Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde ikke disse 3 slå seg sammen til en stormakt? Hvorfor ? Hvorfor ikke ?

Anonymkode: 8b677...49c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra som det er, tenker jeg.

Hvorfor synes du det er en god idé, ts?

Anonymkode: 123a9...dcf

• Liker 1
Skrevet

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke. Svensk naivitet skal ikke styre Norge. Helst ikke den norske heller, men den kjøper oss i det minste litt tid sammenlignet med den svenske.

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Absolutt ikke. Svensk naivitet skal ikke styre Norge. Helst ikke den norske heller, men den kjøper oss i det minste litt tid sammenlignet med den svenske.

Da kan jo Danmark være sjefen da 😃

Skrevet

Jeg mener oppriktig at Norden burde slå seg sammen til å bli en stat. Kulturene er såpass like at det ville hatt store fordeler for alle land. Hovedstad i Stockholm og delstatsregjeringer der de respektive lands parlamenter er i dag. 

Skrevet
14 minutter siden, sumyherbst skrev:

Jeg mener oppriktig at Norden burde slå seg sammen til å bli en stat. Kulturene er såpass like at det ville hatt store fordeler for alle land. Hovedstad i Stockholm og delstatsregjeringer der de respektive lands parlamenter er i dag. 

Nå er det Skandinavia jeg snakker om da 😉

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Om ikke sverige er med så støtter jeg forslaget, sverige er pr dags dato fucked

Skrevet
2 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Om ikke sverige er med så støtter jeg forslaget, sverige er pr dags dato fucked

Så en ny union mellom Norge og Danmark da ?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så en ny union mellom Norge og Danmark da ?

Altså hvis flertallet i en avstemning i begge land er for det så ser jeg ikke problemet, men jeg ønsker jo helst et selvstendig norge ut av eøs schengen og eu. Uten deltagelse i unioner :) 

Skrevet

Heller Grønland og Island, nordområdene kommer til å bli veldig viktige i fremtiden.

Sverige kan snart ikke regnes som et sivilisert og oppegående land lengre da den PK beviste Medelssvenson er i ferd med å kjøre hele nasjonen i grøfta. En strengere grensekontroll mot Sverige blir snart en nødvendighet for å sørge for at galskapen ikke smitter til Norge.

Anonymkode: 42a71...ae4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller Grønland og Island, nordområdene kommer til å bli veldig viktige i fremtiden.

Sverige kan snart ikke regnes som et sivilisert og oppegående land lengre da den PK beviste Medelssvenson er i ferd med å kjøre hele nasjonen i grøfta. En strengere grensekontroll mot Sverige blir snart en nødvendighet for å sørge for at galskapen ikke smitter til Norge.

Anonymkode: 42a71...ae4

Grønnland er jo Danmark sitt, da.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det Skandinavia jeg snakker om da 😉

Takk, jeg kan lese. 

Skrevet

Veldig interessant! Den videoen viste til at militærbudsjettet sammenlagt ville flyttet Norge fra 34 plass til 13 plass på verdensbasis. (Hvis ikke jeg misforstod totalt).

Det er jo et suverent argument.

Huff jeg er trøtt. Noen som skjønte hva jeg mente ?:rolleyes:

Anonymkode: 4e282...4a0

Skrevet (endret)
På 5.11.2019 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Vi blir ingen stormakt om vi slår oss sammen, bare litt sterkere internasjonalt. I de sakene hvor de tre landene er enige samarbeider vi ofte allerede gjennom internasjonale organisasjoner vi er medlem av. En sammenslåing ville bare ført til økt misnøye når makten og de politiske beslutningene flyttes lengre vekk fra folk, særlig om beslutningene går sterkt imot det enkelte ønsker. Et flertall av svensker og dansker kunne feks. melde oss inn i EU, som nordmenn er sterkt imot. Å måtte dele oljefondet på flere når det ikke er nok til å dekke våre egne pensjonsforpliktelser er heller ikke lurt. 

Endret av GaiusMarius
  • Liker 3
Skrevet
På 5.11.2019 den 11.35, sumyherbst skrev:

Absolutt ikke. Det er altfor stor forskjeller! 

Og jeg ville aldri latt svenskene få så stor innflytelse i vårt land. Har du sett hvprdan de har rævkjørt landet sitt? 

Anonymkode: c8ac5...f63

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Det er altfor stor forskjeller! 

Og jeg ville aldri latt svenskene få så stor innflytelse i vårt land. Har du sett hvprdan de har rævkjørt landet sitt? 

Anonymkode: c8ac5...f63

Du har et temmelig misforstått bilde av verden hvis du mener Sverige er rævkjørt. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Er skandinavere konfliktsky? Som tenker at alt kan løses med litt boller og saft?

Jeg forstår bare ikke hvordan skandinavere ble så feige.

Jeg ser i nyhetene daglig, om all kriminaliteten som skjer i Sverige hele tiden. Og nesten ingen der mener at at det er et problem?? At svenske kvinner voldtas? At folk blir sprengt og knivstukket? Hva er dette for noe tull?? Tenker politikerne bare at så lenge det ikke angår deres nabolag, så drit i alle andre?

På tide å flytte ut kanskje, til et trygt land. Ikke en illusjon av et trygt land.

Anonymkode: 1bc49...8e8

Skrevet
På 5.11.2019 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Ojda.. Er du ikke så interessert i historie?

Skrevet
På 7.11.2019 den 11.26, sumyherbst skrev:

Du har et temmelig misforstått bilde av verden hvis du mener Sverige er rævkjørt. 

Hvordan i all verden tror du de skal komme seg ut av situasjonen de har satt seg i da? Med en ledelse som er mer opptatt av sin ideologi enn virkeligheten, når tror du det skjer?

Anonymkode: 1b3a5...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...