekter? Dette yrket er jeg sikker på at du ikke passer i. Gratis å få jobb i nærbutikken 

Skrevet

Om du vil være vekter så gønner du på. Det er et flott og viktig yrke. Om du er i tvil så legger du tilrette for videre studier.

Har vært på samme sted som deg og kjenner meg igjen.

Anonymkode: f55a0...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...