AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #21 Del Skrevet 6. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De banner mye mere. Det er et "faen meg" I hver tredje setning. Anonymkode: b7e62...034 Og det gjør ikke nordlendinger ? Anonymkode: f5dbe...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #22 Del Skrevet 6. november 2019 Jeg syns det er ganske stor forskjell jeg. Danskene er IKKE så redde for å si fra, og de snakker mye lettere sammen uten at noen blir krenka og fornærmet. Det blir sett på som helt naturlig å ha feil, og å gjøre feil. Så snakker de litt rundt det, og så glemt. De har absolutt bedre arbeidsmoral. De går på jobb fordi det er det man gjør. Mulig det er bedre arbeidsmiljø generellt der? Og så ble jeg rimelig overrasket fordi det var greit å ta en øl i pausa når det var seminar og lange møter. Og så syns jeg de har så utrolig fine hager! De må være veldig glad i blomster! 🙂 Men dette var det positive. Og jeg vet at de også kan være ganske intolerante og "seg selv nærmest" Dette er mine inntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #23 Del Skrevet 6. november 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg syns det er ganske stor forskjell jeg. Danskene er IKKE så redde for å si fra, og de snakker mye lettere sammen uten at noen blir krenka og fornærmet. Det blir sett på som helt naturlig å ha feil, og å gjøre feil. Så snakker de litt rundt det, og så glemt. De har absolutt bedre arbeidsmoral. De går på jobb fordi det er det man gjør. Mulig det er bedre arbeidsmiljø generellt der? Og så ble jeg rimelig overrasket fordi det var greit å ta en øl i pausa når det var seminar og lange møter. Og så syns jeg de har så utrolig fine hager! De må være veldig glad i blomster! 🙂 Men dette var det positive. Og jeg vet at de også kan være ganske intolerante og "seg selv nærmest" Dette er mine inntrykk Jeg er vist dansk uten at jeg viste det 😂 Anonymkode: f5dbe...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #24 Del Skrevet 6. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er vist dansk uten at jeg viste det 😂 Anonymkode: f5dbe...7f9 Hva var ukjent for deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #25 Del Skrevet 6. november 2019 2 timer siden, SoWhat? skrev: Hva var ukjent for deg da? Det første du skrev, jeg er også sånn. Anonymkode: f5dbe...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #26 Del Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det første du skrev, jeg er også sånn. Anonymkode: f5dbe...7f9 Åja. Det syns jeg er veldig bra. Blir stadig veldig overrasket over hvor lite folk tør å si til hverandre. Akkurat som om en skal gå rundt som en porselensfigur som sprekker bare ved en liten kommentar. Er mye lettere å være sammen når feil og mangler blir sett på som like naturlig som gode egenskaper og bra sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #27 Del Skrevet 6. november 2019 Med andre ord (etter jeg har lest gjennom), danskene: - Banner mer - Mer avslappet forhold til alkohol - Med direkte - Høy arbeidsmoral Med andre ord, det vi har er nordlendinger, tromsøværinger og finnmarkinger med arbeidsmoral... Anonymkode: 820d3...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #28 Del Skrevet 6. november 2019 Det er noen helt utrolige generaliseringer i denne tråden. Danmark er ikke et stort land, men det er store regionale forskjeller. Kulturen er svært ulik mellom f. eks. Sjælland, Nordvestjylland og Sønderjylland, bare for å nevne noe. Det er nokså store forskjeller mellom norsk og dansk kultur, men man oppdager ikke det så lett gjennom et minicruise med danskebåt. At dansker skal være så gode på å innrømme feil er absolutt ikke min erfaring. Anonymkode: 306e3...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #29 Del Skrevet 6. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noen helt utrolige generaliseringer i denne tråden. Danmark er ikke et stort land, men det er store regionale forskjeller. Kulturen er svært ulik mellom f. eks. Sjælland, Nordvestjylland og Sønderjylland, bare for å nevne noe. Det er nokså store forskjeller mellom norsk og dansk kultur, men man oppdager ikke det så lett gjennom et minicruise med danskebåt. At dansker skal være så gode på å innrømme feil er absolutt ikke min erfaring. Anonymkode: 306e3...c9e Du. Det blir jo alltid generaliseringer i slike tråder! Hva er problemet egentlig? Dette handler om inntrykk og erfaringer en får! Og mye går jo igjen her. Dette er ikke forskning liksom så slapp litt av 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #30 Del Skrevet 6. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er noen helt utrolige generaliseringer i denne tråden. Danmark er ikke et stort land, men det er store regionale forskjeller. Kulturen er svært ulik mellom f. eks. Sjælland, Nordvestjylland og Sønderjylland, bare for å nevne noe. Det er nokså store forskjeller mellom norsk og dansk kultur, men man oppdager ikke det så lett gjennom et minicruise med danskebåt. At dansker skal være så gode på å innrømme feil er absolutt ikke min erfaring. Anonymkode: 306e3...c9e Enig i det meste. Men synes generelt at forskjellen i dansk og norsk kultur er ganske liten. Jeg har bodd i Danmark i to år. Anonymkode: 6d1e2...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keppe Skrevet 6. november 2019 #31 Del Skrevet 6. november 2019 Tror danskene mestrer selvironi i lidt større grad enn nordmennene 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #32 Del Skrevet 6. november 2019 Har de ikke mer småbutikker? F.ex. bakerier? Anonymkode: 3be15...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå