Gå til innhold

Noen som har fått privatistfag dekket av NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en 20 år gammel jente og har slitt ekstremt mye med skolen. Har hatt et svært traumatisk og dysfunksjonelt oppvekst og liv så langt. Itillegg til dette har jeg blitt grovt mobbet psykisk og fysisk hele barne- og ungdomsskolen. Dette har gjort at jeg er veldig ukomfortabel på skolen og i klassemiljø, klarer ikke å slappe av og konsentrere meg om fagene.

Så har ikke fullført vgs studiespesialiserende, mangler 6 fag. Jeg har fått AAP det siste året og vil komme videre med livet mitt og fullføre vgs. 

Pga jeg fortsatt har skolerett så vil ikke NAV hjelpe meg med å dekke fagene. Her jeg bor er leiligheter så dyrt at jeg er avhengig av bostøtte, noe man ikke får hvis man har lån av lånekassen. 

Har noen her fått dekket privatist fag av NAV?

Vær så snill ikke kommenter at det er sånn for alle, og at jeg bare prøver å utnytte penger fra NAV. Min oppvekst og liv er sånn som du leser på nyhetene om. Jeg kommer til å tape åresvis med arbeidsinntekt fordi jeg må bruke så mange år på å rydde opp i ting og bagasje.

Anonymkode: dc8a4...3bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her

Hvis jeg starter på vgs igjen kommer jeg ikke til å takle skammen av å vær mye eldre enn de andre, og det kommer til å bli mye verre enn å ta fag på Sonans f.eks hvor alle er i samme situasjon at de vil forbedre fag. 

Skrevet

Ja,jeg fikk det dekket. Men jeg klarte dessverre ikke å fullføre. Var for ødelagt av prosessen. Hadde vært på aap en stund da.

Anonymkode: 57489...281

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jeg fikk det dekket. Men jeg klarte dessverre ikke å fullføre. Var for ødelagt av prosessen. Hadde vært på aap en stund da.

Anonymkode: 57489...281

Hvor gammel var du (hadde du fortsatt skolerett)? Tusen takk😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...